Ga naar inhoud

Advies i.v.m. enkele upgrades


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft iemand ervaring op dit forum met een dubbele 2x76mm eisenmann?

Ja, Sledgehammer, Huub en Adopat, weet ik. Misschien nog 1 of 2, maar dat weet ik niet meer.

Maar of het mooi is??? Links een demper te zien, rechts niet. Of rechts een nep-demper laten maken.

Staan foto's van op het forum, kan het even niet vinden.

Link naar reactie
THX!!! :thumbup:

Ik ga denk ik voor de zelfde veerpootbrug, als dat jij hebt. :blush:

De Wiechers Alu is uiteindelijk niet doorgegaan. Zijn destijds allemaal besteld en doorverkocht door ene Ruud uit Reeuwijk na een tip van ... :) Ik heb nu de Wiechers Staal gemonteerd, afkomstig van de oude vlam van (S)toploss Frank, ook prima... :unsure:

Maar ja... het kriebelde toch en het oog wil ook wat :fiew: dus zonet onderstaand stuk alu besteld.

20643_0.jpg20643_1.jpg

20643_2.jpg20643_8.jpg

* Modell 2008 - modifiziertes Design

* optimal dimensioniertes Profil / Grundplatten

* gezogenes Aluminium-Hohlkammerprofil in hochglänzender Optik

* CNC-gefräste Grundplatten und Halter

* graviertes Logo

Link naar reactie

Dat is er een, Martijn. Er is een ouder topic (2006??), met posts over de nep-demper. Iemand (Brouwer??) heeft die er op gelast bij Adopat (en ik meen ook bij Sledge?).

Wat ik bedoel komt neer op onderstaande foto. Een min of meer noodgedwongen gedoe om het op een M-uitlaat te laten lijken: het aanbrengen van een soort deksel, zodat het van de achterzijde lijkt op een demper.

Je moet het willen.

2v19jl1.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hartstikke bedankt voor de foto's van die 4x76mm..

Ik heb stevig overleg gehad met mijn broer.. en we zijn toch tot de conclusie gekomen dat we het geen gezicht vinden..(excuus als ik nu op iemands tenen sta) dat het geen dubbele dempers zijn. Al kan je het mooi verbloemen door er een plaatje achter te lassen,.. het blijft toch kloten vind ik..

Vergeef me het twijfelen, maar ik toch voor de 2x76mm... dan weet ik tenminste zeker dat ik geen spijt krijg..

Nogmaals bedankt voor de foto's,.. zonder die foto's had ik waarschijnlijk een stomme fout gemaakt. :blink:

Gr.

Roderick

Link naar reactie
Ja, Sledgehammer, Huub en Adopat, weet ik. Misschien nog 1 of 2, maar dat weet ik niet meer.

Maar of het mooi is??? Links een demper te zien, rechts niet. Of rechts een nep-demper laten maken.

Staan foto's van op het forum, kan het even niet vinden.

Superduper heeft ook dat nep schiltje geloof ik.

André

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody

Het wordt de 2x76mm..

Vandaag de z3 weggebracht voor nieuwe koppelingsplaten en drukgroepen..

krijg ik te horen dat het vliegwiel blauw uitgeslagen is van de hitte + een stabilisator iets te veel speling geeft op het vliegwiel..

<_< dus ook maar direct laten vervangen, dan is tenminste alles goed. Ohja, ik laat ook direct mijn olie verversen in het differentieel.

Feit is wel, dat de auto toch wel in mindere staat was toen ik hem kocht, dan in eerste instantie gedacht.. maar dat hij nu inmiddels z.g.a.n. is.

Heb namelijk sinds de aankoop vervangen: (optische elementen weggelaten)

-schijven voor + remblokken rondom

-nieuwe accu

-nieuwe radiateur + waterpomp

-nieuwe koni schokdempers (okee misschien niet helemaal nodig, maar de oude dempers waren niet meer jovel)

-nieuwe koppelingsplaten + drukgroepen

-nieuw vliegwiel en stabilisator iets..

nu moet ik alleen nog een nieuwe zwarte softtop.. want de huidige zitten slijtage plekken en verkleuringen in.. (beige softtop)

Zijn er nog dingen die ik kan verwachten bij een km. stand van 153.000,- of heb ik het nu wel zo'n beetje gehad? :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

BBS onder de Z kan bijna niet fout, ziet er super uit :kisstogether:

Heb er eergister bij mij ook weer BBS'en onder gelegd.

Zit hier nou een opstukje in de bumper?

ik zie nergens geen opzetstukje zitten.

bij de facelift loopt er een rand onder langs de bumper, bij de pre-facelift niet.

kost dus iets meer moeite bij de facelift om een 2x4uitlaat netjes te maken, omdat je die rand ook moet 'verleggen'.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Voor loopt het trouwens wel ietsjes aan..minimaal, maar toch..

kan je dat richeltje aan de binnenzijde zonder problemen weg slijpen met een dremel?

De bevestiging van het binnenscherm blijft namelijk intact (denk ik)..als je het weg slijpt.

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Gast Z3-Widebody

Hey,

Ik gezocht op Braspenning en kom hier en daar wel wat tegen.. maar weinig reacties met betrekking tot ervaringen.

Vandaag heb ik even gebeld met ze en het klinkt allemaal erg serieus/ in ieder geval krijg ik wel het gevoel dat hij wist waar hij over sprak.

Ik wil namelijk mijn uitlaat systeem en inlaat laten aanpassen + een computer upgrade.

Er zitten hier natuurlijk wel wat kosten aan, daarom denk ik er ook wel eens over na om mijn 2.8 weg te doen en voor een Z3M te gaan...

Ik zag bij ruud/ www.avvr.nl twee mooie z3m roadsters staan, vandaar.

Wat is voor mijn huidige z3 en goede prijs? Hij is van 1998 heeft 155.000km gelopen, recent zijn de volgende dingen allemaal vervangen:

Remschijven voor,

Koni geel dempers,

Nieuwe radiateur + waterpomp

Nieuwe koppelingsplaten + drukgroepen etc. + vliegwiel

Nog wat kleine dingen zoals nieuwe accu en remblokken etc..

technisch is hij nu in perfecte staat, ik heb alleen nog een beige soft top die wel wat versleten is en die ik zelf nog ga vervangen, mocht ik er in blijven rijden + wat schade op de voorbumper d.m.v. drempeltjes/stoepjes door de vorige eigenaar.

Wat is in jullie ogen een goede prijs?

Link naar reactie
Hey,

Ik zag bij ruud/ www.avvr.nl twee mooie z3m roadsters staan, vandaar.

Wat is voor mijn huidige z3 en goede prijs? Hij is van 1998 heeft 155.000km gelopen, recent zijn de volgende dingen allemaal vervangen:

Wat is in jullie ogen een goede prijs?

Lijkt mij handiger dat je Ruud rechtstreeks belt met de vraag wat je moet bij betalen ;)
Link naar reactie

@ Z3-Widebody

Ik heb die 2 ///M's ook mogen bewonderen. En zelfs nog getwijfeld of ik die met de zwarte bekleding zou kopen.

Wilde echter toch liever een facelift omdat ik die kont zo leip vind. En een M is gewoon te snel voor me.

Maarre... vond het beiden hele mooie wagens, zagen er echt goed uit en qua prijs ook erg aantrekkelijk.

Van die met de rode bekleding kreeg ik zelf zowat een facelift toen Ruud me meenam voor een stukje snelweg. Snel ;)

Link naar reactie
Hey,

Ik gezocht op Braspenning en kom hier en daar wel wat tegen.. maar weinig reacties met betrekking tot ervaringen.

Vandaag heb ik even gebeld met ze en het klinkt allemaal erg serieus/ in ieder geval krijg ik wel het gevoel dat hij wist waar hij over sprak.

Ik wil namelijk mijn uitlaat systeem en inlaat laten aanpassen + een computer upgrade.

Er zitten hier natuurlijk wel wat kosten aan, daarom denk ik er ook wel eens over na om mijn 2.8 weg te doen en voor een Z3M te gaan...

Ik zag bij ruud/ www.avvr.nl twee mooie z3m roadsters staan, vandaar.

Wat is voor mijn huidige z3 en goede prijs? Hij is van 1998 heeft 155.000km gelopen, recent zijn de volgende dingen allemaal vervangen:

Remschijven voor,

Koni geel dempers,

Nieuwe radiateur + waterpomp

Nieuwe koppelingsplaten + drukgroepen etc. + vliegwiel

Nog wat kleine dingen zoals nieuwe accu en remblokken etc..

technisch is hij nu in perfecte staat, ik heb alleen nog een beige soft top die wel wat versleten is en die ik zelf nog ga vervangen, mocht ik er in blijven rijden + wat schade op de voorbumper d.m.v. drempeltjes/stoepjes door de vorige eigenaar.

Wat is in jullie ogen een goede prijs?

Je vergist je, er is wel een en ander geschreven over Braspenning.

Mijn broertje heeft het zelf mogen ervaren bij het laten monteren van een Eisenmann uitlaat -> PRUTSWERK.

Ga naar Ruud, die weet tenminste wat hij doet!

Link naar reactie

Heb zelf een nieuwe Eisenmann, luchtfilter en chip van Braspenning en ben erg tevreden over het resultaat.

Eisenmann + luchtfilter klinkt erg vet (vraag maar aan andere forummembers ;)), het extra vermogen wat je er bij krijgt met chippen is merkbaar maar gering.

Zelf was ik een kleine € 1500,- kwijt, maar dat was toen met ±20% forumkorting...

Vond de service goed, was ook vantevoren al ingelicht over het geringe verschil met het chippen...

Je kunt inderdaad ook naar Ruud (levert ook altijd erg goed werk!!!!!), maar is geen professioneel tuner en dat zijn ze bij Braspenning wel. Of dat veel uitmaakt weet ik niet.

Link naar reactie
Ik wil namelijk mijn uitlaat systeem en inlaat laten aanpassen + een computer upgrade.

Er zitten hier natuurlijk wel wat kosten aan, daarom denk ik er ook wel eens over na om mijn 2.8 weg te doen en voor een Z3M te gaan...

Als ik dit zo lees, en alle dingen bekijk die je al gedaan hebt, denk ik dat je inderdaad beter per direct kunt ophouden met nog dingen op/aan/in/onder je 2.8 te schroeven. Want een 2.8 gaat nooit een :m: worden, ook niet na die in- en uitlaat plus een aantal peekaa's gewonnen met chippen.

Wat voor je huidige 2.8 roadster een goede prijs is weet ik niet (ben zelf meer van de coupe's daar is het aanbod wat overzichtelijker). Als ik zoektochten van andere forumleden zo bekijk, gok ik zo rond de 11K/12k max. ;)

Wel je BBS'en mee over nemen naar een :D (als dat kan qua ET maten). Die staan op iedere wagen super, maar op een :m: helemaal ;) (zoals die Imalorode van Hans.. :ok: ...sorry Sas)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Als ik dit zo lees, en alle dingen bekijk die je al gedaan hebt, denk ik dat je inderdaad beter per direct kunt ophouden met nog dingen op/aan/in/onder je 2.8 te schroeven. Want een 2.8 gaat nooit een :m: worden, ook niet na die in- en uitlaat plus een aantal peekaa's gewonnen met chippen.

Wat voor je huidige 2.8 roadster een goede prijs is weet ik niet (ben zelf meer van de coupe's daar is het aanbod wat overzichtelijker). Als ik zoektochten van andere forumleden zo bekijk, gok ik zo rond de 11K/12k max. :unsure:

Wel je BBS'en mee over nemen naar een :m: (als dat kan qua ET maten). Die staan op iedere wagen super, maar op een :m: helemaal :ok: (zoals die Imalorode van Hans.. ;) ...sorry Sas)

Die eerste conclusie heb/had ik zelf eigenlijk ook getrokken, het zit alleen zo dat er toch wel wat geld in die auto is "gepompt" waardoor de afschrijving gigantisch is als ik hem nu voor max. 12k weg doe... Daarom heb ik toch besloten om nog even door te rijden in mijn huidige 2.8

Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat die investeringen wat meer positieve invloeden hadden gehad op de dagwaarde, maar dat valt dus vies tegen. :)

:thumbup:

Link naar reactie
Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat die investeringen wat meer positieve invloeden hadden gehad op de dagwaarde, maar dat valt dus vies tegen. :thumbup:

Neem die beslissing aub niet op basis van mijn post hierboven. Zoals gezegd, ik ben meer van de coupe's. En was dat bedrag meer gebaseerd op wat ik andere roadster members heb zien kopen in de laatste tijd (meestal jongere Z-tjes qua bouwjaar en kilometers voor een paar duizend meer).

Spreek met mensen die daadwerkelijk verstand hebben van de waarde van zo'n auto en die ook beter in kunnen schatten welke impact de upgrades die je gedaan hebt hebben op de waarde.

Als je er eerst nog een tijd in wil rijden, lijkt me dat ook een verstandige keuze, aangezien je (relatief) onderhoudsvrije kilometers kan verwachten gezien wat je vervangen hebt. En ga dan niks vervangen wat niet vervangen hoeft te worden, dan sta je over een jaar weer op deze zelfde kruising. :unsure:

Link naar reactie
Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat die investeringen wat meer positieve invloeden hadden gehad op de dagwaarde, maar dat valt dus vies tegen. :unsure:

:thumbup:

Noem me ouderwets maar veranderingen (verbeteringen) aan m'n auto doe ik puur voor mezelf en niet om een komende eigenaar een tentje in de broek te bezorgen.

Ook is het vrij duidelijk dat een luxere uitvoering in welke auto dan ook nooit echt een hogere waarde oplevert en dat bij wagens als een Z juist een 100% originalo het meeste oplevert.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Noem me ouderwets maar veranderingen (verbeteringen) aan m'n auto doe ik puur voor mezelf en niet om een komende eigenaar een tentje in de broek te bezorgen.

Ook is het vrij duidelijk dat een luxere uitvoering in welke auto dan ook nooit echt een hogere waarde oplevert en dat bij wagens als een Z juist een 100% originalo het meeste oplevert.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe alle aanpassing ook voor me zelf.. alleen hoe meer en meer geld ik er stopte begon ik er ook wel eens over na te denken om misschien een :m: te kopen.. En dacht ik eigenlijk, om dat de meeste aanpassing op onderhoud/reparatie gebied waren.. en hij nu dus technisch in goede staat is.. dat dat meer invloed zou hebben op de dagwaarde.. en dat valt dus tegen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.