Ga naar inhoud

Advies i.v.m. enkele upgrades


Gast Z3-Widebody

Aanbevolen berichten

Gast Z3-Widebody

Ik heb sinds een maand Koni Gele sport dempers in combinatie met een M-tech. onderstel. :newblush:

05042008669.jpg

Op dit moment nog in combinatie met de originele veren, maar nu staat de achterkant hoger dan de voorkant. :schater:

Het scheelt denk ik 1cm.. Dit kan natuurlijk echt niet!! :blink:

VERLAGEN dus.. maar nu komt het, welke veren kan ik het beste kopen; met in het achterhoofd, dat ik ook binnenkort

nieuwe velgen koop (235/35-19 & 265/30-19) ATP Nido d-Ape

ATP_Nido_Dape.jpg

Ik wil dat er ongeveer 1cm ruimte blijft tussen de banden en de carrosserie.. tevens ben ik me bewust dat het KEIHARD

zal rijden, maar daar houd ik wel van. :thumbup:

Zijn er ook forummers hier die een soort gelijke actie al hebben uitgevoerd?? zo ja, hoe bevalt het?

Ben benieuwd..

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb ook gele koni's onder een M-onderstel. Bevalt uitstekend en je blijft een prima comfort houden. De Koni's dempen super. Korte knipper in het wegdek zijn lastiger maar verder superdempers die stevig maar niet als een kart voelen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Heb ook gele koni's onder een M-onderstel. Bevalt uitstekend en je blijft een prima comfort houden. De Koni's dempen super. Korte knipper in het wegdek zijn lastiger maar verder superdempers die stevig maar niet als een kart voelen.

Das precies mijn ervaring.. ik ben er ook errug!! tevreden mee.

Heb jij trouwens dan ook dat achter hoger staat dan voor?

Link naar reactie

heb zojuist gemeten. (bovenzijde band tot onderzijde wielkast.)

Voor: 37 mm

Achter 37 mm

Geen verschil dus. Ik weet ook niet of je bij gele koni's een verschil moet hebben. Als dit zo is hoor ik dit graag.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
heb zojuist gemeten. (bovenzijde band tot onderzijde wielkast.)

Voor: 37 mm

Achter 37 mm

Geen verschil dus. Ik weet ook niet of je bij gele koni's een verschil moet hebben. Als dit zo is hoor ik dit graag.

Ik hoor het eigenlijk ook wel graag, want anders moet ik wellicht dus terug..? <_<

Link naar reactie
Op dit moment nog in combinatie met de originele veren, maar nu staat de achterkant hoger dan de voorkant. Het scheelt denk ik 1cm.. Dit kan natuurlijk echt niet!! <_<

Achter "moet" een cm hoger staan dan voor.

Hoort achter niet (iets) hoger te staan dan voor? Dat had ik begrepen.

Jazeker. Zo heeft Ruud mijn schroefset afgesteld op 34 cm voor en 35 cm achter.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Even iets anders tussen door,... :huh:

Deze velgen zijn besteld, 3weken levertijd.. BBS CH 19" 8.5j en 9.5j + 235/35 en 265/30 Continental Sportcontact III

32f3_27.JPG

32c2_27.JPG

Weer een vraagje,.. kan iemand mij een goede veerpootburg adviseren..? en wat merk je aan verschil tijdens het rijden?

32f2_27.JPG

Link naar reactie
Deze velgen zijn besteld, 3weken levertijd.. BBS CH 19" 8.5j en 9.5j + 235/35 en 265/30 Continental Sportcontact III

De looks moeten bij jou wel heel belangrijk zijn. 19" in combinatie met die Conti's. Daaaag, comfort. :huh:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
De looks moeten bij jou wel heel belangrijk zijn. 19" in combinatie met die Conti's. Daaaag, comfort. :huh:

Looks zijn heel belangrijk B) + ik ben ook wel iemand die van een hard weggedrag houd.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Kijk, jij hebt smaak...

en, deze veerpootbrug heb ik:

motoe.jpg

Ik vind de zzz minder 'spoorzoeken' na installatie

VET!!!! :rolleyes: is dat ook 19".. waarmee jij rijdt?

Wat is het merk veerpootbrug dat jij hebt en waar kan je ze halen?

Die adresjes die ik steeds tegen komen, daar komen ze aanzetten met Sparco etc.. dat wil ik niet, zo'n rode stang..

Zo'n alu. of verchroomde zien er zoveel mooier uit.. maar uiteindelijk gaat het om het weggedrag.

Bedoel je met spoorzoeken, het trekken aan je stuur?

Dus dat wordt minder, ik heb daar namelijk inderdaad ook wel last van..

Link naar reactie
Bedoel je met spoorzoeken, het trekken aan je stuur?

Dus dat wordt minder, ik heb daar namelijk inderdaad ook wel last van..

En dat wordt alleen maar meer, aangezien je bredere banden gaat rijden. Dus zo'n veerpootbrug gaat idd wel helpen.

Link naar reactie
VET!!!! :rolleyes: is dat ook 19".. waarmee jij rijdt?

Wat is het merk veerpootbrug dat jij hebt en waar kan je ze halen?

.....

Bedoel je met spoorzoeken, het trekken aan je stuur?

Nee, ik heb 18", wilde eigenlijk 17" om het verlies van performance en comfort te minimaliseren.

Voor 8 j met 235 (conti), achter 8,5j met 255 (dunlop)

De veerpootbrug (en wielen) heb ik (uiteraard) van Ruud aka Roodkapje aka avvr.nl. 1 telefoontje naar hem en het wordt geregeld :) het is (volgens mij) niet echt een bekend merk. Ik vond hem qua design erg mooi.

Yep, het trekken aan het stuur is minder, hoewel het niet helemaal weg is.

Maar op m'n sedan (af fabriek/320i/2005/18"/run on flats) heb ik er ook last van...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

@Andriol, ja dat dacht ik al, het oogde al iets kleiner... wel lekker dik nog steeds!!! :rolleyes:

Ik zal die site avvr.nl even bekijken.. dat is van roodkapje dus? Ik zal hem ook nog wel even een PB sturen.

Volgende onderwerp,.. binnenkort (binnen nu en 2 maanden ofzo) wil ik ook een Eisenmann demper, in eerste instantie zat ik steeds te denken aan 2x76mm.. maar ik ga denk ik toch voor de 2x 2x76mm. Ik weet dat ik dan mijn reserve-wiel moet gaan opofferen, maar dat heb ik er wel voor over.

Ik heb de eisenmann site bekeken, je kan ze rechtstreeks bij hun bestellen.. alleen wie kan ze er goed onder monteren?... Roodkapje??

Er moet namelijk ook één precies het zelfde uitsparing in de bumper worden gesneden rechts.. ik ben nogal een perfectionist; en wil dus niet dat er verschil in komt.

Heeft iemand ervaring op dit forum met een dubbele 2x76mm eisenmann?

Hoe kan ik trouwens mijn topic titel aanpassen?

Link naar reactie
Hoe kan ik trouwens mijn topic titel aanpassen?

dat kan alleen een mod (bijv Rob) of admin (sledgehammer, superduper) voor je doen... even een PM sturen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.