Ga naar inhoud

Alpina goes Racing


navigator

Aanbevolen berichten

We zien hier de laatste dagen nogal wat Alpina's verschijnen, maar onlangs las ik in Motorsport aktuell dat Alpina een retour naar de racetracks plant.

In 2009 gaan zij deelnemen aan het FIA GT3 championship met een B6. Daar zullen zij aantreden tegen AM DBRS9, Ferrari 430, Jaguar XKR, Lambo Gallardo's, Porsche's 997 GT3, ea Ascari's.

De wagen :

bmwalpinab6gt302yp6.jpg

De link naar de info :

Alpina goes racing

Voor de oudjes onder ons een mooie trip back in memorylane naar de jaren 70/80, waarbij de Alpina CSL 3.5 het europese toerwagen kampioenschap overheerste.

BMW Motorsport heeft vorig jaar nog overwogen om met een M6 in dit kampioenschap te stappen, maar besloot zich verder te concentreren op F1 en toerwagens.

Gelukkig heeft Alpina wel het lef...

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat ziet er goed uit. :ok:

Kan jammergenoeg geen specs vinden van de techniek. Ik neem aan dat de :m: 6 met V10 de basis is?

Ook een leuke site van Alpina. "Occasions" heten dan "Aus Vorbesitz". Er staat een Roadster S te koop, voor 40.000 euro ("MwSt Ausweisbar" :m: ). Hoe ziet een douane die auto? Als een "gewone" BMW Z4 3 liter, of is het een "Alpina Roadster S". Dat laatste zou nog wel eens in je BPM nadeel kunnen werken bij het invoeren.

Jammergenoeg is er geen "Coupe S". Dat was dan wel weer leuk geweest voor de coupe boys & girls! :wave:

Link naar reactie

Dat ziet er goed uit. :wave:

Kan jammergenoeg geen specs vinden van de techniek. Ik neem aan dat de :m: 6 met V10 de basis is?

Ook een leuke site van Alpina. "Occasions" heten dan "Aus Vorbesitz". Er staat een Roadster S te koop, voor 40.000 euro ("MwSt Ausweisbar" :ok: ). Hoe ziet een douane die auto? Als een "gewone" BMW Z4 3 liter, of is het een "Alpina Roadster S". Dat laatste zou nog wel eens in je BPM nadeel kunnen werken bij het invoeren.

De douane ziet de auto als een Alpina Roadster S, en rekent dus een sloot aan BPM :m:

Link naar reactie

Daar was ik al bang voor. :thumbup:

Maar is die auto (ooit) leverbaar (geweest) in Nederland, of hoe komen ze tot het bij te betalen BPM bedrag?

Link naar reactie
Daar was ik al bang voor. :thumbup:

Maar is die auto (ooit) leverbaar (geweest) in Nederland, of hoe komen ze tot het bij te betalen BPM bedrag?

Volgens mij nemen ze gewoon de consumentenprijs uit Duitsland, berekenen ze de BPM erover en geven vervolgens leeftijdskorting...

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

De testen van deze voor GT3 kampioenschap bedoelde wagen gaan goed vooruit...

Ondertussen al ergens gelezen dat men er eentje wil inzetten in het Belgische GT kampioenschap.

Ik offer me op om dit live te gaan bekijken :)

Helemaal aan't einde vh filmpje zie je em vanbuiten voorbij komen. Lekkere sound !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.