Ga naar inhoud

K&N filter gemonteerd


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kom maar langs en probeer 'm zou ik zeggen. Wedden dat je verkocht bent. :wave:

Ik zie je bij de Limbo tour ! Wie weet , ff ombouwen !? :ok:

edit; verhip , ik zie dat je niet mee ga ! Jammer !

Link naar reactie
conclusie: Voor het diepe geluid is de simota wat mij betreft een must op iedere 2.0 liter. Op de 2.8 is het leuk maar niet perse nodig.

Peet, onze 3.0 heeft dit niet nodig denk ik. Heeft 'van nature' al dat diepe 'racegeluid', althans i.m.o.

Link naar reactie
Ik zie je bij de Limbo tour ! Wie weet , ff ombouwen !? :blink:

edit; verhip , ik zie dat je niet mee ga ! Jammer !

Ik ga hier eens even overleggen wat betreft de limbo rit.

En kijken of het nog te regelen is nu het zo kort dag is.

Ik blijf dat soort dingen altijd te lang uitstellen, :thumbup: maar had het al wel in m'n agenda staan.

Overzetten van de simota is zo gebeurd :newblush:

Hij klinkt het beste op de 2.0!

Link naar reactie
Peet, onze 3.0 heeft dit niet nodig denk ik. Heeft 'van nature' al dat diepe 'racegeluid', althans i.m.o.

Power genoeg in princiepe en over geluid niet te klagen.

Beetje " ïnlaat "geluid geeft de indruk dat het harder gaat .

Jammer genoeg blijft het prijzig en kwa vermogen niet een verbetering .

Deze oplossing van Maike is een van de beste .

Met wat huisvlijt ook na te maken voor een K&N filter

Maar wat ik eigenlijk zoek is een betere gasresponse

of te wel wat directer reagen op het gas .

Link naar reactie
Maar wat ik eigenlijk zoek is een betere gasresponse

of te wel wat directer reagen op het gas .

dan zou ik de simota zeker eens proberen.

Heb zelf het gevoel dat de auto inderdaad directer op het gas reageerd.

Link naar reactie
dan zou ik de simota zeker eens proberen.

Heb zelf het gevoel dat de auto inderdaad directer op het gas reageerd.

Wij hebben de afgelopen 4 dagen zo'n 1100 km gestuurd door de heuvels van Spa en de Eiffel en de respons op het gas vindt ik inderdaad een verbetering. Ik denk dat ik het er gewoon bij laat zo. Reed prima.

Zal in een apart topic mijn bevindingen over ons reisje doen.

Link naar reactie
conclusie: Voor het diepe geluid is de simota wat mij betreft een must op iedere 2.0 liter. Op de 2.8 is het leuk maar niet perse nodig.

dit verbaast me wel een beetje want ik vind 'm bij Martin goed klinken. Zit er dan nog verschil in soorten Simota? David had 'm trouwens ook op een 2.8 en ook daar klonk ie goed.

Link naar reactie

Edwin,

dat verbaasde mij ook

Bij Martin en David vond ik de simota ook zeer goed klinken, voorzover ik weet hetzelfde als bij de 2.0 maar dan met nog meer power erachter.

Maar op mijn 2.8 klinkt het echt helemaal anders, ook niet slecht. Maar het is niet zo'n verbetering als bij de 2.0.

De simota 'toeters' voor BMW zijn voor zover ik weet allemaal hetzelfde.

Link naar reactie
dit verbaast me wel een beetje want ik vind 'm bij Martin goed klinken. Zit er dan nog verschil in soorten Simota? David had 'm trouwens ook op een 2.8 en ook daar klonk ie goed.

Misschien komt die omdat David en ik een 2.8 (TU) hebben, dus met dubbele vanos ... en jij een enkele vanos.

Jouw 2.0 was ook dubbel vanos, dus daar zal waarschijnlijk het verschil in zitten!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

:lol: handige donder, ziet er top uit hoor Ivo nu hoor ik je teminste als je langs rij.

Het lijkt wel een operatiekamer onder je motorkap zo steriel POEHHOE.

Kom wel een keer langs om het allemaal in het echt te zien .

En ja ik was mijn handen eerst wel even hoor voordat ik de boel bevuil :lol:

Gr mars

Link naar reactie
  • 9 jaren later...

Even een heeeel oud topic een schopje geven, ik ben ook doende een K&N filter te monteren, alleen :blink: ik heb set KN 57-0539 besteld voor m’n z3 2.2.

Snap ik iets niet? :idea: Of is die manchet echt te smal en te kort en zit de verkeerde in de doos? 

 

2018-04-14 18_38_26-Start.jpg

aangepast door 330dM
Link naar reactie
16 uur geleden zei 330dM:

Even een heeeel oud topic een schopje geven, ik ben ook doende een K&N filter te monteren, alleen :blink: ik heb set KN 57-0539 besteld voor m’n z3 2.2.

Snap ik iets niet? :idea: Of is die manchet echt te smal en te kort en zit de verkeerde in de doos? 

 

2018-04-14 18_38_26-Start.jpg

 

Even contact opnemen met je leverancier, normaal heeft K&N een goede pas vorm

Link naar reactie
1 uur geleden zei four:

is er een geluidsfragment van zo'n filter? jullie maken mij nieuwsgierig met de omschrijving

 

Het geluid is moeilijk op video vast te leggen.

Ik ben erg blij met mijn Simota, de pasvorm is wel ontzettend slecht maar het geluid maakt dat aardig goed.

 

Met rustig rijden is de auto nog steeds stil en pas met vollast boven in de toeren begint die te brullen.

Je hoort echt de motor!

 

Ik merk geen vermogens verlies of winst maar de gasreactie is wel merkbaar verbeterd.

 

Het nadeel van een sport einddemper vind ik dat die vaak een nare resonantie/brom hebben onderin de toeren en bij bepaalde toerentallen.

Daarom heb ik gekozen om een ander luchtfilter te monteren.

aangepast door Jan-Willem
Link naar reactie
8 uur geleden zei Jan-Willem:

 

Even contact opnemen met je leverancier, normaal heeft K&N een goede pas vorm

Goed idee zeg....:clapping:

ik stel de vraag even anders, heeft iemand hetzelfde filter en hoe ziet dat eruit? 

  • Confused 1
Link naar reactie
  • Administrator
13 uur geleden zei Jan-Willem:

Met rustig rijden is de auto nog steeds stil en pas met vollast boven in de toeren begint die te brullen.

Ben jij die herrieschopper in de Hasseler Es? :laugh::laugh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.