Ga naar inhoud

Hoe bevalt de Z4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Wat ik vreemd vind... stoort niemand zich dan aan het feit dat je in een z4 een stuk dieper zit dan in een z3?

Die hoge gordellijn waardoor iemand van gemiddelde lengte al gauw tot de schouders in de auto wegzinkt (vaarwel het zalige toeren met raampje naar beneden en de elleboog op de deur)... :thumbup:

Dit is overigens een euvel dat de z4 deelt met alle huidige cabrio's... de mx-5 voorlopig nog uitgezonderd.

Op dit gebied blijft de z3 voor mij de superieure roadster.

Link naar reactie
Wat ik vreemd vind... stoort niemand zich dan aan het feit dat je in een z4 een stuk dieper zit dan in een z3?

Die hoge gordellijn waardoor iemand van gemiddelde lengte al gauw tot de schouders in de auto wegzinkt (vaarwel het zalige toeren met raampje naar beneden en de elleboog op de deur)... :o

Dit is overigens een euvel dat de z4 deelt met alle huidige cabrio's... de mx-5 voorlopig nog uitgezonderd.

Op dit gebied blijft de z3 voor mij de superieure roadster.

Beetje kort door de bocht vind je niet. Er zijn ook mensen van 1.90m en groter die in een Z4 nou eens niet boven de voorruitstijl uitkomen. Bovendien als ik mijn raam naar beneden, ellenboog op de deur wil doen had ik wel een mercedes gekocht :thumbup:
Link naar reactie
Beetje kort door de bocht vind je niet. Er zijn ook mensen van 1.90m en groter die in een Z4 nou eens niet boven de voorruitstijl uitkomen. Bovendien als ik mijn raam naar beneden, ellenboog op de deur wil doen had ik wel een mercedes gekocht :thumbup:

Kan ik het volledig mee eens zijn, vind de diepe zit prettiger dan de hoge zit in de z3, altijd met mijn hoofd in de wind, in de Z4 nu lekker uit de wind

Link naar reactie
Beetje kort door de bocht vind je niet. Er zijn ook mensen van 1.90m en groter die in een Z4 nou eens niet boven de voorruitstijl uitkomen. Bovendien als ik mijn raam naar beneden, ellenboog op de deur wil doen had ik wel een mercedes gekocht :newblush:

Als lange mensen in de Z4 meer uit de wind zitten, ligt dat niet aan de hogere gordellijn maar wel aan de voorruit die een stuk verder naar achteren doorloopt en bijgevolg een groter deel van de passagiersruimte overdekt dan bij de Z3, met zijn meer klassieke roadsterprofiel.

Maar wat de elleboog op de deur betreft, moet ik je teleurstellen :unsure:. Ook in de Mercedes roadster lukt dat niet meer, die heeft namelijk net dezelfde hoge gordellijn als de Z4 en de rest van het hedendaagse roadster- en cabrioaanbod.

Nu begrijp ik wel dat als alleen je nek en hoofd nog boven het portier uitsteken je waarschijnlijk beter uit een zijdelingse aanrijding komt dan als je wat "bloter" zit, maar het echte roadstergevoel ben je wel kwijt.

Link naar reactie
Nu begrijp ik wel dat als alleen je nek en hoofd nog boven het portier uitsteken je waarschijnlijk beter uit een zijdelingse aanrijding komt dan als je wat "bloter" zit, maar het echte roadstergevoel ben je wel kwijt.
Mag jij mij uitleggen wat het echte roadster gevoel is. Heb vele cabrio's gehad maar heb met de Z4 nou niet echt het idee dat ik in een dichte auto zit :newblush:
Link naar reactie
Beetje kort door de bocht vind je niet. Er zijn ook mensen van 1.90m en groter die in een Z4 nou eens niet boven de voorruitstijl uitkomen. Bovendien als ik mijn raam naar beneden, ellenboog op de deur wil doen had ik wel een mercedes gekocht :rolleyes:

En in de Bijlmer gaan wonen.

Link naar reactie
Mag jij mij uitleggen wat het echte roadster gevoel is. Heb vele cabrio's gehad maar heb met de Z4 nou niet echt het idee dat ik in een dichte auto zit :rolleyes:

Alles is relatief.

Maar een Z4 is een dichtere auto dan een Z3, en dat ligt zowel aan de grotere voorruit als aan de hogere gordellijn.

Omgekeerd is een Z3 dan weer een dichtere auto dan een MG-B, of een BMW 507 bijvoorbeeld.

Helaas wordt dit soort echte roadsters niet meer gemaakt.

Link naar reactie
Alles is relatief.

Maar een Z4 is een dichtere auto dan een Z3, en dat ligt zowel aan de grotere voorruit als aan de hogere gordellijn.

Omgekeerd is een Z3 dan weer een dichtere auto dan een MG-B, of een BMW 507 bijvoorbeeld.

Helaas wordt dit soort echte roadsters niet meer gemaakt.

Als je een nog extra veel minder dichtere auto zoekt dan koop je toch lekker een bakfiets? :schater: Wat een gelul zeg. :rolleyes:

(Ik zit dan wel een weekje in Turkije maar ik zie alles dus pas op :thumbup: )

Link naar reactie

Wat een gezeik over welke auto dichter is: z3 of z4. Inderdaad staat de ruit in de Z4 meer naar achter, maar tijdens een plensbui wordt ik net zo nat als in een z3, heb dat laatst nog ondervonden, dus voor mij is er geen verschil, persoonlijk vind ik de hogere lijn van de Z4 prettiger, dus waar hebben we het over?

Vind zowel Z3 als Z4 mooie auto's, maar de z4 net een beetje meer :blink:

Link naar reactie
Wat een gezeik over welke auto dichter is: z3 of z4. Inderdaad staat de ruit in de Z4 meer naar achter, maar tijdens een plensbui wordt ik net zo nat als in een z3, heb dat laatst nog ondervonden, dus voor mij is er geen verschil, persoonlijk vind ik de hogere lijn van de Z4 prettiger, dus waar hebben we het over?

Vind zowel Z3 als Z4 mooie auto's, maar de z4 net een beetje meer :blink:

Sommigen (voor BMW hopelijk de meesten) zijn blij met de vormgeving van de Z4, en dat is prima. Anderen vinden het een stap achteruit en die stellen hun hoop op een toekomstige opvolger die sterker bij de roadstertraditie zou aanleunen.

Link naar reactie

Dit topic wordt helemaal naar de vaantjes geholpen.

Alleen maar dat gezeur over de looks, lijn, enz enz enz.

Heel simpel die voor een Z4 kiezen vinden deze altijd mooier dan de Z3.

ANDERS BLIJF JE WEL BIJ DE Z3,

Maar blijf een beetje bij het topic vraag.

Of open anders een topic zeik elkaars auto af. :blink:

Link naar reactie
Of open anders een topic zeik elkaars auto af. :guitar:
Je zal maar een Z3 3.0l hebben, daar wil je toch niet in gezien worden :blink::schater: Joh maak je niet druk een beetje discussie is toch prima, iedereen vind zijn eigen auto het mooist en het goedst :wave::guitar:
Link naar reactie
Heel simpel die voor een Z4 kiezen vinden deze altijd mooier dan de Z3.

Dat dacht ik niet. Mijn Z3 is negen jaar oud en aan vervanging toe. Aangezien de auto niet meer gemaakt wordt, zal ik - tegen mijn zin - toch voor een Z4 moeten gaan. Een opvolger is immers nog niet in zicht, en roadsters van andere merken zijn in hetzelfde bedje ziek.

Link naar reactie
Dat dacht ik niet. Mijn Z3 is negen jaar oud en aan vervanging toe. Aangezien de auto niet meer gemaakt wordt, zal ik - tegen mijn zin - toch voor een Z4 moeten gaan. Een opvolger is immers nog niet in zicht, en roadsters van andere merken zijn in hetzelfde bedje ziek.

En een jongere Z3 van 5 jaar oud.

En weinig op het klokkie.

Ik heb ook effe moeten zoeken maar toch gevonden. :thumbup:

Link naar reactie
Dat dacht ik niet. Mijn Z3 is negen jaar oud en aan vervanging toe. Aangezien de auto niet meer gemaakt wordt, zal ik - tegen mijn zin - toch voor een Z4 moeten gaan.
Nou nou, een hele lastige keuze lijkt mij tegen je zin in een Z4 kopen. Waar heb je het over koop een auto die ja naar het zin is maar sla geen wartaal uit :thumbup: . Ik heb nog nooit iemand ontmoet die tegen zijn zin een auto koopt.
Link naar reactie
En een jongere Z3 van 5 jaar oud.

En weinig op het klokkie.

Ik heb ook effe moeten zoeken maar toch gevonden. :thumbup:

Tja, dan toch liever een nieuwe auto die minder naar mijn zin is dan een mooiere tweedehandse. Bedrijfszekerheid is mij nog net iets meer waard! :P

Link naar reactie
Tja, dan toch liever een nieuwe auto die minder naar mijn zin is dan een mooiere tweedehandse. Bedrijfszekerheid is mij nog net iets meer waard! :drank:

Daar snap ik nou ff helemaal niks van.

De bedrijfszekerheid van een goede goed onderhouden tweedehandse BMW is volgens mij minstens zo goed als van een nieuwe.

Gelukkig hoef ik niet meer alles te snappen en kan ik volstaan met meewarig mijn hoofd te schudden om vervolgens in mijn 9 jaar oude Z3 te stappen en met volle teugen te genieten. :thumbup::P :D

Link naar reactie
Dat dacht ik niet. Mijn Z3 is negen jaar oud en aan vervanging toe. Aangezien de auto niet meer gemaakt wordt, zal ik - tegen mijn zin - toch voor een Z4 moeten gaan. Een opvolger is immers nog niet in zicht, en roadsters van andere merken zijn in hetzelfde bedje ziek.

Allereerst: de hele discussie over laag zitten en hoeveel van je voorhoofd ook vliegen kan vangen is aan mij niet besteed: ik vind de Z3 coupe de mooiste Z3 en ben erg gesteld op het stalen dakje boven mijn hoofd (liefst zonder Glasdach en met zwarte hemelbekleding :P ).

Maar Z3's zijn gemaakt tot ergens in 2002/2003. Er zijn er van deze laatste lichting zeker nog modellen te vinden met weinig kilometers die nog jaaaaaren meekunnen (zoals Nor hierboven ook aangeeft). Ga lekker op zoek op mobile.de en bmw.de en haal je er nog gauw een, voordat je gedwongen wordt een Z4 te kopen! :D

Een ding snap ik echter niet: er schijnt een verschil te zijn tussen een "cabrio" en een "roadster". (volgens mij iets van "cabrio is gebaseerd op een normale (vierzits) sedan en een roadster is vanaf dag 1 ontworpen als een open tweezitter waarvan de helft motorkap is"). Als je zo'n fan bent van het "roadster" concept, is het jammer dat je forumnaam "cabrio" is :thumbup:

Link naar reactie
Allereerst: de hele discussie over laag zitten en hoeveel van je voorhoofd ook vliegen kan vangen is aan mij niet besteed: ik vind de Z3 coupe de mooiste Z3 en ben erg gesteld op het stalen dakje boven mijn hoofd (liefst zonder Glasdach en met zwarte hemelbekleding :guitar: ).

Maar Z3's zijn gemaakt tot ergens in 2002/2003. Er zijn er van deze laatste lichting zeker nog modellen te vinden met weinig kilometers die nog jaaaaaren meekunnen (zoals Nor hierboven ook aangeeft). Ga lekker op zoek op mobile.de en bmw.de en haal je er nog gauw een, voordat je gedwongen wordt een Z4 te kopen! :drank:

Een ding snap ik echter niet: er schijnt een verschil te zijn tussen een "cabrio" en een "roadster". (volgens mij iets van "cabrio is gebaseerd op een normale (vierzits) sedan en een roadster is vanaf dag 1 ontworpen als een open tweezitter waarvan de helft motorkap is"). Als je zo'n fan bent van het "roadster" concept, is het jammer dat je forumnaam "cabrio" is :birthday:

Misschien zie ik de Z te veel als een typische auto voor roadsterliefhebbers? De reeks omvat immers ook niet-cabrio's (volgens Van Dale : ca·bri·o·let (cabriolets, cabrioletten) 1. auto met opvouwbaar dak :o), en die moet en kun je uiteraard vanuit andere criteria beoordelen.

Blij te horen dat sommige mensen een betrouwbare tweedehandse Z hebben kunnen vinden. Zelf heb ik echter te slechte ervaringen met tweedehandse auto's gehad en gezien, daar begin ik echt niet meer aan. Komt daar bovendien nog bij dat de Z3 hoe mooi hij ook is en hoe prettig hij ook rijdt, op mechanisch/kwalitatief gebied niet erg hoog scoort (of ben ik de enige pechvogel? :lol: ). Straks komt mijn regelmatig onderhouden auto met al zijn stempeltjes ook op het tweedehandse circuit, en dan heb ik eerlijk gezegd wel medelijden met de man of vrouw die daar veel geld voor zal neertellen (want auto van 1e eigenaar, slechts 90.000 km, altijd binnen gestaan, showroom staat...).

Maar met nieuwe auto's kun je inderdaad ook pech hebben, daar lever ik zelf het beste bewijs van. Er wordt wel eens gezegd dat (nieuwe) auto's waarvan er relatief weinig worden geproduceerd (= alle roadsters dus) het qua bedrijfszekerheid moeten afleggen tegen meer populaire auto's. Van Porsche en Alfa Romeo zou je bv. ook moeten afblijven... dan toch maar een sex-appeal-loze Jap??? Ik weet niet of ik dat over mijn hart krijg.

Nu merk ik dat jullie die tweedehandse Z's uit Duitsland importeren. Waarom eigenlijk niet gewoon in Nederland kopen? Hoe doe je dat eigenlijk met garantieclaims, als er onverhoopt toch iets snel stuk gaat?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.