Ga naar inhoud

Hoe bevalt de Z4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk hoor.... eerst een mooie auto (die perfect voor mij zou zijn geweest) aanprijzen en dan er zelf mee vandoor gaan :thumbup:

Joh, hij doet hem voor je invoeren en alles controleren. Alles wat mis is gaat hij bij Ruud laten opknappen en dan kan jij hem kopen (maar ik wil eerst ff proefrijden :schater: )

Link naar reactie

Vandaag proefgereden in een Z4 3.0

Wat een verschil met de 2.5. Zeker als je de Z3 2.8 gewent bent. Na toch wel een teleurstellende rit in de 2.5 is mijn gevoel voor de Z4 na deze rit weer helemaal op de rit... ;) Wat een vermogen zit er in die auto. Deze versie uit 2004 had ook nog eens betere stoelen waardoor de zit goed wat. Qua acceleratie in een woord: geweldig. Hartslag zat nu wel boven het normale.

En wat is er dan negatief: De staat van de auto in verhouding met de prijs. Als dat beter was geweest dan was het al rond geweest. Maar goed nu nog maar verder zoeken. Want voor mij is het nu wel duidelijk dat ik de overstap wil gaan maken.

PS1 Voor degene die een leuke Z4 weten ... please contact me voordat je hem zelf koopt :thumbup: (maar bevalt ie wel roger?)

PS2 Voor degene die een mooie Z3 2.8 willen ... please contact me voordat je er ergens anders een koopt

Link naar reactie
PS1 Voor degene die een leuke Z4 weten ... please contact me voordat je hem zelf koopt ;) (maar bevalt ie wel roger?)

PS2 Voor degene die een mooie Z3 2.8 willen ... please contact me voordat je er ergens anders een koopt

Hij bevalt boven verwachting wat een beest :rolleyes:
Link naar reactie
Vandaag proefgereden in een Z4 3.0

Wat een verschil met de 2.5. Zeker als je de Z3 2.8 gewent bent. Na toch wel een teleurstellende rit in de 2.5 is mijn gevoel voor de Z4 na deze rit weer helemaal op de rit... :cooltext: Wat een vermogen zit er in die auto. Deze versie uit 2004 had ook nog eens betere stoelen waardoor de zit goed wat. Qua acceleratie in een woord: geweldig. Hartslag zat nu wel boven het normale.

En wat is er dan negatief: De staat van de auto in verhouding met de prijs. Als dat beter was geweest dan was het al rond geweest. Maar goed nu nog maar verder zoeken. Want voor mij is het nu wel duidelijk dat ik de overstap wil gaan maken.

PS1 Voor degene die een leuke Z4 weten ... please contact me voordat je hem zelf koopt :thumbup: (maar bevalt ie wel roger?)

PS2 Voor degene die een mooie Z3 2.8 willen ... please contact me voordat je er ergens anders een koopt

Daarom heb ik niet gereageerd, model interieur etc... is voor iedereen verschillend, ik vond de Z4 niet mooi in het begin maar wat moet je anders en heb hem vele malen bekeken, een z3 hoefde ik niet meer omdat ik een nieuwer type wilde iets meer dan wat IMHO een z3 te bieden heeft.

Tja die 3.0 rijdt super en daar ben ik nog met iedere rit erg blij mee en wat de rest van die wagens betreft ik ben om.

André

Link naar reactie
ik vond de Z4 niet mooi in het begin maar wat moet je anders André

André, het blijft toch behelpen met een z4 he? :schater:

Ik moest er in het begin ook aan wennen, maar vind hem nu mooier dan een Z3, zeker nu Jerry Goosens (Autoweek) de Z3 een nichtenauto noemt :cooltext:

gr rob

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Wat kan mij het schelen wat een zekere Jerry Goossens vindt???

Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de Z4 heel mooi maar het interieur minder, pas sinds 2 jaar is er een [prijzige] extended leather optie maar dan nog prefereer ik m'n ZZZ met extended leather; waar vind je een auto met een lederen dashboard?

En de indeling met 2 bogen vervelen me na ruim 5 jaar nog steeds niet; sterker nog, ga 's avonds nog steeds wel eens achter het stuur zitten in de garage puur om van het uitzicht te genieten [paradise by the dashboard light].

Link naar reactie
Ik vind die deuren van de Z4 toch wel heel erg Toyota starlet ofzo hoor ( lees: heel erg koekjesblik achtig als je ze dicht gooit.) ;)

Vergeet niet dat de Z4 met een 6 cyl net zo veel weegt als een Z3 met een 4 cylinder. Is volgens mij enorm bespaard op isolatie etc.

Qua torsie stevigheid is de z4 2 maal steviger dan de z3, dus toch sterker gebouwd. En dat geluid van de deuren hoor ik alleen wanneer ik in of uitstap, dus kan mij niet zo boeien. Met kap op klinkt het al minder blikkerig.

Link naar reactie
Ik vind die deuren van de Z4 toch wel heel erg Toyota starlet ofzo hoor ( lees: heel erg koekjesblik achtig als je ze dicht gooit.) :thumbup:

Gewoon aan je dealer vragen om het sluitingsmechanisme gratis te vervangen in 't kader van een bestaand Service Bulletin en het "koekjesblik" is onmiddellijk weg... Nu is het meer Audi A6-achtig. ;)

Link naar reactie
Gewoon aan je dealer vragen om het sluitingsmechanisme gratis te vervangen in 't kader van een bestaand Service Bulletin en het "koekjesblik" is onmiddellijk weg... Nu is het meer Audi A6-achtig. :lipssealed:
Ik ben zeer benieuwd wat je bedoelt, is dit onder coulance dan :blink:
Link naar reactie
Ik wist niet dat je dat kon doen. Ik wist wel dat de nieuwe modellen inclusief die van mij, veel beter klinken dan mijn vorige Z van 2004.
Tot nu toe het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken. De deuren van mijn Voyager sluiten nog beter, en dan bedoel ik de schuifdeuren achter :lipssealed:
Link naar reactie
Ik wist niet dat je dat kon doen. Ik wist wel dat de nieuwe modellen inclusief die van mij, veel beter klinken dan mijn vorige Z van 2004.

Ja hoor, bestaande SB. Men vervangt het mechanisme in de deur, de beugel aan de deurstijl en men voegt wat dempingsmateriaal toe in de deur zelf.

Ik zal van 't weekend eens achter de SB nummer zoeken.

Link naar reactie
Gewoon aan je dealer vragen om het sluitingsmechanisme gratis te vervangen in 't kader van een bestaand Service Bulletin en het "koekjesblik" is onmiddellijk weg... Nu is het meer Audi A6-achtig. :birthday:

Is er niet ergens een overzicht vorr niet BMW medewerkers van alle SB (geloof TIS in het engels) zodat je kunt lezen wat er over de tijd is aangepakt/naar boven is komen drijven, en waaraan je bij kennis dus iets kunt laten doen?

Op het E60 forum heeft met het vaak over een TIS, maar ik geloof dat ze nogal landafhankelijk zijn en dat forum is US-dominated, dus een NL lijst is het handigst.

Link naar reactie
Is er niet ergens een overzicht vorr niet BMW medewerkers van alle SB (geloof TIS in het engels) zodat je kunt lezen wat er over de tijd is aangepakt/naar boven is komen drijven, en waaraan je bij kennis dus iets kunt laten doen?

Op het E60 forum heeft met het vaak over een TIS, maar ik geloof dat ze nogal landafhankelijk zijn en dat forum is US-dominated, dus een NL lijst is het handigst.

De Service Bulletins zijn raadpleegbaar binnen het Technical Information System.

Bovendien zijn de SBs leeftijd gebonden voor de wagen.

Link naar reactie
Maar kan een ieder het TIS bekijken dan? Mits positief; hoe dan?

Om TIS te bekijken, samen met de meest recente SBs, moet je natuurlijk de meest recente Europese versie installeren.

Als je het exacte SB nummer kent, kan je ook proberen het te raadplegen door de url van bmwtis.com wat aan te passen <_<

"http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bulletin_graphic_temp/B<bulletin id>g.htm"

Stel,

je wenst SB of Service Information SI B63 02 04 te raadplegen,

de URL is dan:

http://www.bmwtis.com/tsb/bulletins/bullet...mp/B630204g.htm

Link naar reactie
Ja hoor, bestaande SB. Men vervangt het mechanisme in de deur, de beugel aan de deurstijl en men voegt wat dempingsmateriaal toe in de deur zelf.

Ik zal van 't weekend eens achter de SB nummer zoeken.

Heb je toevallig het SB nummer nog gevonden? De dealer weet namelijk van niks....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.