Ga naar inhoud

Bluetooth HUD GPS ontvanger


RvE

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heeft een van jullie ervaring met een HUD (Head Up Display) GPS ontvanger? Ik denk erover om deze te kopen.

Ziet er zo uit:

HUD.jpg

Het ding komt op je dashboard te liggen en geeft de huidige (exacte GPS) snelheid weer in spiegelschrift. Doordat je de weerspiegeling van het display in je ruit bekijkt, zie je dus gewone cijfers.

Het GPS signaal word ook via bluetooth doorgegeven. Dat wil ik gebruiken voor de applicatie Gtx van Tempes op mijn telefoon. (series 60 3rd edition). Doel van deze applicatie is de feature dat ie automatisch je 0-100 (of ander instelbare acceleratie) kan vastleggen, zonder dat je wat hoeft te doen. Ik heb het nu al op mijn telefoon, maar mijn Nokia bluetooth GPS ontvanger geeft maar 1 keer per 5 seconden zijn lokatie via BT door aan de telefoon. Dus dan heb ik het slechtste geval maar een meting in de 7 tot 8 seconden dat de 0 - 100 duurt. Er verschijnt dan ook iedere keer "inaccurate reading", tenzij ik heel langzaam optrek van 0 naar 100, maar dat was niet de bedoeling.

Dus als je ervaring hebt met deze gadget, ik hoor het graag!

Edit: hier is een link naar de site van de fabrikant. Als "update rate" staat er "5 hz", dus dat zou inhouden 5 keer per seconden. Dat zou iig genoeg moeten zijn voor Tempes GTx's 0-100 meting.

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wow dacht mn gadgets wel te kennen, maar dit is iets nieuws voor me... het HUD kan ik nog bevatten (lijkt me best sexy) maar het nut van de accurate 0-100 km/u meting wat minder.. anyway, benieuwd het resultaat, in de vorm van de HUD, een keer te aanschouwen!

Link naar reactie
de accurate 0-100 km/u meting wat minder..

Is heel eenvoudig eigenlijk:

- Je telefoon maakt contact met de BT GPS

- Je gaat in de GTx applicatie naar het acceleratiescherm (heet ook gewoon "vroom" :sadder:, zie screendump hieronder )

- Als de GPS "fix" nauwkeurig genoeg is staat er "go"

- Je kunt de telefoon nu weg leggen en je volledig focussen op je beste 0 tot 100 prestatie ever

- GTx meet de tijd vanaf dat de auto begint te rijden totdat je 100 rijdt en slaat deze op, zodat je 'm later kunt bekijken.

- Zodra je weer stil staat gaat ie weer op "go" en kun je weer gaan. Hij slaat alle runs op in een log, dat je kunt downloaden.

vroom.gif

Ik heb zojuist de 2.0 versie van GTx geïnstalleerd om mijn Nokia, morgen eens kijken of dat misschien ervoor zorgt dat ik niet de hele tijd "inacurate" krijg.

Link naar reactie

Geinig ding. heb er geen ervaring mee.

heb het programmatje zojuist even gedownload en geinstalleerd op m'n telefoon.

Ik kan dit dus ook gewoon gebruiken in samenwerking met m'n tomtom GPS ontvanger die bij m'n telefoon zit?

Link naar reactie
Ik blijf erbij: het meest nuttige apparaat wat je kunt tegenkomen in deze wereld.

Wie zit er niet op te wachten?? :schater:

Voor mensen die denken dat "wiki" een Viking is, is het misschien niet zo'n zinvolle gadget denk ik. :sadder:

Link naar reactie
Ik kan dit dus ook gewoon gebruiken in samenwerking met m'n tomtom GPS ontvanger die bij m'n telefoon zit?

Dat zou moeten werken. Iedere GPS ontvanger die zijn data op een bepaalde poort aflevert zou GTx moeten kunnen vinden.

Link naar reactie

Ruud, ik moet dat ook hebben.

Ik heb een Nokia 6110 navigator met ingebouwde GPS, maar kan helaas nergen op google vinden waar ik het progje kan downloaden.

Wicky

Link naar reactie

Aha, excuses ... gevonden in je eerste post.

Hij doet het, maar niet met de interne GPS, ik moet gewoon m'n bluetooth ding gebruiken!!

Link naar reactie
Ruud, ik moet dat ook hebben.

Ik heb een Nokia 6110 navigator met ingebouwde GPS, maar kan helaas nergen op google vinden waar ik het progje kan downloaden.

Wicky

Hi Martin,

als je hier naartoe wikiet (vrij vertaald van "ergens naartoe smurfen"): linkje naar Gtx van Tempes gaat het goed komen.

In de demo versie van het programma kun je geen acceleratiemetingen doen. Maar je kunt wel zien of het programma goed werkt op je telefoon en de ingebouwde GPS gevonden kan worden. Met een 6110 moet je volgens mij de installatiefile voor "series 60 - 3rd edition" hebben.

Dus wel even je huidige 0-100 meten voor je je coupe voorziet van dit diff. :unsure:

EDIT: Oops, kruispost. En ik zie dat ik gisteren een tikfout heb gemaakt in de topic titel. :wave: Kan een mod er aub "ontvanger" van maken ipv "ontanger"

Link naar reactie
Ik heb een Nokia 6110 navigator met ingebouwde GPS, maar kan helaas nergen op google vinden waar ik het progje kan downloaden.

Heb de volledige versie. als iemand deze graag wil hebben, stuur me even een pm.

Mag weg voor een vriendenprijsje.... :schater:

Link naar reactie
misschien lees ik het als ik 1 van de linkjes klik (maar ik ben lui), echter, kun je hier ook je pijltjes van je nav mee projecteren (net als de HUD van BMW)?

Volgens mij geeft dat apparaat alleen de snelheid aan.

Eigenlijk is het niets anders doen een bluetooth gps ontvanger met een gespiegeld display.

Om mijn Nokia 6110 navigator werkt het programma perfect, ik heb overigens met mijn ADAPT ontvanger perfect ontvangst. (Maik / Thomas krijgt dus een PM voor de volledige versie)

Link naar reactie
Denk je dat je er sneller mee wordt..... :wave:

Denk dat je sneller bij de bandenboer staat!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.