Ga naar inhoud

Wat zal ik kopen - een 2.8 of een M?


Aanbevolen berichten

Okee, vandaag een M proefgereden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt zoiets had van YES! Ik heb eerder ook proefgereden in een 2.8 en dat is me wel bevallen. Ik ben de luxe van m'n 320i dynamic executive sedan (2005) gewend en dat gevoel had ik eerder bij de 2.8.

Morgen nog een 3.0 rijden en dan weet ik het! (of juist niet...)

Ik begrijp het een beetje, ik heb één keer met een M gereden en die auto roept de hele tijd "I dare you!" en dat moet je wel kunnen waarderen (ik waardeer het wel). Tussen de 2.8 en 3.0 zit niet eens zoveel verschil wanneer ik het vermogen bekijk en dan zul je vooral naar het uiterlijk moeten kijken en ik vind de "oude" dikbil mooier dan de facelift maar dat zul je zelf moeten weten.
Link naar reactie
  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Okee, vandaag een M proefgereden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt zoiets had van YES!

Was ook mijn gevoel :kisstogether: en ik reed met eentje nadat ik mijn 2.8 ong. 2 jaar had. Dus kon wel enige vergelijking maken...

Op het Duits Z forum is hele een hoop te lezen van :kisstogether: 's die met moeite 300 Pk hebben (bewezen met testverslagen), daar waar 2.8 en 3.0 eerder resp. 195 + en 230 + pk's hebben/hadden.

M.i is een 2.8 brutaler in 1 en 2, een 3.0 is iets gelijkmatiger en een :guitar: ontdek je pas in "hogere" regionen. :drank:

Persoonlijk moet ieder zelf uitmaken welke keuze hij/zij maakt, vwb dagelijks gebruik of tweede wagen, toeren, racen, "autobahnknallen", etc. En vind je de :banaan: badge belangrijk, moet je d'er maar meteen voor gaan.

Link naar reactie

het blijft met andere woorden zo subjectief als de zee diep is...

ik heb zowel 2.8 gereden als 3.0 en M meer als een jaar gehad. geloof me, als je het geld hebt, de M staat er torenhoog boven. zowel meer koppel (350nm bij 3250toeren) als meer vermogen bovenin. geen discussie. stel nu nog dat je een hele slechte M heb met 290pk, dat blijft 30% meer vermogen dan de sterkste standaad 3.0.

stel u voor vandaag weeg ik 70kg en morgen 90, ik zou het toch voelen :schater:

Link naar reactie

Vanmiddag dus een 3.0i roadster gereden (automaat). Reed voor mijn gevoel wel fijner dan de M, maar dat kan ook aan de automaat liggen (automaat met sportstand en steptronic!). Op zich een leuke Z maar een beetje saai (qua uiterlijk dan). Ook van binnen iets te saai (geen sportstoelen) maar verder prima auto. Hij was wat de wegligging betreft ook minder dan eentje met een 'm onderstel' (denk ik).

Ik hou het spannend...

Link naar reactie

Een paar forummembers hadden al geroepen: waarom ga je niet voor een tussenoplossing?

Heb ik dus gedaan. Het is deze geworden:

30i.jpg

Een 3.0i (231 pk) uit 2000 met 65.000 km op de teller | 5-traps automaat-steptronic | cruise control | hardtop | elecktrische softtop.

Zodra ik 'm heb maak ik wat foto's!

Link naar reactie
  • Administrator
Dank je, ik wil eerst de wielen vervangen want er zitten van die degelijke, 16" wielen onder.

Ik wil wat bredere 17 of 18" wielen.. maar ik maak wel een foto zodra ik 'm binnen heb.

Die denken we er dan wel ff bij... Kom op met die foto's :blink:

Link naar reactie

Okee, maar dit is dan even met de huidige 16" wielen:

30i_2.jpg

Van buiten nog vrij basic, van 'binnen':

Een 3.0i (231 pk) uit 2000 met 65.000 km op de teller | 5-traps automaat-steptronic | cruise control | hardtop | elecktrische softtop

"Let the pimpin' begin!"

Link naar reactie
  • Administrator
Okee, maar dit is dan even met de huidige 16" wielen:

30i_2.jpg

Wat een velgen joh... snap niet dat je zo'n foto durft te plaatsen! :schater:

Geintje! Mooie auto, hoe ziet het interieur eruit?

Link naar reactie

Interieur is volledig zwart/zwartleer, met chrome accenten. Scheelt een hoop gedoe, want hier in huize andriol zijn de meningen sterk verdeeld als het gaat om interieur kleur. Rood was mooi, maar dit is neutraler. Als ik 'm binnen heb schiet ik wat leuke plaatjes.

Link naar reactie

Mooie keuze! Gefeliciteerd. Lijkt me heerlijk cruisen met zo'n 3 liter gekoppeld aan die automatische bak. :rolleyes: En lekker sportief doortrekken wanneer je daar zin in hebt! :thumbup::wave:

Met die wielen is niks mis. Gewoon winterbanden opleggen (met zo'n weer als dit geen overbodige luxe). En dan mooie 17" of 18" velgen voor als de lente eenmaal echt begonnen is!

Link naar reactie

Thanks, ik heb in m'n 320i sedan een 6 v, seq. automaat. Dat van de Z lijk er enorm veel op (5 v ipv 6 v). Juist vanwege mijn positieve ervaring met die sedan had ik een lichte voorkeur voor de Z automaat. Normaal rijden met D, sportief met S en als je wil 'schakelen' kan dat altijd nog met de steptronic functie. Dat in combinatie met cruise control, de hardtop en de elecktrische softtop heeft de doorslag gegeven. Het interieur is wel een beetje saai, maar daarbij ook neutraal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.