Ga naar inhoud

Wat zal ik kopen - een 2.8 of een M?


Aanbevolen berichten

Even vraagje over de "M" remmen die duurder zijn. Wat is precies duurder? Ik heb net een set (reserve) blokken gekocht en die waren dezelfde prijs als voor mijn 3.0.

De motorsport-schijven???

Als ik op www.realoem.com kijk, en de dollarprijzen als voorbeel neem:

2.8:

Voorschijven 77,-- dollar per stuk

Achterschijven 55,-- dollar per stuk

Dus, set compleet: 264,-- dollar.

M:

Voorschijven 176,-- dollar per stuk

Achterschijven 135,-- dollar per stuk

Dus, set compleet: 622,-- dollar

Dit zijn dollarprijzen, naar mijn idee zijn de prijzen in Nederland aanzienlijk hoger .... maar je ziet dat alles bijna 2,5 keer zo duur is.

Link naar reactie
  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even vraagje over de "M" remmen die duurder zijn. Wat is precies duurder? Ik heb net een set (reserve) blokken gekocht en die waren dezelfde prijs als voor mijn 3.0.

Nu al reserveblokken?? Het remsysteem van de z4 ///M is veel groter en geavanceerder dan dat van de standaard Z4. Misschien dat de blokken hetzelfde kosten maar de schijven zullen aanmerkelijk duurder zijn

Link naar reactie

Qua verbruik vind ik het verschil er meevallen.

Ik reed met de 1.9 ongeveer 1:11

met de 2.8 net 1:10

met de M zit ik ook tegen de 1:10 aan.

Het is natuurlijk het rechtervoetje wat het verbruik om zeep helpt. Als je naar het verschil in gewicht kijkt tussen een 2.8 en een M

dan is het ook aannemelijk dat bij dezelfde snelheid er niet echt een verschil is in het verbruik

Qua onderhoud,

Hoe vaak denk je remschijven te vervangen van je auto. als je geen 30.000 in het jaar rijdt denk ik niet dat dit

representatief is. Een setje blokken zal je wel verslijten maar of dit nu 85 euro of 150 is dat zal niet echt een ramp zijn.

De olie en bougies e.d. zijn misschien wat duurder. maar de grootste kostenpost is toch het werkplaatstarief.

Ga proefrijden en de keuze is snel gemaakt.

Link naar reactie
hoezo 'lijkt'...?

:thumbup:

:wave: Maar ik begrijp je standpunt, de ene kleur vind je nou eenmaal mooier dan de andere. Ik wou perse en QPe in zwart/zwart, maar ja dan kom je een zwarte in combinatie met een zwarte en estoril blauw interieur tegen. Verder een perfecte M, onderhouds historie erbij een eerlijke prijs maar ja die kleuren combi toch niet echt mijn ding. Toch heeft de ratio gewonnen van de emotie en ben ik overstag gegaan :wave: Ik vind de onderhouds historie en de staat van de auto toch net even belangrijker dan het hebben van een volledig zwart interieur. En daar ga je dan met je voornemens, ik heb overigens wel een open dak (van wel 3 cm :unsure: ) wat ook een must was. Je blijft cabrio rijder toch :schater:
Link naar reactie

Klopt, ik sluit een andere kleur niet helemaal uit. Ik heb serieus naar die van :m: emento gekeken, want ik koop liever van een forum member. Maar ja, ik bepaal niet alles. M'n wederhelft moet de kleur ook mooi vinden :newblush: - en ja, die zit vol emotie :thumbup:

Link naar reactie

Even :thumbup: maareh, Roger als ik dit lees

dan kom je een zwarte in combinatie met een zwarte en estoril blauw interieur tegen.

Moet ik dan aan zoiets denken:

2430203.jpg

of meer aan:

2581223.jpg

??

Link naar reactie

Rode en blauwe interieurs zijn inderdaad nogal flashy op foto's. Dit had wat mij betreft ook "too blue" mogen heten:

2430203.jpg

Erweitert Leder op zo'n blauwe zorgt dat er automatisch voor dat de "koepel" van het dash ook blauw is, of kon je daar ook voor bijvoorbeeld zwart leer kiezen? Toen ik voor mijn Coupe rondkeek was er ook een Coupe die het stuur ook nog blauw had (de "way too blue" :thumbup: uitvoering).

Maar aangezien Roger een interieur-foto-freak is, krijgen we vast gauw foto's van het dash van zijn nieuwe :newblush:!

Link naar reactie
Rode en blauwe interieurs zijn inderdaad nogal flashy op foto's. Dit had wat mij betreft ook "too blue" mogen heten:

Dit is beter heh !? :thumbup:

2qnch3a.jpg

Mijn ZZZ ! :newblush:

Link naar reactie

Definately better (en dat zeg ik niet omdat het jou Z3 is). Hier en daar blauw als accent. Is je dash nu met zwart leder overtrokken, kan het niet goed zien?

Toen wij voor onze Coupe gingen kijken, hadden we initieel (op basis van de foto's) wel twijfels over beige met Erweitert Leder. Uiteindelijk valt het dan in het echt wel mee.

interieurlinksmetconsolzj6.jpg

En Rob had het vanmiddag nog over "over smaak valt niet te twisten". :thumbup:

Link naar reactie
Draden die al snel off topic raken zijn niet nieuw, hoor...

Maar ook dat is weer off topic. :newblush:

Het blijft wel onder de aandacht op deze manier :thumbup:

Even weer on topic de prijzen van de :m: in Nederland blijven mij verbazen. Duitsland is niet meer interresant voor het halen van een :m: (roadster)

aangepast door z3mroadster
Link naar reactie

Okee, vandaag een M proefgereden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt zoiets had van YES! Ik heb eerder ook proefgereden in een 2.8 en dat is me wel bevallen. Ik ben de luxe van m'n 320i dynamic executive sedan (2005) gewend en dat gevoel had ik eerder bij de 2.8.

Morgen nog een 3.0 rijden en dan weet ik het! (of juist niet...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.