Ga naar inhoud

Rover 320d of BMW 75


bling

Aanbevolen berichten

Soms erger je wel eens ergens aan en dan reageer ik ook soms nog maar het genuil van wat bladapen die graag wat roepen – en vaak niet eens uit ervaring spreken – daar lees ik maar gewoon overheen. Jammer dat er geen negeeroptie is maar verder vind ik het wel best. Misschien dat die gouden M zo geil oogt dat ze op alles willen reageren?

:sadder: :m::wave::wave:<_<<_<<_<<_<

Ik voel me aangesproken ... misschien moet je niet zo "happen" bij alles wat er geschreven wordt omtrent de nadelen van een Rover. Het is wel heel typisch dat je enthousiast reageert wanneer er positief over Rover wordt geschreven, en precies het tegenovergestelde na negatieve mededelingen.....

Wil je Rover een nieuwe start geven ofzo??

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rustig, Martin...

Lijkt mij een heel rustige en terechte reactie. Als je niet tegen kritiek of cynisme kunt stel zo'n vraag dan gewoon lekker aan je beste vrienden en je vrouw. Krijg je het antwoord dat je wilt en zo niet dan toch op een wijze die waarschijnlijk meer acceptabel is. Deze vraag stellen op een BMW forum lokt heftige reacties uit, dat kun je van tevoren weten.

Link naar reactie
Ik voel me aangesproken
Mooi.

Wanneer ik vraag of iemand (goede dan wel slechte) ervaringen heeft met de 320d motor en de 1e reactie heeft niets te maken met de vraag, geen enkel fundament en 50% hoofdletters dan reageer ik daar zo op. Wen er maar aan.

Link naar reactie

Eigenlijk was maar 45,3 % Hoofdletter...

Maar verklaar jij anders even waarom Rover failliet is terwijl ze mooie/kwalitatief hoogstaande/betrouwbare en betaalbare auto's maken???

Als je overigens louter positieve antwoorden op je Rover-vraag wilt, stel ze dan op het Rover-forum. In dit topic is niets goeds te lezen over Rover, en zo krijg je natuurlijk geen eerlijk beeld van deze oerrrrrrdegelijke auto's.

Link naar reactie
Eigenlijk was maar 45,3 % Hoofdletter...

Maar verklaar jij anders even waarom Rover failliet is terwijl ze mooie/kwalitatief hoogstaande/betrouwbare en betaalbare auto's maken???

Als je overigens louter positieve antwoorden op je Rover-vraag wilt, stel ze dan op het Rover-forum. In dit topic is niets goeds te lezen over Rover, en zo krijg je natuurlijk geen eerlijk beeld van deze oerrrrrrdegelijke auto's.

shayman en mvh, kunnen juliie niet ff lekker een engels biertje samen gaan drinken......... :wave: in plaats van :unsure:

Heb in mijn autoverleden overigens ook een rover gehad, en wel een 620 SI, en hier 4 jaar lang probleemloos en met veel plezier mee gereden.

Link naar reactie

Shayman, ik ben niet zo'n kenner op het gebied van de Rover zoals menigeen hier luidkeels loopt te blaten.

Ik heb wel verschillende collega's gehad bij een vorige werkgever die voor deze 75 hebben gekozen.

Zoals met elke wagen, je hebt goede en slecht ervaringen.

Enkele hebben probleemloos de volledige lease periode doorgebracht met deze auto, anderen hebben niets dan problemen gehad.

De problemen hebben echter nooit iets met de motoren te maken gehad (wat je vraag was) wat echter wel vaak voorkwam waren allerlei verschillende electronische problemen van uiteenlopende aard.

Wat betreft smaak.. ach iedereen vindt iets anders mooi.

Wat betreft kwaliteit, tja Rover heeft al jaren een imago probleem waar de nitwits gelijk op in springen. Ze zijn niet de meest in het oog springende auto's, niet altijd de meest betrouwbare build, maar zeker geen uitermate slechte auto... Wat zou je anders over de Z3M moeten zeggen met scheurende subframes, Vanos problemen en nog wel een aantal ander minder grote issues.

Ben zelf altijd gek geweest op de GT6, Stag en de TVR's.. dus begrijp je voorliefde voor Britse auto's wel, moet wel toegeven er zijn wel betere auto's te vinden, maarja........... :unsure:

Link naar reactie
De problemen hebben echter nooit iets met de motoren te maken gehad (wat je vraag was) wat echter wel vaak voorkwam waren allerlei verschillende electronische problemen van uiteenlopende aard.
Bedankt voor je reply, heb je wat meer specifieke info?

De problemen die ik heb gegoogled waren vooral van BMW afkomstig namelijk: Remmen, koppelingscylinder en (best wel vaak) de luchtmassameter.

Het uiterlijk is inderdaad puur persoonlijk en ik stap snel over wat problemen heen omdat ik het gewoon een klassiek mooie auto vind.

Lijkt mij een heel rustige en terechte reactie. Als je niet tegen kritiek of cynisme kunt stel zo'n vraag dan gewoon lekker aan je beste vrienden en je vrouw. Krijg je het antwoord dat je wilt en zo niet dan toch op een wijze die waarschijnlijk meer acceptabel is. Deze vraag stellen op een BMW forum lokt heftige reacties uit, dat kun je van tevoren weten.
Ik heb geen probleem met heftige reacties want die zijn alleen maar toevoegend; ik heb een "probleem" met toevoegingen zonder toegevoegde waarde. Mijn vraag ging over de motor aangezien er hier heel veel BMW-adepts zijn en wanneer iemand een 75 heeft gehad en daar iets over wil melden dan is dat zeer mooi mee genomen maar zonder achtergrond een ongefundeerde mening neerplempen daar kan ik niets mee.

Stel dat je op zoek was naar een Z3 coupé en je wou wat weten over de airco aangezien die vaak kuren leek te hebben en de 1e reactie zou zijn: "In zo'n kattenbak met neus zou ik nog niet dood willen worden gevonden!"

Dan heb je toch ook zoiets van "flikker toch op eikel" of niet soms? Ik heb dan ook niets tegen wie dan ook hier en de grappen van martinvh zijn ook regelmatig zeer vermakelijk maar met zijn (in mvh's geval jou) reactie kan ik gewoon niets en dat irriteert me dan een beetje/aardig veel.

Link naar reactie
Stel dat je op zoek was naar een Z3 coupé en je wou wat weten over de airco aangezien die vaak kuren leek te hebben en de 1e reactie zou zijn: "In zo'n kattenbak met neus zou ik nog niet dood willen worden gevonden!"
Wat zeg je nou, problemen met de airco in een QPe en dat hoor ik nu pas :kisstogether:
Link naar reactie
"In zo'n kattenbak met neus zou ik nog niet dood willen worden gevonden!"

Turnschuh, breadvan, lelijk hok, busje, mislukte stationcar: die "koosnaampjes" voor de Coupe kende ik al. Maar "kattenbak met neus" is voor mijn nieuw! Top! :kisstogether:

Link naar reactie

Een NL collega van mij rijdt met een Rover 75 Break als leasewagen en is er zeer tevreden over.

Krijgt zelfs regelmatig de vraag om 'm te verkopen. Had volgens mij de "kleine" dieselversie (115 pk ?) in en mooie uitrusting.

Stuur me maar een PM als je met hem eens wil mailen, dan stuur ik het door naar hem.

Link naar reactie
Een NL collega van mij rijdt met een Rover 75 Break als leasewagen en is er zeer tevreden over.

Krijgt zelfs regelmatig de vraag om 'm te verkopen. Had volgens mij de "kleine" dieselversie (115 pk ?) in en mooie uitrusting.

De 115 pk is inderdaad de zwakkere broeder, later is daar de 130 pk bijgekomen. Dit is dus de 320 motor (waarin hij 135 pk leverde). Zelfs de kaalste uitvoering was al lekker compleet, enige nadeel zou dan nu zijn dat er nog een cassettedeck in zit.
Stuur me maar een PM als je met hem eens wil mailen, dan stuur ik het door naar hem.
Bijzonder vriendelijk aangeboden maar dat hoeft ook niet hoor. Ik heb al aardig wat info bij elkaar gescharreld inmiddels.
Link naar reactie
enige nadeel zou dan nu zijn dat er nog een cassettedeck in zit.

Da's lekker oldskool. Kun je deze nog gebruiken voor je "discman":

_CASADPT.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo, vandaag eens een proefritje gemaakt in een 75 en dit wordt hem dus absoluut niet! Van een middenklasse-sedan verwacht ik geen sportief gedrag (je rijdt over een kwartje en je voelt op het kop of munt is) maar dit was geschommel als ware het de Titanic. Dat was lang geen Mondeo.

Toen ging ik even verder vragen bij de jongens van m'n garage want ook de Saab 9.3 diesel vond ik een wel een leuke auto maar ik ben nog nooit zo hard uitgelachen; het leken wel die ouwe mannetjes bij de muppet-show: Booh, bad show(car), bad show(car)!

muppetsec3.jpg

En dus zit ik wéér in de Mondeo-hoek waarvan ik er al 3 heb gehad; wie heeft er nog een leuke andere optie want ik wil ook wel eens wat anders? Prijs tot 10.000, diesel, 2001>, niet te krap en geen VW(!).

Link naar reactie
En dus zit ik wéér in de Mondeo-hoek waarvan ik er al 3 heb gehad; wie heeft er nog een leuke andere optie want ik wil ook wel eens wat anders? Prijs tot 10.000, diesel, 2001>, niet te krap en geen VW(!).

Dus een 75 rijdt als een Donaudampfschif? Werd je ook zeeziek? :unsure:

Ik was met lezen van het stukje hierboven tot bij "diesel, 2001" en ik dacht "waarom neemt ie niet een Passat zoals die van mij, sportonderstelletje".....toen kwam ik bij "geen VW". :thumbup:

Ik heb ooit gedwongen een Lancia Lybra moeten rijden, maandje of 5. Was ook erg comfy. Kwaliteit was niet wat ik van VW/Seat gewend was, maar wel okay. Of een van de eerste Volvo S80's, ook comfy, ruim en veilig.

Maar als die drie Mondeo's je zijn bevallen, koop je er daar toch gewoon weer een van. Voor de emotie heb je toch je Z3??

Link naar reactie
Dus een 75 rijdt als een Donaudampfschif? Werd je ook zeeziek? :thumbup:
Niet eens maar ik wil gewoon een beetje lekker de bocht om en dat gaat niet met een 75; ik heb een 6-serie gehad (Honda) en die ging een stuk fijner.
toen kwam ik bij "geen VW".
Inderdaad, de 2e Mondeo is door een sukkel die z'n peuken zocht platgereden en ter vervanging hadden we een Passat en dat was gewoon een wipwap vergeleken met de Mondeo.

Ik zit er nu sterk over te denken om de 1.8 te vervangen door een 2.8 en een veilig gebakje er naast te nemen, andere optie is een QP en een open Suzuki (oid) voor de cabriohobby te houden. Of toch een Mondeo of Focus naast de huidige prachtbak?

Dilemma, dilemma...

Link naar reactie

Is een een Skoda niks? Hoor ik veel goeds over of is die te klein voor je?

En Volvo? Die zijn ook goed bezig de laatste tijd. De C30 rijdt super en de S40 eigenlijk ook. M'n zwager heeft de S60 en is daar ook zeer tevreden over, zit zelfs standaard een veerpootbrug in!

Link naar reactie
hadden we een Passat en dat was gewoon een wipwap vergeleken met de Mondeo.

De Passat komt eigenlijk het meest voor in de "niet sportline" uitvoeringen (basis, higline en vooral heel veel comfortline). Die zijn inderdaad allemaal erg (zelfs "te") soepel geveerd/gedempt. Ik heb in een jaar drie shortlease Passat comfortlines gereden en vooral een exemplaar met meer dan 200.000 op de klok was erg "zwabberig". Dat je zelfs de auto zag "kantelen" als je vanuit stationair gas gaf (motor ligt in de lengte). Uiteindelijk heb ik mijn eigen Passat gekocht en dat was een sportline, die heeft standaard een sportonderstel. Ligt veel beter op de weg, zonder oncomfortabel te worden. Wat mij betreft een aanrader, alhoewel ik geen vergelijk met de Mondeo heb kunnen maken.

Dus als je een Passat nog een kans zou geven, ga dan eens proefrijden in een sportline.

Alhoewel het idee van een Z3 coupe als "iedere dag auto" en de huidige Z3 roadster voor het cabrio genieten natuurlijk een erg sterk idee is!! ;)

Het 530D idee is natuurlijk ook erg aanlokkelijk, maar lijkt me kostbaarder.

Link naar reactie
Is een een Skoda niks? Hoor ik veel goeds over of is die te klein voor je?

En Volvo? Die zijn ook goed bezig de laatste tijd. De C30 rijdt super en de S40 eigenlijk ook.

Skoda is weinig mis mee maar is ook erg saaaaai (imo); de C30 is een prachtauto maar te klein en sowieso ruim boven budget, de S40 kan wel maar je komt dan wel bij de oude versie terecht en die oogt wel gedateerd.
M'n zwager heeft de S60 en is daar ook zeer tevreden over, zit zelfs standaard een veerpootbrug in!
Gewoon een 530D kopen. Rij ik ook al jaren in. Ik koop 5 serie diesels en rij er meer dan 450.000 km mee zonder problemen. Heerlijke reisauto's.

Bij deze soorten kom je toch uit bij of een oudere of een hoger bedrag en daar heb ik me al eens vaker door gek laten maken; toen ik de Rover kocht waren we eigenlijk op zoek naar een kleinere auto en bij de garage waar we gingen kijken kwamen we voor een Astra.

Blijven wel zeer verleidelijke auto's uiteraard. :rolleyes:

ga dan eens proefrijden in een sportline.
We houden het in gedachten maar zoveel zie ik er daar ook niet weer van.

Maar... voorlopig kunnen we even rustig rondkijken want maandag haal ik het tijdelijke brikje op! Een Swift van 92, ooit rood, radio/cd, apk en goed onderhouden. Voor 750 kun je je daar geen buil aan vallen; beetje opknappen en misschien is er nog wat aan te verdienen ook.

Link naar reactie
We houden het in gedachten maar zoveel zie ik er daar ook niet weer van.

Sportlines zijn inderdaad dun gezaaid, maar zijn wel de moeite waard. Je moet wel even kijken als je diesel wil. 90 van de 100 TDI's zijn de 100 pk uitvoering. 130pk uitvoeringen en 2.5TDI met 150/163//180pk zijn zeldzamer, maar ook de moeite waard. VW Passat blijft natuurlijk zo on-brits als maar kan zijn!

Voor 750 kun je je daar geen buil aan vallen; beetje opknappen en misschien is er nog wat aan te verdienen ook.

That's the spirit! Ons aller Roger zal trots op je zijn!! :rolleyes: ;)

Link naar reactie
That's the spirit! Ons aller Roger zal trots op je zijn!! :rolleyes: ;)
Ha! Helaas wilden ze niet mee met m'n max-prijs want m'n goedkoopste road-legal was ƒ 1.600 dus € 726 en dus wou ik max € 725 geven. Maar goed, maandag ophalen, beetje poetsen en even naar de auto-supermarkt om voor € 100 de Swift naar 1.250 te tillen.

Wel wat kleinschaliger dan die lange handelaar (of ultieme liefhebber? :D ) maar ik vind dat geklooi wel heel leuk.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Swiftje was na wat knutselen en verf eigenlijk alleen maar geschikt voor suicidale tiepjes en is dus gewoon ingeruild. :schater: wat een bak wanneer je er wat serieuzer naar kijkt.

De vaste vervanger is een nette 156 diesel geworden; scheelt nog een mooi handje euri met de 1e keuzes.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.