Ga naar inhoud

Rover 320d of BMW 75


bling

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn vrouw van werkgever is veranderd en het leasebakje moest worden ingeleverd waren we op zoek naar wat anders.

Doordat ik al 3 Mondeos heb gehad naar volle tevredenheid is dat een zeer goede keus voor ons maar ik blijf ook een groot beetje knipogen naar de Rover 75 diesel ook omdat ik al eens een zeer fijne, luxe 618 heb gehad.

Deze bak heeft onderhuids heel veel BMW-genen en de motor is zelfs identiek; het is de motor van de 320d van rond de eeuwwisseling, om BMW stoerder te laten lijken is ie wel geknepen tot 115 paardjes maar dat zal de betrouwbaarheid alleen maar ten goede komen.

Wat zijn de ervaringen hier met deze motor? En heeft ie wel een ketting of moet ik om de 2 jaar de riem vervangen?

Even 2 plaatjes om mijn liefde voor deze bak duidelijk te maken:

roveradx0.jpg

roverbuu9.jpg

Edit: Ja, ik ben Britofiel én daarom zal ik dit topic pas weer onderhouden vanaf maandag omdat ik weer lekker een paar dagen naar Engeland mag vanaf morgenvroeg!

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kort maar krachtig: Ze zijn niet voor niets FAILLIET / BANKROET / NAAR DEN KLOTEN

Link naar reactie
Kort maar krachtig: Ze zijn niet voor niets FAILLIET / BANKROET / NAAR DEN KLOTEN
OK, maar komt dat doordat er te veel mensen rondlopen met de pik omhoog en de oogkleppen op óf is het werkelijk een kwaliteitsverhaal? De 618 die ik had heeft zelfs nooit een kapot lampje gehad en dat was een benzinemotor (en electronica) van Honda.

Feit blijft dat een Rover ten opzichte van de Duitse bakken veel meer luxe en vooral uitstraling heeft en ik dus slechts wou weten hoe de 2 liter-diesel beviel/bevalt. Daar heb ik geen vastzittende capslock (FAILLIET / BANKROET / NAAR DEN KLOTEN) voor nodig.

Link naar reactie

Kan je niet met de diesel motor helpen, want the 75 die ik als huur auto in Ierland had voor 6 maanden had de 6 cylinder. Zelf had Mrs PVR een 320 d touring toen, en qua rijgedrag was de BMW gewoon 10 keer beter. De Rover zweeft nogal wat ik niet echt plezierig vond.

Hij reedt verder prima, geen problemen mee gehad dus als je het rijgedrag kan verdragen dan is er weinig mis mee.

Link naar reactie
OK, maar komt dat doordat er te veel mensen rondlopen met de pik omhoog en de oogkleppen op óf is het werkelijk een kwaliteitsverhaal? De 618 die ik had heeft zelfs nooit een kapot lampje gehad en dat was een benzinemotor (en electronica) van Honda.

Feit blijft dat een Rover ten opzichte van de Duitse bakken veel meer luxe en vooral uitstraling heeft en ik dus slechts wou weten hoe de 2 liter-diesel beviel/bevalt. Daar heb ik geen vastzittende capslock (FAILLIET / BANKROET / NAAR DEN KLOTEN) voor nodig.

Ja, ineens na het "kort maar krachtig" ging en bleef m'n capslock aan.

Heb een toetsenbord met "troep-herkenning"..... die sloeg natuurlijk helemaal uit bij Rover.

Link naar reactie

mijn ervaring met dat civic model van Rover;

nieuwe leaseauto van collega

2e dag liet hij hem vol trots zien, sloeg de achterdeur dicht en het Rover logo viel spontaan van de C stijl af.

Die middag stond hij stil op de A2, massakabel naar het blok zat los (zo bleek later)

3 weken later ongeluk (kan Rover nix aan doen)

paar maanden later deur eruit gereden (nix Rover´s schuld)

na ongeveer anderhalf jaar TL (beter voor iedereen) :schater:

Link naar reactie

ik vind ze ook meer charme hebben. hoe dan ook zal een produkt uit de 21e eeuw wel niet zó slecht zijn dat het uit elkaar valt, zeker als het al met bmw onderdelen in mekaar gezet is! behalve de jag/mondeo, die vind ik niks.

die bmw-motor is in 136pk al super sterk. mijn mama bolt er al 200.000km mee rond, zonder grote problemen.

Link naar reactie
mijn ervaring met dat civic model van Rover;

nieuwe leaseauto van collega

2e dag liet hij hem vol trots zien, sloeg de achterdeur dicht en het Rover logo viel spontaan van de C stijl af.

Die middag stond hij stil op de A2, massakabel naar het blok zat los (zo bleek later)

3 weken later ongeluk (kan Rover nix aan doen)

paar maanden later deur eruit gereden (nix Rover´s schuld)

na ongeveer anderhalf jaar TL (beter voor iedereen) :schater:

Dit verhaal zegt meer over je collega dan over de Rover. :thumbup:

Link naar reactie
Dit verhaal zegt meer over je collega dan over de Rover. ;)

Daar gaat het natuurlijk niet om :thumbup: . We proberen een punt te maken: :schater:

Rover is troep

Link naar reactie
Plaats dat hier eens op dezelfde manier. :thumbup: Ik kan me ook wat genuanceerder uitspraken voorstellen.

Komt voor elkaar! Let op, ik zal zo de link posten.

Edit: Rob, er is helemaal geen forum daar?!!!!!

Link naar reactie
Komt voor elkaar! Let op, ik zal zo de link posten.

Edit: Rob, er is helemaal geen forum daar?!!!!!

Ze hebben een gastenboek, dus leef je uit en laat het ons even weten <_<

Link naar reactie

Zover als ik Shayman's originele vraag lees, wil ie graag weten of iemand ervaring heeft met de (van BMW afkomstige) dieselmotor. Hij schijnt niet op zoek te zijn naar wat de letters R O V E R voor staan.

Alhoewel het punt over de schaarse onderdelen wellicht wel een goed punt is.

Link naar reactie
Zover als ik Shayman's originele vraag lees, wil ie graag weten of iemand ervaring heeft met de (van BMW afkomstige) dieselmotor. Hij schijnt op zoek te zijn naar wat de letters R O V E R voor staan.

Alhoewel het punt over de schaarse onderdelen wellicht wel een goed punt is.

Ik dacht daar de 525 tds in zat? Heb daar zelf 425.000 km probleemloos mee gereden. Soepele motor. Niet echt snel.

Link naar reactie
Kan je niet met de diesel motor helpen, want the 75 die ik als huur auto in Ierland had voor 6 maanden had de 6 cylinder. Zelf had Mrs PVR een 320 d touring toen, en qua rijgedrag was de BMW gewoon 10 keer beter. De Rover zweeft nogal wat ik niet echt plezierig vond.

Hij reedt verder prima, geen problemen mee gehad dus als je het rijgedrag kan verdragen dan is er weinig mis mee.

Dit wordt de reiswagen en we rijden regelmatig 1.000+ km en dan is dat relaxte juist wel prima.

Een 3-serie zelf is overigens geen optie, te weinig auto voor het geld. Bij de aanschaf van de 1e Mondeo heb ik ook eens een 3 gereden en qua rijden was het even goed maar verder was het minder voor meer geld.

Verder geen rare problemen met de 320 (motor) of 75 (rest)?

Doordat Rover opgehouden is te bestaan worden onderdelen schaarser als olie,

niet geheel onbelangrijk lijkt me zo bij overweging van aanschaf...

Inderdaad niet onbelangrijk maar er is nog een boel verkrijgbaar en inmiddels worden er ook onderdelen in India (?) (na)gemaakt. Maar dat is ook een ingecalculeerd risico want voor dat geld rij je verder niet zoiets.
mijn ervaring met dat civic model van Rover;

nieuwe leaseauto van collega

2e dag liet hij hem vol trots zien, sloeg de achterdeur dicht en het Rover logo viel spontaan van de C stijl af.

Die middag stond hij stil op de A2, massakabel naar het blok zat los (zo bleek later)

3 weken later ongeluk (kan Rover nix aan doen)

paar maanden later deur eruit gereden (nix Rover´s schuld)

na ongeveer anderhalf jaar TL (beter voor iedereen) :schater:

Hááá, humor maar is totaal niet mijn ervaring met de Honda-Rovers; ik heb een 618 gehad i.p.v. zo’n 4 en daar is nooit wat mee gebeurd. Goede kwaliteit, prima prestaties en alleen wat dorstig.

@MdV & RvE: Soms erger je wel eens ergens aan en dan reageer ik ook soms nog maar het genuil van wat bladapen die graag wat roepen – en vaak niet eens uit ervaring spreken – daar lees ik maar gewoon overheen. Jammer dat er geen negeeroptie is maar verder vind ik het wel best. Misschien dat die gouden M zo geil oogt dat ze op alles willen reageren?

Link naar reactie
heb je een goed weekend in UK gehad? Paar lekkere "pints o'Guiness" gehad?
Heerlijk weekend gehad! Ik zal eens kijken of ik er een topic van kan brouwen (we waren Matchsponsor bij Workington AFC)... Guinness is overigens niet echt aan mij besteed, ik hou het liever bij een Lager.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.