Ga naar inhoud

Aanmelden/ afmelden evenementen


Aanbevolen berichten

Aangezien het mij en een aantal andere mensen mateloos irriteert hoe makkelijk mensen zich aanmelden en vervolgens weer afmelden voor een evenement het volgende. Geef je alleen op voor een evenement als je ook daadwerkelijk kunt. Bij de laatstse 2 evenementen zijn er zoveel mensen geweest die zich even makkelijk aanmelden als afmelden, dat

het enthousiasme om überhaupt nog wat te organiseren erg ver weg is bij een aantal. Natuurlijk komt er soms wat tussen wat niet te voorzien was, maar als ik sommige excuses lees krijg ik het idee dat de organisatie in de maling wordt genomen. Er zijn mensen erg druk met het organiseren van wat voor evenement dan ook. Steken hier erg veel tijd en energie in maar kennelijk wordt dat door een aantal maar als normaal beschouwd. Mocht je je aangesproken voelen prima dan zal daar wel een reden voor zijn.

Wat ik met dit topic probeer te bereiken is dat voordat je je ergens voor opgeeft je even 2x nadenkt of de datum uitkomt en of het evenement je wat lijkt.

Zoooooooooo dat was het op naar het volgende evenement :m:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor het tweede achtereenvolgende jaar hebben David en ik (vorig jaar met hulp van Martinvh) de QP meeting georganiseerd. Vorig jaar Lage Vuursche, dit jaar Landgoed Velder. Dit was wederom een ronduit fantastische en mijns inziens geslaagde dag. Veel humor en gezelligheid, mooie wagens, heerlijk diner. Na deze tweede keer heb ik besloten de eer voor een eventuele volgende QP meeting, aan een andere QP rijder te laten. Dit komt onder meer door de (te) beperkte opkomst, maar ook de tegendraadse reacties die bepaalde initiatieven oproepen bij mede-forummers (die vaak niet eens in de 'doelgroep' vallen, of zou het hiermee te maken hebben? :m: )

Dit spijt me voor degenen die de 2 edities, wél het enthousiasme hebben om van ver, op de QP meeting af te komen: ik heb hier bewondering voor en hoop dat een van hen in de toekomst het initiatief wil nemen voor een volgende meeting met de QP freaks: ik zal er zeker bij zijn! Of worden we wellicht toch verrast door een van de aan wal staande, stuurlui?

Voor de duidelijkheid: Uiteraard blijf ik wel actief om met Yangkie de BMW Munchen rit te organiseren! Mmm misschien toch het overwegen waard om later dit jaar maar eens een dragrace te organiseren (op legale wijze) daarmee krijg je de handjes wel op elkaar :wave: is me duidelijk geworden vandaag :schater:

aangepast door MdV
Link naar reactie

Dat is bij jullie dan vast anders, kan er geen nacht minder om slapen. Het is immers aan de mensen zelf of ze willen komen ja of nee, als er dingen gereserveerd zijn is het natuurlijk een ander verhaal.

Als er nu totaal geen animo was voor een rit, maar tot op heden waren alle ritten zowat "uitverkocht" (of in ieder geval een behoorlijke opkomst), dus ik zie niet waarom je hier een punt van wilt maken.

Link naar reactie
als er dingen gereserveerd zijn is het natuurlijk een ander verhaal.

dus ik zie niet waarom je hier een punt van wilt maken.

Dit is maar een punt uit de realiteit voor de organisatoren maar het is ook redelijk dat er enige zorgvuldigheid/respect van de inschrijvers wordt verwacht. Ook in hun eigen belang.

Een breder perspectief

Het is prima als iedereen zich bij de poll opgeeft maar als ze vervolgens gaan vragen wie er daadwerkelijk gaan komen zodat ze zaken kunnen boeken en zodat de uiteindelijke deelnemers ook weten wie ze straks gaan zien (of het bijv. een kleine, middelgrote of grote groep is), dan is het fijn dat de deelnemers, organisatoren en toeleveranciers een redelijke indicatie hebben. Daar worden zaken op ingepland en begroot (organisatie). En dat is vaak ook een reden om wel/niet mee te gaan: Hé die en die gaan gaan, leuk kom ik ook. (deelnemer)

Ik heb nu van nabij gezien hoeveel tijd en enthousiasme er in de QP-meeting en de Meidenrit is gestopt en hoeveel inschrijvers en afzeggers (soms zelfs zonder afmelding) zijn voorgekomen dan kan ik dit zeker goed begrijpen.

Ik merk dat er soms wat makkelijk kritiek/kanttekeningen bij initiatieven worden geplaatst. Daar slaap ik persoonlijk geen seconde minder om. Ook daar moet in dit forum ruimte voor zijn.

Respect

Ik weet wel dat het organiseren van ritten zoals de paasrit, limborit, meidenrit, QPrit, etc. verdomd veel tijd en inspanning kosten en heb daar veel respect voor. Ik hoop dat de Paasrit en de Limborit hier minimaal mee geconfronteerd zullen worden. Want de ritten zijn wel vaak de krenten in de pap voor veel forumleden.

Dus:

- Poll: Inschrijven hoe meer hoe beter :thumbup:

-Daadwerkelijke inschrijving: Doen als je redelijk zeker weet dat je kan/komt. Of geeft dat gewoon aan. In de Munchen-rit staan nog een aantal mensen die nog twijfelen. Prima!!! Die hou ik op de hoogte als er deadlines zijn of als er iets voor geregeld moet worden, dan doe ik dat (eventueel achter de schermen). Zo kan het ook.

-Afschrijvingen: Kan altijd voorkomen. Geef het minimaal door aan de organisatie en liefst zo vroeg mogelijk.

-Organisatoren: Graag gewoon doorgaan met de initiatieven. Er is nog steeds een overgrote groep die hier plezier aan heeft en deze richtlijnen zullen onderschrijven. :wave::thumbup:

Link naar reactie

Is toch met alles in het leven: afspraak = afspraak.

Als je verhinderd bent geef je dat aan... Waarom heb je anders een aanmeld-topic :wave:

Bij de meet&greet waren deze keer ook veel meer mensen dan zich opgegeven hadden, is ook niet handig. En m.i. erg ongepast naar de organisatie die iedere maand de moeite neemt het aantal aanmeldingen bij te houden en netjes het aantal eters door te geven... :thumbup: . Getuigd in mijn ogen van weinig respect naar de mensen die energie en tijd steken in het organiseren van een "evenement".

@ Sledge: Zou toch wat zijn als jij een meeting/rit organiseert, er op rekent dat mensen die zich opgegeven hebben ook daadwerkelijk komen en er komt "niemand"... Als ze dan tegen jou zouden zeggen "mensen moeten zelf weten of ze wel/niet komen...". Weet het niet of het je dan echt niks zou doen... Maar goed, ieder z'n eigen mening...

Link naar reactie

Perfect voorbeeld van tijd, moeite en kosten die gemaakt worden om een rit te doen slagen.

Elk weldenkend mens zal toch moeten erkennen dat degenen die deze moeite doen meer verdienen dan onduidelijke afzeggingen of zelfs het zonder melding laten afweten.

Complimenten aan allen die ritten uitzetten, (mini) meetings organiseren, initiatieven oppakken etc., etc. -_-

Link naar reactie

Helemaal eens met de nuanceringen van Z3mrunner!

Voor de rest gewoon doorgaan met leuke initiatieven en niet te veel mopperen. Er komen weer mooie dagen en ritten aan! We gaan weer leuke tijden beleven.

Link naar reactie

Het mocht wel eens gezegd worden, is idd niet leuk voor de organisatie.

Als ik bij AC Vlaanderen ga toeren, moet ik me ook bij voorbaat aanmelden en meestal al een deelnamebedrag overmaken.

Dat is dan natuurlijk meer "bindend" dan zomaar een toezegging over het forum.

De meeste forummeets of ritten zijn gratis of ter plekke te betalen, dat maakt het makkelijker om effe af te melden.

Voor mij gaat het gewoon om RESPECT voor de mensen die er hun tijd insteken.

Voor de rest deel ik Z3MRunner's mening volledig : aanmelden om animo te kunnen peilen is prima,maar als de data vast liggen, goed overleggen of je kan en eens je deelname bevestigt, niet meer wijken. (tenzij natuurlijk bij ernstige gevallen).

Link naar reactie

Ik kan eerlijk gezegd niets anders zeggen dan dat ik het er voor de volle 100% mee eens ben ! Persoonlijk stoor ik mij al langer aan dit soort dingen en dan met name de commentaren die er soms gegeven worden door mensen die totaal niet tot de doelgroep horen of zelf eigelijk weinig tot geen initiatieven nemen !

Link naar reactie
Ik kan eerlijk gezegd niets anders zeggen dan dat ik het er voor de volle 100% mee eens ben ! Persoonlijk stoor ik mij al langer aan dit soort dingen en dan met name de commentaren die er soms gegeven worden door mensen die totaal niet tot de doelgroep horen of zelf eigelijk weinig tot geen initiatieven nemen !

Welja joh gooi er nog een nieuwe irritatie bovenop zeg, nou weten we het wel... :thumbup:

Of behoor ik nu tot de niet-doelgroep en daarmee tot de doelgroep waar jij met je opmerking op doelt? :schater:

:newblush:

Link naar reactie
Bij de meet&greet waren deze keer ook veel meer mensen dan zich opgegeven hadden, is ook niet handig. En m.i. erg ongepast naar de organisatie die iedere maand de moeite neemt het aantal aanmeldingen bij te houden en netjes het aantal eters door te geven... :newblush: . Getuigd in mijn ogen van weinig respect naar de mensen die energie en tijd steken in het organiseren van een "evenement".

ik was een van de 'velen' die wel bij de M&G waren en die zich niet hadden aangemeld. Geen respect voor de organisatie? Geenszins! Wel blij verrast dat op het laatste moment blijkt dat je er wel heen kunt en er dan van uitgaat dat je aanwezigheid iets toevoegt. In mijn ogen een teken dat de organisatie goed werk doet, ergo: zou er niets georganiseerd worden, dan voegt het ook weinig toe om spontaan naar een M&G (of om het even welk ander evenement) te gaan.

Een en ander neemt uiteraard niet weg dat het handig is om je aan te melden en daar ook serieus mee om te gaan.

Link naar reactie

Daar ga ik (de organisatie van de M&G) ook van uit en wanneer ik merk dat iemand daar vaker slordig mee omgaat, dan spreek ik diegene er persoonlijk op aan, want dat werkt het best. Maar over het algemeen is de schade beperkt, daarom heb ik nu een algemene opmerking geplaatst in het M&G topic als algemene oproep. Dus wat mij betreft is dat voldoende en moet iedereen vooral blijven komen en zich dus inderdaad aanmelden of afmelden voor de meet & greet, no problem :rolleyes:

Link naar reactie

Kijk, het lijkt me hartstikke leuk een keer naar de M&G te gaan, maar dat kan ik (ik weet het: het klinkt suf) doorgaans niet een paar dagen van te voren inplannen :blink: . Als ik dus zou binnenwaaien is het gewoon voor een lekker biertje en een praatje pot :blink: . Geen eten neem je dan toch op de koop toe?

Bier is trouwens hartstikke voedzaam :rolleyes: !

P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.