Ga naar inhoud

Inbouw carkit Z4 (plek microfoontje?)


socrates69

Aanbevolen berichten

Beste ZZZZ-ers

Aangezien ik mijn Z4 dagelijks geebruik heb ik besloten een carkit in te laten bouwen (zo'n oortje is toch maar klooien). Is er iemand die ervaring heeft met een bluetooth inbouw carkit? Ik heb gekozen voor de Nokia CK-7W. Deze wordt binnenkort ingebouwd. De vraag is alleen, wat is de beste plek voor het microfoontje.

Bovende ruit? :unsure:

Bij de stuurkolom? :fiew:

.......? :wave:

Elke suggestie is welkom ;)

Groet en dank,

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb deze Nokia carkit in beide auto's. Super makelijk, teniminste als je een Nokia telefoon hebt. Mijn ervaring is dat de niet-Nokia telefoons moeilijker automatisch te koppelen zijn. Met m'n Nokia telefoon hoor je -zodra je de auto binnenstapt- binnen een paar tellen een korte 'beep' en is de telefoon gekoppeld aan de kit. Maar mischien ligt dat aan mij. Mijn/onze andere phones zijn de samsung g500 en een htc p3300.

Bluetooth moet uiteraard wel aanstaan op je phone en hij moet een keer 'ge-paired' zijn. Op het moment dat er wordt gebeld - het maakt dan niet uit waar de telefoon is - kun je met 1 druk op de carkit knop het gesprek aannemen.

In de sedan is de microfoon bovenaan, naast de zonneklep geplaatst (tussen licht/lampje en zonneklep). In de Z3 zit hij bij mij bovenaan, in de 'raamlijst' aan de linkerkant. De knop om aan te nemen is op het console geplaatst. De kabel is in beide gevallen mooi weggewerkt.

---

EDIT: even een andere foto geplaatst

nokia.jpg

Link naar reactie

Het zal wel een reden hebben dat BMW in de ZZZZ's van voor 2005 de microfoon OEM naast het interierlampje plaatste en vanaf 2005 net boven de stuurkolom.

Ik zou 'm dus ook boven de stuurkolom zetten.

Heb zelf enkel ervaring met de CK3100.

Link naar reactie

heb zelf in de ZZZ een parrot CK3100. werkt prima.

De microfoon zit ter hoogte van m'n achteruitkijkspiegel, de draad loopt via de raamstijl naar het middenconsole.

Bij open top met +/- 120 km/u op de snelweg wordt het aan de andere kant wel lastig te verstaan.

Misschien heeft het iets te maken met de plaatsing van de microfoon, maar ik denk dat je hier toch niet aan ontkomt.

Link naar reactie

Ik heb een paar maanden geleden ook de Nokia CK-7w laten inbouwen. Microfoontje zit naast het interieurlampje. Werkt prima. Het "bedieningsknopje" zit rechts naast de pook (automaat). Vind ik bij nader inzien niet zo fraai....

Het geheel werkt uitstekend in combinatie met mijn HTC smartphone.

Met diverse parrots heb ik in het verleden een heleboel ellende gehad......

Groets,

Aart

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.