Ga naar inhoud

BMW moet opschieten


RvE

Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik op autoweek een erg goed bericht: De Audi TT wordt leverbaar met 170 pk TDI!! (gelukkig common rail, geen pompverstuiver). Okay, okay, nu weet ik dat 170 diesel PK's in dit forum waar de nieuwe :m: 's je links en rechts om de oren vliegen niet zo spannend is. Zowiezo niet echt done :thumbup: om hier over TT's te gaan praten (maar als er wel Porshe's meemogen op knalritten, kan dit ook nog wel denk ik).

Maar ik rijd mijn Passat TDI (130pk, takke-takke-takke-takke-pompverstuiver) sinds 1 januari 100% zakelijk. Dus....dan maakt het ook niet meer uit hoeveel mijn volgende zakelijke bolide kost, geen bijteliing meer, de autokosten zijn voor mijn BV, dus daar betaald de fiscus de helft aan mee (een van de "reken je rijk met Ruud" regels ).

Vandaag was ik maar weer eens met de Z3 coupe naar mijn werk (50km van midden limburg tot in Eindhoven) en dat is gewoon genieten. Dat zou ik iedere dag wel willen, strakke sportcoupe onder de billen B) . Dus dan gaan mijn gedachten:

- Z3 coupe als zakenwagen 30.000km per jaar op benzine....kostbaar....vaak tanken...zonde van Z3

- Z3 coupe op LPG...da's pas echt zonde...vaak tanken....je had je snuit toch vol van LPG (warmlopende motoren, lompe tank in kofferbak)

- Z4 coupe met motor uit 320d of 123d.....dat is nog eens een idee :thumbup:

- Z4 kan ik wel nooit even de meiden op halen van kinderdagverblijf

- TT heeft toch iets van achterbank (genoeg voor meiden op een ritje van 5 km)

- Audi kwam na R8 V12TDI toch ook nog met TT...dat is leuk voor ergens in 2009

Heb het trouwens even nagekeken, de achterbank van een huidig model TT zou voldoen:

audi_tt_20twithstronic_2008_interior_rearseat_640x480.jpg

Zou BMW met een Z4 coupe diesel komen? Ik vind het niet zo voor de hand liggend als Audi, met zijn LeMans TDI monster en V12 TDI's in A8 en R8. Maar er is toch een 635d gekomen uiteindelijk. Zijn er ooit concrete geruchten die kant op geweest? Ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden.

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb meen ik wel eens ergens gelezen over iemand die een 3.0d blok in z'n Z3 had gehangen, dus het kan wel!

Als zoiets kan, krijg je dat dan wel door een APK (of überhaupt op kenteken)? Als je de brandstof veranderd, moet je auto toch ook een nieuw kenteken, of niet?

Een vriend van me is helemaal into the VW Transporters (T2's en T3's). In die scene is het heel normaal om "TDI conversions" te doen. Ze lepelen daar zelf V6 2.5TDI Audi/VW blokken in T3's. (180 pk in iets wat

)! Dappere gasten!
Link naar reactie
Zowiezo niet echt done :m: om hier over TT's te gaan praten (maar als er wel Porshe's meemogen op knalritten, kan dit ook nog wel denk ik).
U vergelijkt Porsches met Audi's dat is appels met peren vergelijken dus inderdaad not done :thumbup::schater:

Ik vind de nieuwe TT ook erg fraai zelfs met een diesel motor is denk ik een groot zakelijk succes straks :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Als zoiets kan, krijg je dat dan wel door een APK (of überhaupt op kenteken)? Als je de brandstof veranderd, moet je auto toch ook een nieuw kenteken, of niet?

In Duitsland kan alles :thumbup:

Zag laatst wel bij Wegmisbruikers een idioot die een M blok in z'n 318 had gehangen. Bleken er ook nog wat gestolen onderdelen mee te zijn gemonteerd :schater:

Link naar reactie

Moet zeggen dat een Diesel best welkom zou zijn gezien de kilometers die ik op jaarbasis met de Z maak.

Ombouwen van Benzine naar Diesel is best mogelijk.

Auto moet dan herkeurt worden bij RDW en het moet op kenteken worden aangepast.

De huidige Chevy van van m'n vader is omgebouwd van Diesel naar Benzine/LPG en zo door de keuring heen gekomen.

Wie word de eerste met een 3.0 liter TDI in zijn Z'tje... :thumbup:

Link naar reactie

"Diesel is Dreck, gewoon hele andere beleving dan een benzinemotor, moet je van houden dat lage max. toerental en dat nagelgeluid Doe mij maar zo'n Porsche benzine block in een VW T."

O...., dan zou ik toch de 535d eens proberen. Dubbele turbo :thumbup: Naar verluid de snelste 5 na de :m: . Lijkt mij wel een erg spannende auto :thumbup: .

Zou zo maar eens je volgende auto kunnen zijn.

P

Link naar reactie
U vergelijkt Porsches met Audi's dat is appels met peren vergelijken dus inderdaad not done :unsure::schater:

Als Porsche appels zijn en Audi's peren, dan is dit het "aardbei" forum. Dus beide not done om er over te posten. :thumbup:

Maar het gaat er eigenlijk over dat er een diesel uitvoering van een Z4 coupe zou moeten komen.

Ik vind een Z4 coupe eigenlijk mooier dan een TT coupe. TT coupe is wel meer praktisch. Alhoewel ik na het posten van de foto hierboven (van de achterbank) zag dat volgens mij het halve interieur verwijderd is om die foto te schieten. (check de schroefgaten in de middenconsole).

Mijn Passat moet (eigenlijk) nog mee tot ie 5 jaar wordt in 2009. Dan kan ik wel een mooie TT TDI of Z4 coupe d uit Duitsland halen!

Link naar reactie

Er is toch een 120d en 123d coupe??!!

BMW had dus al een antwoord voordat Audi met de vraag blabla blabla.

Link naar reactie

6 en 8 cyl diesels klinken bovendien ook nog eens super!

Moet wel eerlijk zijn dat 4 cilinders en dan vooral die van VAG (VW Auto Group) behoorlijk nagelen en veel herrie maken. Dus ook de nieuwe TTTTTTDI.

Link naar reactie
Er is toch een 120d en 123d coupe??!!

Klopt. Er is ook een A3 TDI van 105 tot 170 pk. (nu zelfs al al cabrio met "old skool" stoffen kap). Maar dat zit zo'n beetje in de klasse van de VW Golf, Seat Leon en Focus. (qua maat en concept he, ik snap dat een 1-serie of een A3 heel anders afgewerkt is als een van die andere drie.)

Als er ergens een Z3 coupe "TDI conversie" aangeboden zou worden, zou dat wel heel erg gaaf zijn. :unsure:

Moet wel eerlijk zijn dat 4 cilinders en dan vooral die van VAG (VW Auto Group) behoorlijk nagelen en veel herrie maken. Dus ook de nieuwe TTTTTTDI.

Klopt ook Martin. Mijn Passat nagelt inderdaad behoorlijk, alhoewel ie op snelheid (120 tot 160 km/u in de 6e versnelling, heerlijk rustig is).

Mijn buurman aan een kant heeft een 320d (en zijn vader een original :m:5, maar da's :thumbup:) en buurman aan de andere kant een 530d. Dat klinkt echt heel anders, vooral stationair. Maar de Alfa 159JTDm van mijn broer rijdt ook zijdezacht.

Link naar reactie

Ik vind juist dan weer: 1serie coupe en TT zijn allebei 2 zitters met een achterbank.

In het rijtje van de Golf en Focus hoort de 1 serie 3drs of 5drs.

wall11.jpg

audi-tt-car.jpg

Link naar reactie
Ik vind juist dan weer: 1serie coupe en TT zijn allebei 2 zitters met een achterbank.

Tja, daar heb je wel weer een punt. Op de foto's ziet het inderdaad vrij hetzelfde uit.

Eens kijken wat een 120d coupe kost: Vanaf 36.000 euro voor een 120d coupe. Met metallic lak en pakketje hier en daar zit je dan op 40.000 euro. Mwoah.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ouch, net de prijs van de Audi TT TDI Coupe Quattro gezien: 48.650 EUR!!! Dus voordat je die uitgerust hebt met alle goodies die je toch wil (metallic lak, minimaal 17" lichtmetaal, etc) zit je op 50.000 euro.

Vanmorgen ook diesel voor het eerst op 1,379 EUR gezien :thumbup: Dus break-evenpunt Diesel-Benzine gaat zo rap richting 30.0000-40.000 km! Met andere woorden: als de TT TDI er eenmaal is, is het economischer om op benzine te gaan rijden. So bring it on: 2006er Z4 coupe! :lol:

Link naar reactie
Vanmorgen ook diesel voor het eerst op 1,379 EUR gezien :lol: Dus break-evenpunt Diesel-Benzine gaat zo rap richting 30.0000-40.000 km! Met andere woorden: als de TT TDI er eenmaal is, is het economischer om op benzine te gaan rijden. So bring it on: 2006er Z4 coupe! :drank:

Haha, kun jij op deze manier ook een Imola-rode M naar mij toe rekenen :thumbup: .

Link naar reactie
  • Administrator
Vanmorgen ook diesel voor het eerst op 1,379 EUR gezien

hier bij de Tango 1,259.

Ik herinner mij nog 1996, toen ik met een Seat Toledo TDi nog voor 75 GULDEN de tank volkieperde. Diesel kostte toen slechts 1 GULDEN 50, oftewel...

€ 0,68 !!!!!!

Fijn zo'n "door het volk gekozen" kabinet... :thumbup:

Link naar reactie
Tja, daar heb je wel weer een punt. Op de foto's ziet het inderdaad vrij hetzelfde uit.

Eens kijken wat een 120d coupe kost: Vanaf 36.000 euro voor een 120d coupe. Met metallic lak en pakketje hier en daar zit je dan op 40.000 euro. Mwoah.

Heb onlangs zo eentje gereden op het circuit van Zolder tijdens BMW Driving Experience.

Stuurt lekker en gaat vlot, ook netjes afgewerkt binnenin.

Vind het een leuke auto, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de 3 serie Coupé.

Link naar reactie
vertel eens :wave:

Nou okay. Reken je rijk met Ruud - les 1: "hoe rechtvaardig ik een aanschaf, en verdien er nog euro's mee ook!" :wave:

De situatie:

Stel je bent net voor jezelf begonnen. Baan opgezegd. BV opgericht. Bij een lokale leasemaatschappij shortlease-bak geregeld. Na een jaartje heb je genoeg centen om zelf wat te kopen. Alle collega-ondernemers in de branche (Organisatie/IT adviseurs) rijden Volvo V70, Audi A6 en zelf een enkele XC90 (niemand rijdt iets onder de 55-60K). Jij bent nuchterder. Dus je kijkt voor een VW Passat. Kom toch nog op 40K als je een 2.0 TDI sportline met wat opties (maar nog lang geen full options) kiest. Maar je wil eigenlijk ook een Z3 coupe waar je al jaren van droomt. Dus dan pas de eerste regel van "Reken je rijk met Ruud" toe:

1 - zoek en koop een jonge VW Passat van de laatste facelift van het vorige model, wel full options en met de dikste (sensible) diesel. Kost ex btw 23K (BV koopt deze)

2 - ga hierna op zoek naar precies de Z3 coupe zoals je die al die jaren al in je dromen tegen komt (originalo, groen, beige bekleding, 17", geen Glasdach). Voor nog geen 15K. (Koop je prive)

Totaal is er nu 38K out of pocket. Je hebt 2K bespaard, rijdt een full options Passat en je hebt je droomwagen in de garage staan. Het wordt niet veel beter dan dit! :thumbup: :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.