Ga naar inhoud

trekhaak, maar in de praktijk


deltomaso

Aanbevolen berichten

Hoi daar,

met de zoekfunctie inderdaad het een en ander wijzer geworden over de trekhaak, maar zie nergens iets of het nou realistisch is

om met iets achter je zzz te gaan tuffen. Ik zou graag van de zomer met mijn bootje naar de cote de azzzur willen en uiteraard

de z mee. Waar anders kan je zo lekker open rijden? Maar bootje weegt circa 700 kg + kleding vriendin :schater: , dus de 750 kg

ga ik wel halen. Is dit nog te doen met de z3 of duwt direct het bootje mij het ravijn in? Iemand ervaring? bijv. een sleurhut in deze

gewichtsklasse?

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb geen ervaring met een Z3 maar wel met de AC4 van 1930, gewicht aanhanger ca.300-350kg auto is 4 cyl. met 30 pk (dertig paardenkrachten), helling met 11% in Frankrijk heeft ze gehaalt in de 1e versnelling :newblush:

Dus als je het met beleid doet, moet het lukken.

12169.jpg

Link naar reactie
Voor zover ik weet is het maximum aanhangergewicht geremd voor een Z3 maar liefst 1200 kg, dus je fietsen kunnen ook nog mee in de boot :schater:

Tja remmen doen we niet aan, is helaas ongeremde trailer. Normaal staat er een SUV'je voor en die weegt 1650 kg, dat doet niet veel met

4x4 en dikke diesel. Maar ja, om nu voor de vakantie het dak van de suv af te zagen is ook weer zo dramatisch

Link naar reactie
  • Administrator
Maar ja, om nu voor de vakantie het dak van de suv af te zagen is ook weer zo dramatisch

Webasto kan anders een aardig dakje inbouwen hoor :newblush:

http://www.webasto.nl/am/nl/am_auto_sunroofs_789.html

Link naar reactie

Juist het feit dat je het in 1 dag wil doen duidt op het gebruik van snelwegen (en niet over de bergen) Zelfs met een 1.8 moet je een goede kruissnelheid kunnen halen. Zal alleen wat langzamer optrekken, maar so what?

Link naar reactie
Er schijnt iemand op het forum te zijn die een trekhaak onder de Z heeft om een trailer met springkussen te vervoeren... :rolleyes::thumbup:

Iemand bekend mee?

Volgens mij was dat Eugene, forumnaam Eus. De patatbakker uit Eindhoven, die nogal druk was met o.a. kramen en attributen op kermissen en braderieën. Begon driftig te posten, reed ooit de nieuwjaarsreceptie cq toerrit Noord-Holland mee, maar ik heb 'm al heel lang niet meer gezien hier.

Link naar reactie

nou bedankt voor de reakties, maar een ongeremd gewicht van 600 kg is helaas toch te weinig.

Uit ervaring weet ik dat we er meestal nog wel wat meer instoppen en omdat de zzz ook nou niet echt geschikt is

voor bagage, zal de rest in de boot moeten, kortom...ik ga wel eens kijken voor een geremde trailer en daarna

maar es effe piele met de boot achter de z3. Misschien maar meteen zo een amerikaanse speedtrailer en dan

met 150 km s nachts over de route de soleil :smart: Ben ik voor de zon op bestemming :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.