Ga naar inhoud

Elektronica probleempje

Z'tje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oke, had laatst een veiling gewonnen met twee stel mistlampen (voor) dus netjes erin gezet, aangesloten, en toen even de nieuwe schakelaar in het dashboard geplaatst.

Tot zover geen probleem echter ik had een mistlamp relais bij de dealer weggehaald, en de mistlampen gaan wel aan maar alleen als ik mn dimlicht aan zet en dan heb ik nog geen knop op de mistlamp schakelaar aangeraakt ;) weet iemand waar ik het probleem moet zoeken en hoe op te lossen ?

PS. bij het vervangen van de schakelaar heb ik niet de accu afgekoppeld zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?

• Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Relais niet goed aangesloten? Op relais staat meestal welke aansluitingen geschakeld zijn en welke niet. Mistlampen mogen alleen met dimlicht branden, dus 50% is al ok

Geplaatst:

vervangen van de schakeleaar? Is de schakelaar ok? Even doormeten op deze inderdaad verbreekt

Geplaatst:

hmm ja dat had ik idd nog niet gecheckt, hij is wel splinternieuw maar je weet maar nooit

Geplaatst:

voordeel (van een bijna werkloze) ITér. Je leert logisch denken :schater:

Geplaatst:

Schakelaar is na een simpel testje oke bevonden, ik weet niet of ik daar nu blij mee moet zijn of niet :newblush:

Geplaatst:

kan ook nog relais zijn wat blijft hangen, dus relais er uit en doormeten over de schakel aansluitingen etc

Geplaatst:

goede tip! ( ben zelf niet bijzonder handig met elektra) maar ik moet zeggen wel top service, bijna werkloos of niet :thumbup::newblush:

Geplaatst:

Je hebt de rekening nog niet gezien

Nu ik maar 70% ga krijgen zal ik het toch moeten aanvullen :newblush:

Geplaatst:

Indien dat niet werkt, sluiting in draden schakelaar <---> relais, dus wederom doormeten

Geplaatst:

oke dankje, relais lijkt namelijk inderdaad niet het probleem te zijn. Gaan vanmiddag weer even aan het meten :rolleyes:

Geplaatst:

Btw, indien je bedrading meet, relais er uit en op de 2 relais schakel aansluitingen van de socket meetapparatuur aansluiten, met schakelaar uit zou er dan geen signaal moeten zijn.

en anders andere zzz aanschaffen :schater:

Geplaatst:

hmm oke ik had even de schakelaar er helemaal uit en dan gaat het mistlicht ( voor NIET achter) dus ook samen met het dimlicht aan :rolleyes:

Toch maar een nieuwe Z3 kopen :thumbup:

Geplaatst:

lijkt dus toch op sluiting in de kabel van schakelaar naar relais. Is het relais wel van het goede type?

Geplaatst:

Daar zat ik dus ook net naar te zoeken, en volgens de bmw dealer wel maar als ik op realoem.com kijk krijg ik toch echt duidelijk een ander nummer te zien. die overigens wel dezelfde poten doorverbind.

Geplaatst:

zoals gezegd testen, en ook even relais apart testen, plus/min aansluiten en de schakelpootjes doorverbinden, relais moet dan een klikkend geluid maken.

dan even testen of er op de fitting , op de 2 gaten waar de spanning op moet staan (kontakt aan) of er spanning op staat. En zoals gezegd, eerst even testen of de kabel schakelaar/relais goed is. zo ja de rest ,anders mstlampen voor de sier.

Ik gebruik die krengen ook nooit, is het enige nieuwe aan mijn auto bij inruil :smart:

Geplaatst:

Waarschijnlijk toch verkeerd relais van de dealer gekregen ze bestellen namelijk een andere voor me, dus even afwachten of ze het dan wel doen.

In elk geval alvast hartstikke bedankt voor je hulp. :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen