Ga naar inhoud

Elektronica probleempje


Z'tje

Aanbevolen berichten

Oke, had laatst een veiling gewonnen met twee stel mistlampen (voor) dus netjes erin gezet, aangesloten, en toen even de nieuwe schakelaar in het dashboard geplaatst.

Tot zover geen probleem echter ik had een mistlamp relais bij de dealer weggehaald, en de mistlampen gaan wel aan maar alleen als ik mn dimlicht aan zet en dan heb ik nog geen knop op de mistlamp schakelaar aangeraakt ;) weet iemand waar ik het probleem moet zoeken en hoe op te lossen ?

PS. bij het vervangen van de schakelaar heb ik niet de accu afgekoppeld zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Relais niet goed aangesloten? Op relais staat meestal welke aansluitingen geschakeld zijn en welke niet. Mistlampen mogen alleen met dimlicht branden, dus 50% is al ok

Link naar reactie

Btw, indien je bedrading meet, relais er uit en op de 2 relais schakel aansluitingen van de socket meetapparatuur aansluiten, met schakelaar uit zou er dan geen signaal moeten zijn.

en anders andere zzz aanschaffen :schater:

Link naar reactie

zoals gezegd testen, en ook even relais apart testen, plus/min aansluiten en de schakelpootjes doorverbinden, relais moet dan een klikkend geluid maken.

dan even testen of er op de fitting , op de 2 gaten waar de spanning op moet staan (kontakt aan) of er spanning op staat. En zoals gezegd, eerst even testen of de kabel schakelaar/relais goed is. zo ja de rest ,anders mstlampen voor de sier.

Ik gebruik die krengen ook nooit, is het enige nieuwe aan mijn auto bij inruil :smart:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.