Ga naar inhoud

Radio werkt niet meer


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Tijdens het verwisselen van de koppeling heeft de starter kortsluiting gemaakt. :unsure: Wat is ook alweer regel nummer 1 bij het klussen? Accu loskoppelen.... :blink:

Maar goed, sindsdien werkt mijn radio niet meer, of beter gezegd, het geluid. De radio zelf doet het prima, vandaag de versterker vervangen en hier ligt het ook niet aan. :wave: Heb het elektrisch schema erop nagetrokken, en alle zekeringen zijn intact.

Normaal hoor je altijd een lichte achtergrond ruis, die luider wordt wanneer het geluid toeneemt, maar nu helemaal niks meer. Als ik de radio direct op de versterker aansluit (heb een nieuwe voeding getrokken voor de radio) wilt hij niet aan. dus ik vermoed dat de stroomtoevoer naar de versterker afgesloten is, en de versterker dus ook de radio niet aanstuurt? Wie kan mij zeggen waar ik moet beginnen met zoeken?

Het gaat dus om een orginele Harman Kardon installatie met één versterker, en een becker radio.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb dat alleen maar 1 keer eerder gezien met een Z3 radio en dat was de fuse in de achterkant. Volgens het schema, hoe loopt de voeding? Als die van de versterker naar de radio loopt, krijg je spanning bij de radio op die kabel?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Een nieuwe versterker en enkele uurtjes fout diagnose verder heeft resultaat opgeleverd!!!

Via het elektrisch schema ben ik uitgekomen bij een kabel met de naam on/off, remote draad dus. Deze is aangesloten op de antenne.... Laat ik die nu net losgekoppeld hebben (waarschijnlijk vlak nadat ik de koppeling heb ingebouwd). :angry: Door mijzelf blind te staren op een mogelijke kortsluiting, heb ik nooit aan de antenne gedacht. :thumbup:

Dus, iemand nog interesse in een HK versterker??? :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.