Ga naar inhoud

Z4 spacers ... hoeveel en waar?


socrates69

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al aardig gewend in m'n nieuwe Z4 (week of twee in bezit ... en ja de foto's komen echt :blink: ). En zoals gewoonlijk begint het al weer te kriebelen.

Ik heb een Z4 3.0 met "M-onderstel" en style 108 18"velgen (225 voor en 255 achter). Ik ben zeer tevreden over de wielen, maar ik vind de wielen ietsje te ver naar binnen staan ... zelf zit ik te denken aan 2cm achter en 1 cm voor (per wiel).

Misschien 1CM verlagen (niet veel meer ik woon in drempel-valley :angry: ).

En waar zou ik dit kunnen laten doen? Is er toevallig op dit forum een garagehouder?

Dank, dank

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

pfffffffffff wil ik Roodkapje een mail sturen zegt het forum: "The following errors were found. This message can not be sent because the recipient's inbox is full. This personal message has not been sent :angry: "

Heeft Roodkapje het zo druk of leest ie z'n mail nooit :blink::wub::newblush::newblush:

Dus Roodkapje als je dit leest .... mail me ff.

Oh ja als iemand nog ideeen heeft over de hoeveelheid verbreden en verlagen ....

Pieter

Link naar reactie
pfffffffffff wil ik Roodkapje een mail sturen zegt het forum: "The following errors were found. This message can not be sent because the recipient's inbox is full. This personal message has not been sent :wub: "

Heeft Roodkapje het zo druk of leest ie z'n mail nooit :blink::newblush::newblush::newblush:

Dus Roodkapje als je dit leest .... mail me ff.

Oh ja als iemand nog ideeen heeft over de hoeveelheid verbreden en verlagen ....

Pieter

Je kan hem natuurlijk ook gewoon ff bellen :angry:

Link naar reactie

Pieter kom op met die foto's van je Z4 3.0............

Ik heb 19" inch eronder en 8.5J ET 35 meen ik en voor was het bij mij niet mogelijk om 10 mm spacers te plaatsen want de banden lopen direct in de binnenschermen bij een kleine hobbel, nu heb je 18" inch dus zal de rolomtrek iets minder zijn schat ik (zal niet veel schelen) dus moet je het wel even goed testen als je ze plaatst.

Ik heb achter 20 eronder.

Groet,

André

Link naar reactie

Ongeacht van het aantal cm's dat je wil verlagen zal je (op z'n minst) toch andere veren moeten monteren.

Het M-onderstel ligt reeds 15mm lager dan het OEM onderstel, dus moet je bij de ondergenoemde verlaging 15mm weer bijtellen om de verlaging op jouw wagen te weten:

Eibach veren: -30 à -35mm ongeveer. setje kost iets van een 150€

H&R veren: -40mm of meer in realiteit. setje rond de 200€?

Hartge veren: -26mm bij mij exact. setje kost rond de 400-450€

Ik kan de Hartge veren zeer aanraden (icm met Sachs sport dempers).

ter info, de duurdere alternatieven:

Of volledige kit, bijv. Bilstein BTK12. -30mm vooraan en -20mm achteraan. Met B8 dempers.

Of schroefkit bijv. Bilstein PSS9 of KW v2 of 3. Prijzen vanaf 1200€ :blink:

Spacers: neem zeker altijd hubcentrische spacers. Neem voor de stevigheid minstens 12mm per spacer. Even opletten, want niet alle 12mm hubcentrische spacers passen ook daadwerkelijk vooraan op de wielhub. Er zijn zzzz's met een 14 mm hoge centreerhub, anderen hebben een 12mm hoge centreerhub.

Meest courant is 15mm x 2 vooraan en 20mm x 2 achteraan op de OEM 18" x 8 ET 47 en 18" x 8.5 ET 50 velgen. Geen enkel probleem icm met verlaging.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.