Ga naar inhoud

BPM saga


The Shrike

Aanbevolen berichten

Dacht ik toch echt dat ik de eerste keer in mijn leven een CDA-er trok (en dan nog wel een Limbo :rolleyes: ) doet ie dit .

Ik wist natuurlijk dat het een vestzak broekzak verhaal was, want met minder geld rondkomen om rond te strooien in Den Haag, dat zal niet zo snel gebeuren, maar toch.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Da's een fanatiek menneke, die Camiel.

Ik Zal eens met hem kletsen als 'ie weer een jointje komt blowen... :rolleyes:

Gaan we geZellig samen naar de wietboot van Gert Leers in Mestreech.

Lang leve de melkkoe...Lang leve het Europa gedeuns... :wave:

Link naar reactie

Tja, ik hoor het ze nog zo zeggen, nieuwe politiek, herstel betrouwbaarheid, geen achetrkamertjes, geen regenten etc etc.

Tot nu toe zie ik enkel het tegenovergestelde. Het op den Uyl na slechte kabinet wat we ooit hebben gehad. Wat nu zo jammer is dat al die mensen die hierop hebben gestemd het meest de dupe worden alleen hebben ze dat nog niet allemaal in de gaten

Link naar reactie

Jongens toch ... Wat klagen jullie ?? <_<

Wij hebben hier in Belgie een "overgangsregering" tot 23 maart, dan moet er "iets" definitiefs komen.

Ondertussen lees je meer en meer dat men de boel zo laat tot voorjaar 2009, omdat er dan toch regionale verkiezingen zijn.

De teneur is volgende : niemand wil zijn hoofd uitsteken om iets aan dat "Vlamingen-Walen gedoe om Brussel" te doen en dan wachten we maar een jaartje. Ondertussen blijven die kerels met al hun medewerkers wel maandelijks een aardig loon opstrijken...

Link naar reactie

Als we die Walen nu over de grens met Frankrijk zetten (Ik wil wel de Ardennen erbij maar niet het volk dat er woont) en jullie komen gewoon bij Nederland dan is het probleem toch opgelost? Nemen we het Belgische autobeleid over en is iedereen gelukkig.

Link naar reactie

Dit viel me laatst ook al op: een van de meest doorzichtige 'leugens' die ik in de tijd dat ik iets aan politiek volg kan ontdekken. Je voelt altijd al aankomen dat als Den Haag zegt dat ze de ene regeling met de ander zullen compenseren, dit nooit volledig in de burgers' voordeel zal uitpakken. Maar nu zeggen dat de BPM er volledig afhalen niet inzit omdat dit de schatkist te veel zou kosten duidt gewoon op een slechte calculatie van het kilometerheffingsverhaal.

Ik voel hetzelfde aankomen als ze een keer de hypotheekrente aftrek gaan beperken. Volgens Den Haag zou dit ook worden gecompenseerd met andere vrijstellingen, en daar zal denk ik ook wel op terug gekomen worden.

Erg slecht beleid zo. <_<

Link naar reactie

nu betrekken ze Ruud er ook nog bij. Enkele vrienden (artsen) noemen me schizofreen, omdat ik overal iets achter zoek als het om veranderingen van de overheid gaat die mijn portemonnee treffen, maar ik blijf volhouden dat de overheid nooit, never kleiner wordt en nooit met minder geld uitkomt (tenzij we weer in een oorlog terecht komen en weer opnieuw beginnen, wat ook niet aanlokkelijk klinkt).

Principieel blijft het probleem bij de overheid dat een (mid-management) ambtenaar meer gaat verdienen als hij meer mensen onder zich heeft en/of als zijn budget hoger is. Dit heet meer verantwoordelijkheid. Wat zal hij/zij dus automatisch doen denk je? Proberen nadat het probleem opgelost is, waar hij mee bezig was, om zijn afdeling op te heffen? Proberen om problemen/zaken die er altijd zijn zo efficient mogelijk aanpakken? Het budget wat hij overhoudt terugstorten en zeggen: "doe mij volgend jaar maar wat minder"?

Ikzelf zit soms half in zo'n door de overheid gecreeerd probleem. Subsidie-ruif Senter belt me regelmatig op dat er nog een paar miljard aan subsidies zijn die moeten worden weggezet. Als ik nog een projectje heb wat naar de criteria kan worden geschreven, mag ik ook wel wat hebben. In het verleden heb ik zo EUR500k binnengehaald wat echt pure winst was. Nul extra voor gedaan wat de samenleving iets opbrengt. Kan ik wel mee doorgaan, maar uiteindelijk ben ik als belastingbetaler ook degene die dat (plus de 300% overhead) moet ophoesten. Ik weiger nu dus.

zo, ff-kus weer van me afgeschreven....

Link naar reactie

En nu willen ze ook weer aan de aow leeftijd gaan sleutelen, want we moeten doorwerken tot 66. Goed wil ik graag, solliciteer me wezeloos de laatste 3 maanden. "u past niet in het profiel" En dit geldt voor alle ouderen die er bij het bedrijf waar ik werk er uit gesmeten worden. De jongeren krijgen zoveel banen aangeboden dat ze amper kunnen kiezen.

Laat de overheid eerst eens de kop uit het zand trekken .

Sorry, moest ik even kwijt

Link naar reactie

Sterkte man.

Heb een paar jaar terug ook in een soortgelijke situatie gezeten. Niet prettig. Je wil wel en iedereen zegt ook dat het vlot moet lukken en toch gaat het niet...

Ben dan uiteindelijk bij mijn vroegere werkgever terug kunnen beginnen (nadat ik hem eerst verlaten had voor een beter "offer you can't refuse" :thumbup: )

Veel succes

Link naar reactie

Navigator, tks. Probleem is dat ik IT doe en dit medio dit jaar geoutsourced wordt, dus kan ik het schudden bij mijn oude werkgever.

Dus lekker doorzoeken, maar niemand zit in april op iemand van 58 te wachten :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.