Ga naar inhoud

Wat is dit?


bridders

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij de Z4 zit deze tell tale namelijk hier:

manipulateddoteu3.gif

Jongens, ik wordt langzaam lijp.

Brandt hier nu de zogenaamde manipulation dot (ook ooit weleens modulatiepunt genoemd) tussen de aanduiding "km" en de dagteller? Of zitten jullie mij een beetje te dollen met Paintshop??

Link naar reactie
het is zo'n lichtje voor als je bang bent in het donker van de nacht. zeker weten :thumbup:

Het is een soort hellinghoeksensor. Is alleen geactiveerd als je geen rollbar hebt en gaat branden zodra je over de kop gaat. Dan weet je dat je je hoofd moet intrekken. Werkt dus alleen bij ERWIN :schater:

Link naar reactie
Jongens, ik wordt langzaam lijp.

Brandt hier nu de zogenaamde manipulation dot (ook ooit weleens modulatiepunt genoemd) tussen de aanduiding "km" en de dagteller? Of zitten jullie mij een beetje te dollen met Paintshop??

Nee - dat was een echte foto van een Zwitsere Z4 waar het lampje brandde, maar waar geen km correctie was gedaan, nog de tellers vervangen.

Link naar reactie

Ik heb me dit ook al lang afgevraagd. Ik dacht -...- gezien te hebben op een top speed run dat het ledje flikkerde. De wijzer van de snelheidsmeter liep toen al uit het bereik. Ik heb het niet goed bekeken, want het leek me geen goed plan om met 240+ eens geconcentreerd met je neus in het dashbord te gaan hangen. Ik had een videootje gemaakt toen. Zal eens kijken of ik het daar op kan zien.

Ik had toen even het idee dat het de toeren/snelheidsbegrenzer was wat nooit bevestigd is. Weet niet eens of deze op een 3.0 l zit, want hij gaat echt niet harder...

Link naar reactie

En de mystery is opgelost met dank aan GVfB :thumbup: !

Het is inderdaad een lichtsensor. Ik heb net een lichtpen op de "mystery-dot" (weer eens wat anders dan een modulation-dot of manipulation-dot) geschijnd en tot mijn grote verbazing begin alleen de kilometerteller/dagteller/serviceinterval-unit feller te branden. Het is zeer goed waarneembaar als je de dashboardverlichting naar minimaal draait en vervolgens een lichtpunt op richt. Grappig detail wel, maar of dit nu echt nodig was/is? Bij de 3-serie weet ik dat de volledige dashboardverlichting wordt aangepast afhankelijk van de hoeveelheid aanwezig licht. Was logischer geweest.

Link naar reactie
ok, kan allemaal wel zijn maar waar zit mijn lichtje dan :thumbup: zodat ik alsnog mijn hoofd op tijd kan intrekken.

Dat zit middenin de bovenstijl van je raamkozijn. Ook wel 'leeslampje'. Als je die nou voortaan laat branden, dan weet je: als dat lampje ineens uit gaat zal het wel komen omdat de aarde erop ligt. Veelal moet je zeer kort daarop je hoofd intrekken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.