Ga naar inhoud

aanschaf z3


z3hobby

Aanbevolen berichten

Het z3 virus is ook bij mij toeslagen! Net nieuw op dit forum. Ik kan bij onze oosterburen een z3 2.8 van 1998 kopen voor nog geen 11k. Lijkt mij wel goedkoop. Het is bij een dealer (geen bmw).

Is dit inderdaad goedkoop? Ik zit ook op marktplaats te kijken en kom hier in nl ook wel goedkope exemplaren tegen maar weet niet of de bedrijven/handelaren die ze aanbiednen wel betrouwbaar zijn.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hi 'z3hobby',

In Duitsland is 11k een redelijk normale prijs voor een 2.8 met niet teveel km op de teller (<100k). Zelf heb ik vorige week een 2.8 gekocht voor 11k (bij een bmw dealer). Tel daar ruim 1100 euro BPM bij en dan weet je dat de totale prijs onder de Nederlandse marktprijs ligt. Kopen in Duitsland loont dus.

Gewoon een kwestie van goed vergelijken op www.mobile.de.

Succes met de zoektocht!

Greetz Pjan

ps. Heb ik je voorstelrondje gemist? :blink: (hiermee maai ik meteen het gras voor de voeten van veel andere members weg denk ik :thumbup: )

Link naar reactie

welkom hier. de prijs die je noemt is aan de onderkant van de normale prijzen hier denk ik. je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de BPM er nog bij komt.

en zoals zo vaak gezegd hier, als je er geen verstand van hebt laat dan een deskundige een keuring doen. Dat kan zowel in NL als in Dld (Dekra).

Link naar reactie

Welkom.

De prijs is ook afhankelijk van de uitvoering (kleur, interieur, airco, TempoMat, velgen, ...) en de staat van onderhoud (onderhoudsinterval, banden, lakschades, waterpomp(?!)). Er komen nog wat kosten bij (kentekenkeuring/APK, BPM, kentekenplaten, transport of exportverzekering, enzovoort). En natuurlijk alle modificaties die je gaat verzinnen :blink: . Toch is het vaak goedkoper om een auto uit Duitsland te halen. Dekra voert daar aankoopkeuringen uit.

Aangezien je pas net lid bent geworden: struin eens rond op het forum. Gebruik de knop Zoeken rechtsboven en ploeg ook eens door de sectie Member's gallery heen, daar hebben forumleden zichzelf en hun Z3 voorgesteld, vaak met foto's. Kun je zien wat er allemaal voor opties en uitvoeringen zijn :thumbup: En als ik me niet vergis staat er in de FAQ ook nog het één en ander. Ook staat er in dit forum al vanalles van mensen die hun auto uit Duitsland gehaald hebben. En op de Duitse fora vindt je ook nog het een en ander.

In Nederland vind je ook nog weleens handelaren die 'vergeten' erbij te vertellen dat het importauto's zijn, dan komen die kosten er dus nog bij. En er zijn er ook die dat er wel bij vertellen, maar 'garantie tot aan het hek' geven onder het motto 'what you see is what you get'. Daar hoeft niets verkeerd aan te zijn, als je maar beslagen ten ijs komt.

Succes.

Link naar reactie

hoi,

wij (ook zoekenden) zijn afgelopen donderdag in duitsland geweest bij een aantal bmw dealers (in jouw prijscategorie) Deze waren helaas niet goed. Mocht je er een op het oog hebben, kijk goed. Het viel ons tegen dat ze bij bmw niet eerlijk waren.

wie weet hebben we een auto gezien waarin je geinteresseerd bent. je mag altijd even mailen. Het kan je zo 1000km rijden voor nop schelen. (ondanks alles was het wel een leuke dag)

gr Marije

Link naar reactie
hoi,

wij (ook zoekenden) zijn afgelopen donderdag in duitsland geweest bij een aantal bmw dealers (in jouw prijscategorie) Deze waren helaas niet goed. Mocht je er een op het oog hebben, kijk goed. Het viel ons tegen dat ze bij bmw niet eerlijk waren.

wie weet hebben we een auto gezien waarin je geinteresseerd bent. je mag altijd even mailen. Het kan je zo 1000km rijden voor nop schelen. (ondanks alles was het wel een leuke dag)

gr Marije

Uit nieuwsgierigheid: wat was er "niet goed" aan de auto's?

Link naar reactie
Het z3 virus is ook bij mij toeslagen! Net nieuw op dit forum. Ik kan bij onze oosterburen een z3 2.8 van 1998 kopen voor nog geen 11k. Lijkt mij wel goedkoop. Het is bij een dealer (geen bmw).

Is dit inderdaad goedkoop? Ik zit ook op marktplaats te kijken en kom hier in nl ook wel goedkope exemplaren tegen maar weet niet of de bedrijven/handelaren die ze aanbiednen wel betrouwbaar zijn.

Inderdaad vergeten voor te stellen, Heb nu een Ssang Yong Rexton en zoek eigenlijk een sportieve auto erbij. Ben woonachtig in het midden van het land (Flevoland).

Ik heb ondertussen wel vragen afgevuurd op de dealer waar de auto staat. Maar zien of hij op tijd reageert.

Link naar reactie
ik bedoel niet goed genoeg voor ons...vielen erg tegen.

ik heb ons verhaal in ons eigen topic beschreven

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=6888

groetjes Marije

Net even door jullie post van gisteravond gelezen. Inderdaad ellende. Zou zowiezo de 1.8-en laten voor wat ze zijn als ik het zo lees. Focus op een 2.8 en neem de tijd. Mijn Coupe kopen is een proces van mei 2007 tot oktober 2007 geweest. Zou ook mijn advies aan "z3hobby" zijn.

Link naar reactie
Net even door jullie post van gisteravond gelezen. Inderdaad ellende. Zou zowiezo de 1.8-en laten voor wat ze zijn als ik het zo lees. Focus op een 2.8 en neem de tijd. Mijn Coupe kopen is een proces van mei 2007 tot oktober 2007 geweest. Zou ook mijn advies aan "z3hobby" zijn.
5 maanden erover doen om een ZZZ te kopen :unsure: zo exclusief zijn ze nou ook weer niet...
Link naar reactie
Helaas, de z3 is inmiddels verkocht. Hij stond in de buurt van Trier. Waarschijnlijk al een NL handelaar mij voor geweest.

Op naar de volgende...

5 pagina,s z3 op marktplaats, ik weet niet wat je budget is maar kan mij niet voorstellen dat er niets tussen staat.
Link naar reactie
Helaas, de z3 is inmiddels verkocht. Hij stond in de buurt van Trier. Waarschijnlijk al een NL handelaar mij voor geweest.

Dan weet ik wel welke je in gedachte had. Een zilvere 2.8 bij een Mitsubishi dealer. Zag er op de foto's inderdaad goed uit. Wij kregen vorige week al een mail dat deze verkocht was.

Link naar reactie
5 pagina,s z3 op marktplaats, ik weet niet wat je budget is maar kan mij niet voorstellen dat er niets tussen staat.
Maar als je een pre-facelift 2.8 zoekt (je kunt maar een voorkeur hebben), blijven daar maar vier van over als je de selectiefuncties van Marktplaats gebruikt.
Link naar reactie
5 maanden erover doen om een ZZZ te kopen :rolleyes: zo exclusief zijn ze nou ook weer niet...

Geen vijf maanden continue bezig geweest met weekend na weekend proefritten. Maar gewoon sites in de gaten houden. Een keer een Z3 coupe bij een Duitse BMW dealer gekocht (mondelinge afspraak, hij zou de papieren en alles in orde maken) en toen heeft ie 'm tegen de afspraken in toch aan een ander verkocht. Uiteindelijk eind oktober de Z3 Coupe gekocht waar ik begin september al in was gaan proefrijden.

Bottom line advies voor "Z3hobby" en "Niels 3.2" is dan ook: geen haast bij het kopen. Het hoeft geen vijf maanden te duren, maar koop niet overhaast.

Link naar reactie

Hallo Z3 Hobby,waarom uit Duitsland halen als er een erg goede en mooie Z3 2.8 in Nederland te koop staat. Heb de mijne juist ingeruild op een Z4, bij garage Evers te Ederveen. Prima garage. Mijn oude Z3 staat daar nog Monterial blauw en echt in perfecte toestand. Alle rekeningen (ook van vorige eigenaars zijn in een boekwerk gebonden) compleet aanwezig ,NL wagen geen olie verbruik en altijd garage gestald. Nooit in de winter op straat geweest. Als je echt iets zoekt waarmee je nog jaren voort kan, iets meer uitgeven en garantie krijgen. PS heb zelf geen belang meer bij verkoop van deze wagen is alleen eerlijke tip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.