Ga naar inhoud

Nieuwe banden


Ivo

Aanbevolen berichten

OK, so just had the job done @ independant tyre fitter, very professional :huh: ;

"Old" Dunlop 8080 245/40ZR17;

band1.jpg

New GoodYear Eagle F1 GS-D3 255/40ZR17;

band2.jpg

Nice profile;

band3.jpg

Looks fatter;

band4.jpg

and for the people that think it looks smaller :blush: this picture (sorry for the very light colours, I needed to enhance the contrast via software) ;

band5.jpg

According to the fitter, 275's would have fitted, but it already was difficult to release the 245 tyres from the very fat wheel, so ... B)

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tof baksken, die race BMW.

Lekkere breeje bandjes!!!

Wanneer kom je me eens ophalen voor een ritje naar de Perk???

Groetjes van Paul.

:lol:

Heeeeeee Paul,

Leuk dat je hier eens langskomt :lol:

Ik kom nog wel eens langs in Ulst :D

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ivo,

Geen last van power verlies??, je bent nu immers en breder en met een grotere afrolomtrek gaan werken??

groetjes,

Pierre

Pierre,

Nee, absoluut geen last van minder power. Qua omtrek is het natuurlijk maar 1.3 % meer, dus ... :blush:

Maar van de breedte merk je wel wat, ook al lijkt het maar 1 cm breder / band, in werkelijkheid "staat" de Eagle veel breder en heb je volgens mij zeker 2 cm meer rubber op de weg / band. En dat merk je in de bochten: gas los geeft een beetje zwabber :lmao:

of mijn ophanging is aan het verslijten -_-

Link naar reactie
Gast Gast_pierrez101

Herkenbaar Ivo,

Dunlop is eigenlijk altijd een smalle band geweest qua loopvlak, michelin en goodyear zijn inderdaad duidelijk breder.

Mijn vraag kwam eigenlijk voort vanuit mijn ervaring dat je bij hogere velgen en meestal dan ook bredere banden toch altijd vermogen kwijt bent, weliswaar een hogere top maar die realiseer je bij de meese auto´s toch niet, zo is bij mijn 330 touring waar ik 19 inch rijd er een duidelijk verschil merkbaar met de originele 17 inch velgen.

Pierre

PS Heb je je al eens verdiept in andere uitlaten voor de M??? -_-

Link naar reactie

Pierre,

Was het niet mogelijk om een erg lage band te nemen op je 19"zo dat je qua omtrek gelijk uitkwam op de maat van de 17" ??? :blink:

Verder laat ik mijn auto voorlopig origineel, naders ben ik niet meer te houden ;)

Wat kleinigheidjes moeten kunnen natuurlijk, maar verder -_-

Link naar reactie
Gast Gast_pierrez101

Helaas, 19 inch is groot dat je emt de platste band, 235/35 nog hoger uitkomt, geloof dat erg ook nog eeen 225/35 is maar deze wordt maar door een beperkt aantal leveranciers aangeboden, valt allemaal wel binnen de toleranties maar je mertk het verschil nu met de 17 inches met winterbandjes erg goed, zelf de boordcomputer geeft nu eenhoger verbruik aan.

Wil mijn Mie ook zo veel mogelijk origineel houden, heb echter van binnen de chroom handremknopje, de chroomasbak, chroom lichtschakelaar en de chroom deurpinnetjes erin gezet, hoort eigenlijk bij het chroomline interieur zat er bij mij niet in.

Verder heb ik van buiten de chroom deurklinken gemonteerd, H&R verlagingsveren en 20mm spoorverbreders eronder zitten. Allemaal dingen die in mijn optiek de originele look niet verstoren emn makkelijk te restoren zijn.

Enige afwijking vormen de AC Schnitzer frontvleugeltjes die ik nog monteren moet!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.