Ga naar inhoud

Auto start opeens slecht

Timan

Aanbevolen berichten

Mijn Z3 start sinds eind vorige week opeens zeer slecht. Soms gaat het nog in 1 keer, maar meestal moet de startmotor tot wel 10 keer 'tikken' voordat de motor op gang komt. Ik heb het dan over de tik... tik... tik... die de startmotor maakt. Ik heb in augustus al de accu vervangen toen ik de Z3 net had, omdat hij 'op' was, dus het lijkt me zo stug dat het de accu is.

Nu kan ik morgen natuurlijk naar de BMW dealer hier om de hoek rijden, maar had net besloten de auto bij Ruud in onderhoud te willen gaan brengen, mede omdat de prijzen die de dealer hanteert verschrikkelijk hoog zijn. Naar Ruud rijden zit er niet snel in, druk op werk enzo en ben echt bang binnenkort stil te staan met een niet startende auto. Daarom mijn vraag hier op het forum.

Denken jullie dat dit toch de accu is? In dat geval kan ik morgen even langs de kwikfit, want de accu heeft een garantie van een jaar. Of is het logischer dat de startmotor niet goed meer is? Of is dat helemaal niet af te lijden aan de informatie ik hier nu geef..

Alvast onwijs bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat "tikken" is het relais.

Het relais is een soort electronisch schakelaar. Door je contactslot loopt een kleine spanning die verderop een schakelaar (relais) omzet welke de grote spanning om te starten schakelt.

Het relais hoort te klikken, en zal dus goed zijn.

De kans is groot dat de koolborstels in de startmotor versleten zijn. Ook is het mogelijk dat de startmotor is blijven hangen aan de starterkrans, dan zal deze overleden zijn.

Link naar reactie
Ik ben dus waarschijnlijk toch de pineut en paar honderd euro voor startmotor lichter?

Welnee, je moet een grote hamer kopen!

Maar maak je niet al te druk om de kosten voor die startmotor. BMW is zo slim geweest om in bijna al hun modellen hetzelfde motorblok te leveren, daardoor ontstaat er automatisch ook een groot aanbod van gebruikte onderdelen.... (EBAY.de is je vriend, "anlasser")

Link naar reactie

hij start uiteindelijk wel, maar zal het eens proberen met 'de hamer'.. dat heb ik ook een tijdje moeten doen met mijn leasewagen :rolleyes:

Net even gekeken op Ebay.de, en een nieuwe kost 64 euro. Dat valt me echt reuze mee...

Rij je veel korte stukjes, hoeveel km heb je op de teller staan?

Rij eigenlijk alleen maar langere afstanden (meer dan 30 km), behalve dan af en toe naar de supermarkt. Er staat nu zo'n 125.000 op de teller, zal onderhoudsboekje er eens bij pakken om te kijken of erin staat of hij al eens vervangen is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in