Ga naar inhoud

Vervolg op: Joepie, BMW Z3 1.9 '98 eergisteren in Duitsland gekocht!!!


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Onlangs hebben we een bericht geplaatst over de aanschaf van onze eerste Z3 (zie hieronder) in Duitsland.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...rt=#entry129991

Hierbij een kleine update en daarna wat info over onze identiteit om misverstanden te voorkomen.

Vanochtend een afspraak gehad bij een schadereparatiebedrijf om de auto te laten checken op eventuele schades van vorige eigenaren. Was wel spannend, want wat te doen als die auto flink in elkaar is geweest? Moet je toch verhaal gaan halen bij de Duitse verkoper. We hebben wel een koopcontract waarin staat dat de auto gegarandeerd schadevrij is, en Duitsers komen over het algemeen hun afspraken na. Bovendien zijn we elke centimeter van de auto afgegaan met een vergrootglas, de auto van onderen bekeken en op een aantal cruciale plekken zelfs onder de bekleding gekeken. Maar toch, voor hetzelfde geldt heb je er zo eentje die uit twee delen in elkaar is gelast, en moet je weer richting die Heimat om ruzie te gaan maken.

Na een half uurtje vol spanning mee te hebben gelopen met de schademan, te horen gekregen dat ons autootje helemaal gaaf is, geen sprake van schade whatsoever. Bumpertje is op een plek bijgespoten geweest en ook de linkerspiegel. De auto heeft wel een paar kleine krasjes en deukjes (die we zelf bij aanschaf al hadden gezien), maar beter een paar kleine gebruikssporen, dan een helemaal overgespoten schadeauto (denk dan menig dit zal beamen).

En 's-middags zijn we op aanraden van velen van het forum (ons dank hiervoor) bij Roodkapje geweest, omdat de auto 's-ochtends niet lekker start. Accu doorgemeten en vervolgens vervangen (Ruud, nogmaals bedankt). Die was zeg maar niet helemaal in nieuwstaat. Ook van Ruud en een aantal forumleden, dat ook in de garage aanwezig was, te horen gekregen dat ons autootje OK is (zelfs een nieuwe kap, was ons niet eens eerder opgevallen). Dus helemaal blij en gelukkig zijn we weer huiswaarts gereden (via allemaal provinciale weggetjes, waar we het motortje lekker konden doortrekken, echt helemaal super zo een speelgoedautootje!). Daarbij moesten we wel een paar keer van route veranderen omdat we een politieauto in de verte zagen (dat krijg je met het rijden op een verlopen Duits export-kenteken).

Overigens om misverstanden te voorkomen (zagen aan de reacties op ons vorig bericht dat er druk wordt gespeculeerd over het geslacht en de partnervorm die we hebben), we schrijven deze berichten namens ons beiden, maar soms schrijf ik een stukje tekst (Anna, meisje) en soms ik (Moska, jongen). En diegene die met Kerst overgehaald moest worden om de auto aan te schaffen, was uiteraard ;) het meisje. Maar niet zo zeer vanwege het gebrek aan passionele gevoelens voor de Z3 bij het meisje, maar omdat zij geen zin had in de hoge kosten die een auto (wat specifieker: onze vorige auto) met zich mee brengt.

Tot zover de update, nog een fijne avond en tot horens.

anna_moska

P.S. Trouwens, hoe upload ik foto's?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

we schrijven deze berichten namens ons beiden, maar soms schrijf ik een stukje tekst (Anna, meisje) en soms ik (Moska, jongen).
Geweldig, blijf zo schrijven.

Tja.... Nu zit ik weer te dubben of jij/jullie misschien een dubbele persoonlijkheid hebt/hebben :thumbup: :thumbup:

Het is in ieder geval lezenswaardig hoor, dus laat mijn commentaar je zeker niet weerhouden!

In ieder geval heb je een eerlijke auto gekocht, al kennis gemaakt met Ruud (raar trouwens dat ook jullie accu gammel was. Die van mij -ook uit Duitsland- was hardstikke leeg. Te weinig kilometers gedraaid en stil gestaan in de winter zonder extra voorziening) en je hebt mooie binnendoor kilometers gemaakt. Wat wil je nog meer? Nou ja, een open kapje natuurlijk... of reed je open?

Link naar reactie

Ik kijk nog eens, en nog eens, maar het stond er echt:

... speelgoedautootje!

:thumbup: ;) :lmao: :lmao:

Leuk verhaal. Jullie zijn bij de aanschaf "nicht über ein Nacht Eis gelaufen" da's duidelijk! Veel plezier met de nieuwe!

P.S. Ben nou toch wel benieuwd naar jullie vorige auto die zoveel Euri aan onderhoudskosten opslokte... :thumbup:

Link naar reactie

Anna,.. welkom op het forum. (Moska ook natuurlijk).

Veel plezier en weinig kosten toegewenst met de z3.

Nog 2 maandjes en het is weer voorjaar en tijd om een hele grote trendy zonnebril uit te zoeken :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.