Ga naar inhoud

Verlaagde z3


roy1306

Aanbevolen berichten

Hi mensen!

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen over het volgende: ik heb nu sinds 1 maand een z3 uit 96 gekocht. Een 1.8 met 40.000 op de teller! Superblij mee! Alles top, behalve de hoogte. Er stond al in de advertentie dat de auto fabriek verlaagd was. Hij zei me dat dit uitkwam op een centimeter of twee. Niet veel dus... Maar nu dat ik de auto een tijdje rij, ben ik erachter gekomen dat de auto te laag ligt! Ik kan niet over verkeersdrempels heen zonder de onderkant van mijn geliefde z3 te raken :thumbup: ! Nu zijn de verkeersdrempels bij mijn huis wel erg hoog, maar toch... is dit normaal :thumbup: ? Wat kan ik doen? Kunnen de veren anders afgesteld worden of moet ik er andere op laten zetten? Of heeft er iemand anders dezelfde problemen of gehad?

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, bij mij zat er een setje HEEL erg korte H&R veren onder. Deze zijn een maand geleden vervangen door AC-Schnitzer veren van 3cm hoger dan de H&R maar nog altijd iets lager dan origineel. Omdat de veren nu heel stug zijn heb ik weinig invering en een heuse VINEX-racer.

Neem contact op met Roodkapje (Ruud). Hij zal je veren kunnen vervangen voor een hoger setje. Er valt NIETS aan af te stellen.

aangepast door Rob
Link naar reactie

Als de auto 'af fabriek is verlaagd' kan deze met :m: onderstel zijn geleverd (weet niet of dit in '96 bij de eerste series al een optie was eigenlijk?), dan ligt de auto rond de 10 mm lager. Zou normaliter geen problemen moeten opleveren maar ja ik weet ook: er zijn bizar hoge drempels bij.

Kan me ook voorstellen dat je schokbrekers na 11 jr niet geweldig meer zijn. Andere veren (en schokbrekers) om je Z omhoog te krijgen zijn altijd mogelijk, wordt regelmatig gedaan. Afstellen kan alleen bij schroefset. Hier vind je ongetwijfeld meer info over hier op het forum.

Wellicht wil je een foto plaatsen van hoe laag je ligt, anders even meten hoe laag je Z ligt (meten vanuit hart velg tot spatbordrand). Dan valt er meer zinnigs over te zeggen.

aangepast door MdV
Link naar reactie

Hahaha die jetsers ja!

Maar ik was dat aanlopen van wielen en het raken van drempels ECHT spuugzat.

Link naar reactie
Als de auto 'af fabriek is verlaagd' kan deze met :m: onderstel zijn geleverd (weet niet of dit in '96 bij de eerste series al een optie was eigenlijk?), dan ligt de auto rond de 10 mm lager. Zou normaliter geen problemen moeten opleveren maar ja ik weet ook: er zijn bizar hoge drempels bij.
Was inderdaad vanaf het begin een optie. Ik heb ook M-onderstel en normaal gesproken geen enkel probleem.

Wel weet ik één drempel die ik zelfs stapvoets niet kan nemen zonder geschraap en er kunnen meer van dat soort drempels zijn; ik denk niet dat die ene cm t.o.v. normaal het grote verschil kan maken.

Link naar reactie

Misschien een mooi moment om in te haken met mijn vraag:

Ik heb een zgn. M-onderstel maar ik ben bezig om de hele onderhandel en de remmerij te vervangen (stap voor stap). Wat houdt eigenlijk dit M-onderstel in (vraag 1)?

Rubbers, veren, draagarmen, schokbrekers etc. Wanneer is het beter om weer originele BMW M-onderdelen eronder te schroeven of is het beter (net zo goed en goedkoper) om te kiezen voor vervangende handel? Ik las oa over Meyle (dit was vraag 2).

Link naar reactie

heb weinig tijd om te antwoorden, maar harstikke bedankt voor de gegeven suggesties. Foto komt straks nog, moet even uitvinden hoe ik een foto op het forum kan plaatsen. Maar heb ondertussen wel even gemeten:

Achter: 33 cm

Voor: 34 cm

Is dit nou weinig? Zoniet dan zijn de drempels hier gewoon absurd hoog! :newblush:

Link naar reactie
heb weinig tijd om te antwoorden, maar harstikke bedankt voor de gegeven suggesties. Foto komt straks nog, moet even uitvinden hoe ik een foto op het forum kan plaatsen. Maar heb ondertussen wel even gemeten:

Achter: 33 cm

Voor: 34 cm

Is dit nou weinig? Zoniet dan zijn de drempels hier gewoon absurd hoog! :newblush:

Mijn z heeft voor en achter 33, maar kan mij niet herkennen in de problematiek zoals door jou omschreven, terwijl hier ook de nodige drempels liggen.

Verder heb ik er weinig verstand van, maar dus ook geen last.

Ik weet niet of reeuwijk in de buurt van je woonplaats is, maar zou daar in jou geval zeker eens langs gaan, daar zit de dr. Phil van de ZZZ cultuur.

Succes.

Link naar reactie
De ZzZ is achter wat doorgezakt, voor ligt hij goed.

Ik zou hem achter 2 cm verhogen, komt hij op voor 34 en achter op 35 te staan.

volgens mij kun je spring pads bestellen bij de dealer.

zie real.com

e46

320i

bj98

kijk bij de achtervering

onderdeel 15 en 18

kun je speciaal bestellen als je vering is doorgezakt.

als ik het goed lees 1cm per pad

dus je kan kiezen of je 1 of 2cm omhoog wilt (dikkere pad onder en boven plaatsen.)

10min werk per kant.

wiel er af.

schokbreker onder los.

kun je zo de veer en de pads er af halen.

ik heb hier geen ervaring mee.

maar dacht het hier een keer eerder gelezen te hebben!!!

iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Ik heb mijn 1.9 (2002) bij Dr. Phil laten verlagen om het stuur/spoor gedrag te verbeteren. Dat laatste verbeterd inderdaad alleen geen drempel meer te nemen zonder bodem schrapen :newblush: . De maten na verlaging waren voor 35 en achter 36 dus niet eens zo laag. Na ca. 3 weken de veren vervangen door M veren die de auto slechts enkele mm verlaagt t.o.v. standaard omdat een 4 cil. lichter is dan een 6 cil. Het uiteindelijke stuur/spoor gedrach is wel beter (stuggere veren?) en de drempel normaal te nemen. :party:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.