Ga naar inhoud

Kent iemand dit bedrijf?


MdV

Aanbevolen berichten

Vind het zelf niet een eigen topic waard, maar wat speurwerk en zoeken met de r-knop helpt me niet verder, dus toch maar even zo:

Is iemand alhier bekend met Auto Service Weesp, Zuiderzeelaan 90 te Weesp? Op zich ziet de website er redelijk ok uit, maar een of meerdere (goeie) referenties van een medeforummer gaat natuurlijk enorm helpen :o . Klus is dat er van twee velgen een aantal mm's moet worden afgedraaid, geen verdere schade of reparatie oid. Een alternatief betrouwbaar adres in de Randstad is ook meer dan welkom!

Alvast dank voor reactie, als je het bij voorkeur via PM doet is dit uiteraard ok.

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedrijf is voor zover ik weet hier inderdaad nooit aan de orde gekomen.

Ben even benieuwd waarom je dit doet, Martijn. Vertel eens, wat moet ik me er bij voorstellen: een paar mm eraf. Waar eraf??

Link naar reactie
Bedrijf is voor zover ik weet hier inderdaad nooit aan de orde gekomen.

Ben even benieuwd waarom je dit doet, Martijn. Vertel eens, wat moet ik me er bij voorstellen: een paar mm eraf. Waar eraf??

heb de styling 101 velgen van Emanuel gekocht, achter ok, voor buiten wielkast. Hart afdraaien: zoals het mij is uitgelegd wordt dan een aantal mm van de binnenzijde van het hart van de velg weggeslepen zodat deze verder in de wielkast valt. Luistert nauw, kan weer niet te veel, anders mol je je velg en/of zit je tegen je veerpoot aan :o

voor: 8,0x19 ET18, moet (na overleg met Dr Phil) naar minstens ET 25, idealiter naar ET28

achter: 9,5x19 ET32

Link naar reactie

@ Roger: Die velgen snap ik, ja. Lezen lukt nog wel. Ik vraag dan ook: waar eraf. Niet: waar vanaf.

Sorry Pierre, vergissing.

@ Martijn: Dat is het antwoord op mijn vraag. Dank.

aangepast door Rob
Link naar reactie

Hespo in Zevenhuizen,ken het bedrijf niet!,maar is wel in de buurt bij jou.

Als het velgen zijn die in meerdere ET waardes zijn geleverd wil er wel eens een lijntje in de velg staan, tot het minimale punt waar je kan afdraaien.

Link naar reactie

Heb er al van alles over gelezen, je kunt niet zomaar van iedere velg een willekeurig aantal mm afhalen, hangt van de velg af.

7mm is al best veel. Blijf het verder link vinden, die velgen hebben niet zomaar deze samenstelling :o

Zou in ieder geval eens een paar van die velgenbroeders raadplegen wat wel en niet kan en advies inwinnen.

Link naar reactie

ok dank voor je zorg Pierre.. zal me goed laten adviseren. Ik wil zeker geen onnozele risico's nemen, anders gaat het velgenfeest (jammer maar helaas) aan me voorbij. Eerst maar zien wat de experts zeggen :o

aangepast door MdV
Link naar reactie

Mijn eerste gedachte was "wat een gedoe om een paar velgen passend te maken" maar nu ik ze heb gezien in het topic van Emanuel begrijp ik het wel. Wat een prachtvelgen Martijn. :rolleyes: Nog niet eerder gezien en ik hoop dat je ze passend krijgt.

Link naar reactie
Mijn eerste gedachte was "wat een gedoe om een paar velgen passend te maken" maar nu ik ze heb gezien in het topic van Emanuel begrijp ik het wel. Wat een prachtvelgen Martijn. B) Nog niet eerder gezien en ik hoop dat je ze passend krijgt.

ik hoop het ook :rolleyes: anders heb ik altijd de fotos nog :thumbup:

cimg0019js7.jpg

Link naar reactie

Huub, het verschilt behoorlijk. In het 'show us your wheels topic' loopt het behoorlijk uiteen. Ene roodkapje B) reed met:

Merk: BBS

Model: RS

Maat voor: 8,5x18 ET 22

Maat achter: 10x18 ET 25

Banden voor: 225/40-18

Banden achter: 255/35-18

Voor de zekerheid, de styling 101's zijn op dit moment:

- voor 8,0x19 ET18 op 235-35-19 (ook al slaagt het afdraaien ET25: banden moeten misschien terug naar 225)

- achter 9,5x19 ET32 op 265-30-19 (passen prima)

mijn vragen zijn dan weer:

- betekent dit dat 8,5J met ET22 voor met 225 past? (neem aan van wel anders reed Ruud er niet mee :rolleyes: )

- en daarbij de vraag, is ihkv of iets past, de ET waarde gerelateerd aan de J waarde?

- klopt de volgende redenatie: een lagere J (8.0 ipv bijvoorbeeld 8.5, dit is de breedte van de velg in inches?) leidt er toe dat je met een lagere ET waarde toe kan (ET28 bij 8j ipv ET35 bij 8.5j)?

er valt veel te leren over deze materie heb ik al door..

aangepast door MdV
Link naar reactie

Martijn, volgens mij heeft Loek (was bij Knallen) een stuk van zijn :rolleyes: velgen laten afdraaien. Weet niet waar hij dat heeft gedaan en of hij er tevreden over is/was maar je kunt en even een PB aan wagen.

Link naar reactie
mijn vragen zijn dan weer:

- betekent dit dat 8,5J met ET22 voor met 225 past? (neem aan van wel anders reed Ruud er niet mee :wave: )

- en daarbij de vraag, is ihkv of iets past, de ET waarde gerelateerd aan de J waarde?

- klopt de volgende redenatie: een lagere J (8.0 ipv bijvoorbeeld 8.5, dit is de breedte van de velg in inches?) leidt er toe dat je met een lagere ET waarde toe kan (ET28 bij 8j ipv ET35 bij 8.5j)?

er valt veel te leren over deze materie heb ik al door..

de 8,5 met ET 22 van Ruud waren ook aan de brede kant staken iig buiten de spatbordrand uit, verder is het verschil tussen 19 inch en 18 inch (die van Ruud) ook nog van belang. De 19 inch velgen zijn nu eenmaal groter qua afrolomvang in combinatie met de 235-er band.

Verder is van belang dat je op een bredere velg zoals bijv. 8,5 of zelfs 9J de band nog een beetje smaller kunt pakken die valt dan wat naar binnen (het spatbord) ten opzichte van de velgrand hetgeen weer net het benodigde verschil kan uitmaken. Ook daar kom je met slechts 8J eigenlijk slecht uit, zelfs een 225-er band is hierop nog breed, te zwijgen nog van de huidige 235.

Verder is het soort band nog van belang daar kan ook mm inzitten qua breedte, Dunlop 9000 en Hankook K104 zijn bijvoorbeeld smal terwijl GoodYear weer erg breed is

De ET waarde staat los van de J waarde. Is gerelateerd aan het hart van de velg.

Vanuit mijn ervaring, ik heb de BBS Le Mans in 19 inch gereden in 8,5*19 ET 32 een waarde die het net doet, ik had toen alleen bij extreme bochten dat ie aanliep in combinatie met mijn H&R fahrwerk. En dan ook nog met een vrij smalle Hankook band.

Je zou dus kunnen terugrekenen en hier 6mm vanaf kunnen trekken voor een 8j velg dus omgerekend ET 26 zou het moeten doen.

Je zou dan echter minimaal terugmoeten naar de 225/35/19 band, die is nl weer wat kleiner qua afrolomvang en wat smaller.

En dan een smalle band. Beter nog zou een waarde rond de ET 30 zijn.

En idd een 8,5J et 32 velg is gelijk aan een 8J ET 26 velg. Immers een 0,5J is gelijk aan 13mm hiervan gaat 6,5mm minder naar de binnenkant en 6,5 mm minder naar de buitenkant van de velg.

Suc6.

aangepast door pierrez101
Link naar reactie

tussentijdse update :thumbup: heb op goedbedoeld advies van diverse medeforummers besloten vooralsnog niet met de ET waarde aan de slag te gaan, eerst maar wat andere paden bewandelen :blush: . In een eerdere post in dit topic geroepen dat de ET18 van de voorvelgen zou zijn, maar na controle van de velg (en de kleine lettertjes :sick: ) kwam Ruud er achter dat de ET20 is. Het is mm werk, maar toch.

Nu 2 nieuwe voorbanden besteld, de 235's gaan sowieso nooit passen. Er komt 215/35/19 op, wat (volgens de grote banden bijbel), op een paar mm na, zo goed als dezelfde rolomtrek als de banden achter (235/30/19) heeft. De 8J met ET20 staat 4mm meer naar binnen en heeft binnen de wielkast, 8mm meer ruimte tov de 8,5J met ET22 die Ruud eerder onder zijn Z heeft gehad.

Zou het dan toch gaan lukken :surprise: Ruud aka Roodkapje heeft goede hoop, dus ik heb er vertrouwen in.

Link naar reactie
tussentijdse update :thumbup: heb op goedbedoeld advies van diverse medeforummers besloten vooralsnog niet met de ET waarde aan de slag te gaan, eerst maar wat andere paden bewandelen :blush: . In een eerdere post in dit topic geroepen dat de ET18 van de voorvelgen zou zijn, maar na controle van de velg (en de kleine lettertjes :sick: ) kwam Ruud er achter dat de ET20 is. Het is mm werk, maar toch.
Vind het zelf niet een eigen topic waard, maar wat speurwerk en zoeken met de r-knop helpt me niet verder, dus toch maar even zo:
En zo denken wij er ook over. Een hoop bla bla en puntje bij paaltje toch weer bij die vakman in Reeuwijk om raad vragen. Had dat meteen gedaan man. Ik zit al die antwoorden op jouw vragen uit te zoeken maar het is dus niet meer nodig begrijp ik :surprise:
Link naar reactie

leuk dat je twee :surprise: 's hebt (ook al in gereden trouwens?) maar om jezelf gelijk met 'wij' aan te spreken gaat toch wat ver. Als ik op jouw antwoorden had moeten wachten was ik waarschijnlijk al een auto of wat verder :schater:

Link naar reactie

Ik hoop het zo voor je dat het gaat lukken, je was zo verliefd op de velgen dat je mijn poetswerk nog niet meer zag :thumbup: , Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat Ruud er een oplossing voor heeft, dat heeft hij ten slotte voor alles!! :surprise:

tussentijdse update :sick: heb op goedbedoeld advies van diverse medeforummers besloten vooralsnog niet met de ET waarde aan de slag te gaan, eerst maar wat andere paden bewandelen :nono: . In een eerdere post in dit topic geroepen dat de ET18 van de voorvelgen zou zijn, maar na controle van de velg (en de kleine lettertjes :foto: ) kwam Ruud er achter dat de ET20 is. Het is mm werk, maar toch.

Nu 2 nieuwe voorbanden besteld, de 235's gaan sowieso nooit passen. Er komt 215/35/19 op, wat (volgens de grote banden bijbel), op een paar mm na, zo goed als dezelfde rolomtrek als de banden achter (235/30/19) heeft. De 8J met ET20 staat 4mm meer naar binnen en heeft binnen de wielkast, 8mm meer ruimte tov de 8,5J met ET22 die Ruud eerder onder zijn Z heeft gehad.

Zou het dan toch gaan lukken :blush: Ruud aka Roodkapje heeft goede hoop, dus ik heb er vertrouwen in.

Link naar reactie
Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat Ruud er een oplossing voor heeft, dat heeft hij ten slotte voor alles!!
Een hoop bla bla en puntje bij paaltje toch weer bij die vakman in Reeuwijk om raad vragen. Had dat meteen gedaan man.

Gadverdamme, kan 'ie er nog dieper in?? :surprise: :thumbup::blush:

aangepast door Rob
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.