Ga naar inhoud

Lang stilstaan Z3 2.8


Niels 3.2

Aanbevolen berichten

Wij zijn al enige tijd opzoek naar een goede z3 roadster 2.8. Aangezien het aanbod in Duitsland stukken groter is als in Nl zijn we met name daar aan het zoeken. We hebben nu een fraaie gevonden het enige nadeel is dat deze auto 2 jaar heeft stilgestaan in een garage. In mei is de auto weer helemaal Tüv klaar gemaakt incl. nieuwe remmen, olie verversen etc. Kunnen we door het lange stilstaan nog bijzondere problemen verwachten, of zijn er speciale dingen waar we op kunnen letten? Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Z3 coupe 2.8 die ik in oktober heb gekocht, had in de anderhalf jaar ervoor slechts 4000 kilometer gereden (dus niet compleet stil gestaan) en toen ik van Lelystad naar Limburg was gereden was de accu naar de :rolleyes: . Dat terwijl hij toch (volgens vorige eigenaar) aan de druppellader heeft gehangen als ie maanden stil stond.

Met een nieuwe accu (waar de vorige eigenaar trouwens heel coulant de helft heeft betaald) was het weer okay.

Daarnaast zou ik even kijken naar de banden, of die misschien geen vlakke plekken hebben en van welke productiedatum ze zijn. Je kunt dit aflezen door de DOT waarde op de band te zoeken, die bestaat uit weeknummer-jaar, dus DOT0407 zou 4e week van 2007 zijn. Als ze relatief nieuw zijn (dus tussen twee en drie jaar oud), zal het nog wel gaan, maar als ze al vier jaar oud waren voor de auto aan twee-jarige-slaap begon, kan het wel eens wat uitgedroogd zijn en minder grip hebben.

Link naar reactie

Bij deze een hart onder de riem: mijn QP heeft 4 jaar bij mij in de garage gestaan, na het implementeren van een nieuwe accu, nieuwe olie, wat nieuwe schijven rondom en het onschorsen van het kenteken kon ik er zonder problemen mee rijden. En dat doet ie nu - ruim 1 jaar verder - nog steeds.

Link naar reactie
<br />Ja, dat vergat ik nog te melden: voor elk jaar dat ie stilstond, werd de motor 35 pk sterker. Misschien een idee om jullie auto nog wat langer te laten staan...<br />
<br /><br /><br />

Mag ik de mijne dan bij jou even 6jaar stallen dan hoef ik geen M meer aan te schaffen.

Link naar reactie

4 maanden geleden een 2.0 die 15.000km in 7jaar tijd had afgelegd gekocht. B)

Ik zelf rijd redelijk wat kilomters met de Z (>25.000km per jaar).

Ben nu 9000km verder, dus de problemen die het stilstaan gegeven zou moeten hebben hadden er nu wel uit moeten komen.

Het enige wat direct na aanschaf defect bleek te zijn was de thermostaat en een wielsensor.

maar of dit met het lange stilstaan heeft te maken....? :rolleyes:

Banden liggen er overigens van nieuws af aan op. Door de jaren heen is het rubber verdroogd wat de grip niet ten goede komt.

Voor mijn gevoel is dit in het gebruik wel beter geworden doordat de toplaag er vanaf slijt.

Link naar reactie

Allereerst heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe. :thumbup: . Helaas waren we net te laat met het bezichtigen van deze auto. Hij is al verkocht.

Ondertussen staan er nog wat andere zzz's op onze lijst staan om te gaan bekijken. De volgende auto staat ons ook erg aan alleen zit er geen 3e remlicht in de kofferklep (zie foto). Is dit een teken van schade of is dit ooit zo af fabriek geleverd?

121901421_4.jpg

Link naar reactie

Nee, echt alle Z3's hebben een derde remlicht.

En stel dat de eerste modellen dit niet hadden, waarom dan wel een uitsparing voor derde remlicht in de kofferklep?

Link naar reactie

hoezo voelt het niet helemaal sjofel aan, alleen om die achterklep? :thumbup: er moeten toch betere redenen zijn om em te laten staan (het paarsige interieur misschien)? vind het eerlijkgezegd wel een mooi apparaat... kleur goed, een 2.8 uit '98 met 64k op de teller voor <11k !

Link naar reactie
hoezo voelt het niet helemaal sjofel aan, alleen om die achterklep? :thumbup: er moeten toch betere redenen zijn om em te laten staan (het paarsige interieur misschien)? vind het eerlijkgezegd wel een mooi apparaat... kleur goed, een 2.8 uit '98 met 64k op de teller voor <11k !

Martijn heeft helemaal gelijk, voor een dergelijke km-stand is dit een zeer reeële prijs.

Maar, om reeël te blijven dienen we een logische verklaring te hebben voor het ontbreken van het 3de remlicht. Dit is niet gedaan voor de "looks", dan had hij die hele inkeping in de achterklep wel dicht gemaakt. :thumbup:

Persoonlijk zou ik denken:

- Achterschade gehad

- Daarvoor moest er een nieuwe achterklep op. Dit is een in een mal gewalste stalen plaat waar je blijkbaar zelf nog de uitsparing voor het 3de remlicht in moet zagen.

- Daar had de eigenaar of schadehersteller blijkbaar geen zin in.

Link naar reactie
of de vorige eigenaar had gewoon geen zin in de standaard lekkage die je er normaliter bij krijgt :schater:

Inderdaad en toen hij dat bedacht trapte hij vol de rem in met een bumperklever achter hem. "Zo, die gaat een klep zonder remlicht voor me betalen" :schater:

Link naar reactie
Persoonlijk zou ik denken:

- Achterschade gehad

- Daarvoor moest er een nieuwe achterklep op. Dit is een in een mal gewalste stalen plaat waar je blijkbaar zelf nog de uitsparing voor het 3de remlicht in moet zagen.

- Daar had de eigenaar of schadehersteller blijkbaar geen zin in.

Dit was een beetje de gedachtegang die wij ook hadden eerlijk gezegd. Maar goed, ik zal het ze gewoon eens op de man af vragen.

Link naar reactie

Het is niet zo dat we helemaal geen verstand hebben van auto's, anders zouden wij er inderdaad niet voor kiezen een auto uit Duitsland te halen. Maar voordat je een end gaat rijden om een auto te bekijken wil je zo zeker mogelijk zijn dat dit de auto is van je keuze. In het echt zal ik wel kunnen bepalen of de auto goed hersteld is of niet. Maar het is behoorlijk vervelend als je er daar na 1 min. achter moet komen dat het daadwerkelijk een schade is geweest en dat deze ook nog eens slecht gemaakt is.

Link naar reactie

Gewoon even geduld hebben en lekker het internet af blijven speuren.

Er staat genoeg te koop voor een "redelijke prijs". Bovendien zou ik niet zo op de km's letten, de oerdegelijke BMW-techniek is toch wel goed voor een paar ton.

Mobile.de:

KLIK 1

KLIK 2

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.