Ga naar inhoud

schade ?


JuLiZ3

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Het heeft even geduurd maar de kogel is door de kerk. Wij kopen een Z3 (bij voorkeur een 6-pitter). Nu hebben we afgelopen maandag een mooie Titan Silver 2.0 S gezien. Even om heen gelopen, in gezeten. A.s. donderdag gaan we proefrijden.

Toen de verkoper de motorkap opende om ons een blik te gunnen op de motor, viel mij op dat de motorkap aan de binnenkant niet in de glanzende lak stond. Ook de binnenkant van het motorcompartiment was niet glanzend gelakt, maar ook een enigzins matte zilver/grijs spuitwerk. Het leek mij wel meer glad en strak dan primer/grondlak.

Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal bij de(ze) Z3 of zit er een nieuwe voorgevel aan deze dame en heeft de spuiter alleen de buitenkant voorzien van alle nodige laklagen.

Graag jullie reacties zodat we voor a.s. donderdag kunnen besluiten of we deze kopen of niet.

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Van mij hadden Ze álles mooi in de glanslak mogen spuiten bij de Z3.

Hoe Zit dat eigenlijk bij de Z4 ?... :newblush: Volgens mij was dat óók mat onder de kap en kofferdeksel.

Ik weet niet waarmee maar Emanuel heeft daar toch een behoorlijke glans op weten te poetsen.

Link naar reactie

dat is juist de grap (je kan ook niet alles weten :thumbup: ) bij de een is het wel zo, bij de ander niet.. en hoe het hoort is toch wel algemeen bekend hier? :offtopic:

:hypocritesmiley:sorry

aangepast door Rob
Link naar reactie
Graag jullie reacties zodat we voor a.s. donderdag kunnen besluiten of we deze kopen of niet.

om er een goed gevoel bij te krijgen als je zelf de technische kennis niet hebt kun je het beste een aankoopkeuring laten doen.

Link naar reactie
Hoe Zit dat eigenlijk bij de Z4 ?... :hypocritesmiley: Volgens mij was dat óók mat onder de kap en kofferdeksel.

Z4 ook alles dof. Scheelt weer in de was zetten, who cares, ik rijd toch altijd met de motorkap en koffer dicht, beter voor de stroomlijn :schater:

Link naar reactie
Z4 ook alles dof. Scheelt weer in de was zetten, who cares, ik rijd toch altijd met de motorkap en koffer dicht, beter voor de stroomlijn :schater:

Moet ik toch spontaan aan die sukkel in die Porsche denken laatst bij wegmisbruikers...die deed dat niet... :schater:

Filmpje Sukkel

Link naar reactie
Toen de verkoper de motorkap opende om ons een blik te gunnen op de motor, viel mij op dat de motorkap aan de binnenkant niet in de glanzende lak stond. Ook de binnenkant van het motorcompartiment was niet glanzend gelakt, maar ook een enigzins matte zilver/grijs spuitwerk. Het leek mij wel meer glad en strak dan primer/grondlak.

Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal bij de(ze) Z3 of zit er een nieuwe voorgevel aan deze dame en heeft de spuiter alleen de buitenkant voorzien van alle nodige laklagen.

Allereerst gefeliciteerd met je (besluit tot) aankoop.

Ik meen dat ik hier ergens op het forum (of anders op een Duits forum) gelezen heb dat het juist van die "grondlak" hoort te zijn. Als ie ook metallic onder de kap is zou er schade kunnen zijn geweest. Mijn eigen Z3 coupe (boston grün) heeft onder de motorkap doffe groene basislak en een Z3 coupe (Arktis Silver) waar ik een proefrit in heb gemaakt had inderdaad een soort grijze basislak. Voor je gerusstelling een aantal foto's:

Grijs Arktissilver:

IMG_1334.JPG

Boston Grün:

IMG_6184.JPG

Overigens is Edwin's suggestie om een aankoopkeuring te laten uitvoeren ook een goede. Ik weet niet of je bij een BMW dealer koopt, maar iedere BMW dealer loopt graag voor je de auto helemaal na. Ik heb voor de aankoopkeuring van mijn Coupe 120 euro betaald. ANWB keuring kan ook natuurlijk.

Ook is het de moeite waard om bij de proefrit alle onderhoudsbeurten met datum/km stand/dealer op te schrijven. Kun je de dealers nabellen en vragen wat er zoals gedaan is (en of het klopt natuurlijk), ook hier hebben drie BMW dealers mij destijds goed mee geholpen. (aangezien de testrit vandaag is, komt dit advies misschien wat aan de late kant).

Succes ermee verder!

Groet, Ruud

Link naar reactie

Als de binnenkant dof is heeft hij zeker weten geen schade gehad of overgespoten, mijn Z3 heeft bij zijn vorige baasje een kinderfiets rechtsachter er langs gehad, dat kun je nu ook zien doordat als je de achterklep open doet links dof is en rechts glans, dit weet ik doordat de schade papieren van de dealer er bij zaten.

mvg Glenn

aangepast door Rob
Link naar reactie
Moet ik toch spontaan aan die sukkel in die Porsche denken laatst bij wegmisbruikers...die deed dat niet... :schater:

Filmpje Sukkel

Filmpje is leuk, alleen dat commentaar van de buikspreekpop wordt vervelend, denk dat de man zelf in een 40km mobiel rijdt. Hij krijgt al nachtmerries over alles wat harder dan 120km/u gaat. En natuurlijk komt ome Koos ook weer in beeld met enkele opvoedkundige commentaren.

Link naar reactie
Filmpje is leuk, alleen dat commentaar van de buikspreekpop wordt vervelend, denk dat de man zelf in een 40km mobiel rijdt. Hij krijgt al nachtmerries over alles wat harder dan 120km/u gaat. En natuurlijk komt ome Koos ook weer in beeld met enkele opvoedkundige commentaren.

"Wij Zijn twee vriendjes...Jij en ík"... :rolleyes:

co_wegmisbruikers_01.jpg

Andre: "Koos ? Liefde en verkeerswetten staan toch los van elkaar he ?"

Koos: "Ja Andre, maar wanneer kruip je nou eens van mijn rug af ? We worden constant gefilmd, weet je nog ?"

Andre: "Maar Koosje (Koosnaampje van Andre voor Koos) jij bent de enige die van me houd liefje."

Koos: "Okay, ga nog maar even door dan, maar niet harder dan 50, anders volgt er een sanctie die alleen de officier van justitie kan bepalen."

Andre: "Jáááááh........Kan ik oefenen voor ons nieuwe programma volgend jaar...Reetmisbruikers."

Link naar reactie

Beste mensen, Bedankt voor jullie informatie en advies. Met deze bagage zijn we gisteren naar de dealer gegaan voor een proefrit. En ........................ we hebben de auto gekocht. :rolleyes:

We kunnen vanaf volgende week rondrijden in een Z3 2.0S (eerst nog een service beurt. N.B. dit is de eerste service ll en de tweede service l. De auto heeft echt afschuwelijk weinig kilometers gereden en dat klopt helemaal aan de hand van het onderhoudsboekje en de NAP-gegevens).

Als ik doorheb hoe ik foto's kan uploaden zal ik ons voorstellen en een paar foto's van de aanwinst straks in de Members Gallery posten.

Nogmaals bedankt voor jullie waardevolle tips.

JuLiZ3 (the Sheperd)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.