Ga naar inhoud

Verslag Gambia


Gast Malou

Aanbevolen berichten

Ik heb de eer om jullie op de hoogte te houden hoe Diana en Willy het in Gambia hebben.. ;):D

Vanavond zijn ze aangekomen in het hotel, erg warm 35 gr.

Eerste indruk was toch wel dat er veel armoede is daar; ze hebben geen stroom. asbak, glazen en kasten vallen uit elkaar, ze lopen nu met een zaklamp rond en ze hebben geen handdoeken..

Maar dat geeft allemaal niks, ze maken het wel gezellig en gaan nu even kijken of t eten iets is.

Nader bericht.... het eten is goed ;)

To be continued... ;)

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gooi er dan maar een slotje op

:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: <= lachsmileys

Link naar reactie

bij deze ons verslag;

na een vlucht van 6 uur (en een tussen landing van 2 uur in Malaga) komen we aan in Gambia.

er staan van die mannetjes die je koffers naar de bus willen brengen.

buiten staan er van die ''tamtam'' rammers.

imga0170uh7.jpg

als die mannetjes de koffers bij de bus hebben gebracht gaan ze met 't handje open staan wachten voor geld.

we waren zo door de euromunten heen.

Willy zegt;Ik heb alleen nog maar groot.

maar dat was ook goed,niet dus.

imga0173nl6.jpg

bij 't hotel aan gekomen,worden de koffers naar de kamer gebracht.

we wisten niet wat we zagen,als dit 3 sterren moet zijn......

*geen koelkast.

*maar 1 glas.

*geen asbak

*geen stoelen op 't balkon.

*als je doucht loopt 't water zo onder de drempel door onder je bed.

*de douch-kop hangt 3 meter hoog.

*alleen maar warm water om je tanden te poetsen.

*als je de w.c door spoelt krijg je natte voeten.

*3 verschillende tegels op de badkamer.

*'t plafond kon ieder moment naar beneden komen.

de rest kom ik nog wel op.

's morgens lopen de apen bij 't hotel.

imga0199dc9.jpg

imga0185us4.jpg

als je niet uit keek jatten ze de bananen van je bord.

imga0253jc8.jpg

op de markt;

imga0250ur6.jpg

op de markt verkopen ze van alles.

van pruiken tot vis.

Willy liep misselijk langs alle waar wat er maar lag.

er lagen schalen,als je de vliegen weg had gejaagd zag je dat 't vis was.

(foto volgt nog)

imga0257rv1.jpg

in Gambia hebben ze;G.M.T=gambia maybe time.

lukt 't vandaag niet,dan maar mogen of volgende week...een keer.

bij een schooltje;

imga0284yz0.jpg

de meeste kinderen begonnen te huilen en te schreeuwen,ze hadden nog nooit een blanke gezien.

horen,zien en zwijgen;

imga0301ss2.jpg

Link naar reactie
de meeste kinderen begonnen te huilen en te schreeuwen,ze hadden nog nooit een blanke gezien.

Ik wil niet bot zijn, maar geloof je dat echt? ;) Het is dan wel achtergebleven gebied, maar geen net ontdekte papoea-stam in de binnenlanden... Verder mooie fotoos hoor en weer eens wat anders dan de overvolle stranden op de Costa Brava!

Link naar reactie

Hi Diana & Willy, welkom thuis!

uit de tekst lijkt het er op dat het niet helemaal geworden is wat jullie er wellicht van verwacht hadden (kan het mis hebben). Dit is andere koek dan de costa's, maar kan uit eigen ervaring zeggen dat dit soort reiservaringen, je lang bijblijven en op den duur hun waarde zullen hebben. Denk idd ook dat die schoolkids genoeg blanken gezien hebben in hun leven. Zet hier in NL, een eskimo op een islamitische basisschool in Oud-West neer en denk dat die kids ook helemaal uit hun dak gaan :schater: .

Om jullie welkom te heten, heeft globetrotter Chris ZZZegers een kort filmpje opgenomen. Met een lach thuiskomen, geweldig toch! Denk maar zo, een ervaring rijker!

Groeten Martijn

Link naar reactie
Gast france bleue

de meeste kinderen begonnen te huilen en te schreeuwen,ze hadden nog nooit een blanke gezien.

Als je de foto eronder ziet heeft Willy dat verdomd snel recht gezet. Hoeveel euries heeft dat gekost ? ;)

Welkom thuis, zal wel weer even wennen zijn.

Kristafred.

Link naar reactie

Heb de foto's (alle 200 :blink: ) gisteren al live mogen aanschouwen ;) .

En, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze zeker nog een keer terug gaan B) .

Wij hadden ook gekeken voor Gambia en ons was nadrukkelijk gezegd dat je de sterren-waardering niet te nauw moest nemen... Een 5-sterren hotel daar is te vergelijken met een 3-sterren hotel bij ons... Kan me dus een beetje voorstellen wat een 3-sterren hotel daar dan inhoudt... Wel een beetje slordig als jullie daar niks over verteld is... :blink:

Maar ondanks "alles" hadden jullie het wel naar jullie zin gehad (en zijn bruin geworden ;)) en da's toch het belangrijkste lijkt mij!!!

Link naar reactie
Ik wil niet bot zijn, maar geloof je dat echt? :blink:

toch is 't zo.

't zijn dan ook niet alle kinderen,alleen die die net op school zitten.

Hi Diana & Willy, welkom thuis!

uit de tekst lijkt het er op dat het niet helemaal geworden is wat jullie er wellicht van verwacht hadden (kan het mis hebben). Dit is andere koek dan de costa's, maar kan uit eigen ervaring zeggen dat dit soort reiservaringen, je lang bijblijven en op den duur hun waarde zullen hebben. :schater: .

't is voor 100% mee gevallen,we gaan zeker nog een keer.

't is een van de mooiste vakantie's :thumbup:

Ik neem aan dat jullie daar geen ZZZ'tjes hebben zien rijden :P

ja wel,1 zwarte zzzz.

helaas geen foto van,Willy zat net met de camera te spelen.

Heb de foto's (alle 200 :blink: ) gisteren al live mogen aanschouwen ;) .

En, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze zeker nog een keer terug gaan :thumbup: .

Wel een beetje slordig als jullie daar niks over verteld is... :unsure:

Maar ondanks "alles" hadden jullie het wel naar jullie zin gehad (en zijn bruin geworden ;)) en da's toch het belangrijkste lijkt mij!!!

we hebben via internet geboekt dus over de sterren was niet veel bekend,we hebben er zeker geen minder lol en plezier om gehad.

je hebt mapje 3 nog niet gezien,sas. toen moesten we aan tafel,dus je hebt nog iets tegoed ;)

deel 2 foto's;

imga0302oc5.jpg

alle kinderen rennen met de (toeristen)auto mee en roepen;toobob.(blanke)

imga0261pm3.jpg

Willy heeft 3 uur op dat randje gezeten en niks gevangen

imga0332ei2.jpg

volgens Marijke is dit een kalkoen :kisstogether::schater: ik heb maar nix gezegt..

imga0381xu2.jpg

krokodillen ''aaien''

imga0457yo2.jpg

Link naar reactie

@danny ,bekende van jou?we hebben marcel en josé in Gambia ontmoet en ze komen uit Brunssum.

imga0474ba0.jpg

(josé werkt bij de belasting)

Link naar reactie
:thumbup: kan ik me haast niet voorstellen :schater:

wie weet zijn ze met onze belasting-centen wel daar geweest :schater:

Toffe foto's verder trouwens!

thanks,Frank :wave:

Link naar reactie

Kenia was ook bijzonder,juli 2006.T'is er nu wel minder

keniadeel1418qn2_small.jpg

van superduper:

Plaatje even aangepast; is echt veeeel te groot: zelfs op mijn 24"2x beeldvullend :thumbup:

Wel mooie foto; ik ben er ook geweest en de jachtluipaarden zijn lastig te kieken..

Thanx for resizing! hij werd bij mij niet te groot weer gegeven.

Het was de laatse van de "big 5"die we zien moesten.

wout

Link naar reactie
van superduper:

Plaatje even aangepast; is echt veeeel te groot: zelfs op mijn 24"2x beeldvullend :(

goed bezig,Ies :newblush:

wout,mooie foto <_<

Link naar reactie
En, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze zeker nog een keer terug gaan :lol: .

Willy kreeg zaterdag hevige krampen en 's nachts om half 4 werd hij zwetend wakker.

gister maar naar de huis-arts geweest.

nu blijkt hij een parasiet in zijn darmen te hebben. :D

ook kan 't naar een half jaar terug komen,bij mij kan 't ook nog komen :m: :m:

nu roep hij;Gambia,NOOIT meer!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.