Ga naar inhoud

Problemen bij vervangen van autoradio


Renezzz

Aanbevolen berichten

Hier nog een goede site om een goed passief cross-over filter te maken:

Zo maak je een 'do it yourself' passief crossover filter

De componenten kun je bij de electronica-zaak op de hoek krijgen!

De tweeter heeft echter al een filter!

Die zal bij een bepaalde frequentie werken!

Ik wil deze echter niet vervangen!

Heeft iemand daar informatie over de tweeter :D filter ?

greetz,

René

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi René,

als eerste bedankt voor je reactie(s). Zo te lezen heb jij meer verstand van zaken en is het één en ander dankzij jouw uitleg een stuk duidelijker. :D Het schema heeft mij ook aardig wat tijd gekost om te vinden, de poster denk echter "I am of the opinion this isn't an amplifier but active crossovers" hij kan dit alleen niet bevestigen.

Ik denk dat ik dus enkel de box eens ga vervangen en kijken of de active filter dat trekt. De tweeters in deuren en boxen achter krijgen nog steeds geluid in mijn huidige aansluiting.

Wat bekabeling betreft lijkt alles naar het "kastje/filter/versterker" B) te gaan via de pin connector daar gesplit en dan weer terug :D ?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gezien heb en zal eens wat foto's gaan maken van de aansluiting. Ik heb alleen helaas heel weinig tijd om hier aan te sleutelen. Het plan was even 2 boxen te vervangen in 't weekend en toen kwam ik dit dus tegen :D

Komende tijd heb ik 't erg druk en de tijd dat ik kan genieten van mn Z3 rij ik het er natuurlijk het liefst in :D. Dat sleutelen kan dus nog wel even duren maar ik zal het iig zo snel mogelijk uitproberen en je op de hoogte houden.

Ik heb TS-E135C setje gekocht van pioneer je moet 13 cm hebben, er zijn echter ook die groter hebben gemonteerd maar dan moet je wel willen boren e.d.

( http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.js...onomy_id=25-131 )

Kon het destijds voor een goeie prijs ergens kopen ook al ben ik voorlopig niet van plan de tweeters te vervangen. Heb deze set boxen op dezelfde poineer headunit als mij gehoord en dat klonk erg goed en vooral zuiver waar het mij om ging (geen gekraak bij hoger volume zoals bij huidige boxen) Het plan is later de achterste "wooferboxen" ook te vervangen + wellicht een versterker. Eigenlijk is het beter om alles in 1x te doen inclusief de bekabeling want ook die blijkt van slechte kwaliteit als ik de diverse fora moet geloven. Bij mij dus grote twijfel of ik niet moet uitstellen en door een professioneel bedrijf laat doen, want goed geluid moet en zal er komen ^_^

Zal trouwens ook even een foto van de oude box maken, je zal verbaasd zijn dat het geluid wat er uit komt nog mogelijk is want goedkopere boxen bestaan er volgens mij niet (als ik het goed heb komen ze van nokia) Kan nog steeds niet begrijpen waarom BMW dit heeft gemonteerd, bij de bmw garage bieden ze me het Harman Karbon systeem aan maar daar hoor ik ook niet al te positieve verhalen over, of kan iemand me hier tegenspreken?

Tnx nogmaals voor de reacties, hou jullie op de hoogte en alle input is welkom :)

grtz

David

p.s. zal binnenkort een foto van mijn headunit plaatsen, staat erg mooi bij Z3 naar mijn mening : mooi klassiek uiterlijk met chrome knoppen (wit backlight) maar toch van alle gemakken en prestaties voorzien (mp3, goeie versterker enz.) Nu nog een versie met amber licht dat zou helemaal perfect zijn. :D

Link naar reactie

Dag David,

Als ik deze foto zie lijkt het me dat er wel degelijk een versterker-IC op in deze actieve speakerbehuizing zit:

rub-foot-speaker7.jpg.

Ik kan echter niet het componentnummer zien...

Als je achter op dat printje kijkt (rechts naast die dikke blauwe condensator) zit er een component dat gekoelt wordt door de behuizing. Je kunt het bijna niet zien.

Neem van mij aan dat deze versterker eruit moet! Je heb er niets aan, beter een filter aanbrengen met bekende karakteristieken!

Wat bekabeling betreft lijkt alles naar het "kastje/filter/versterker"  te gaan via de pin connector daar gesplit en dan weer terug  ?
Inderdaad! Raar dat BMW dat op die manier heeft opgelost... Waarschijnlijk hebben ze dit component ook op andere modellen gebruikt. Het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe zwak de gehele standaard audioinstallatie is :D
Komende tijd heb ik 't erg druk en de tijd dat ik kan genieten van mn Z3 rij ik het er natuurlijk het liefst in .

Gelijk heb je!

Mooie set! Was dit nog kostbaar? en zat er ook nog een los filter bij? Die zou je gewoon kunnen gebruiken!

Waren de speakers 1 op 1 uitwisselbaar?

De kabels zie ik niet echt als een groot probleem. Ze zijn vermogenstechnisch dik genoeg. Het kan natuurlijk altijd beter..... maar ik denk dat de bekabeling het minste problemen geeft....

Greetz,

Renézzz

Link naar reactie

Hey Sledge....

Ik zou het eerlijk gezegt niet weten! Ik vermoed het zgn HIFI pakket...

De tekeningen geven dit ook aan...

In iedergeval geen HK... er zit geen subwoofer in het achtervakje.

Ongetwijfeld zal de HK-set beter klinken... Toch heb ik ook op de HK-set veel op en aanmerkingen gehoord op de diverse forums.

De bassen die bij mij naar de voorste speakers gaan zijn (op z'n zachts gezegd) matig! Ik moet de radio behoorlijk open zetten wil er een lekker geluid uitkomen...

En ik denk dat de echt lage tonen er niet eens uitkomen.

Een van jullie op de meeting

Wat bedoel je met meeting?

Greetz,

Renézzz

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.