Ga naar inhoud

inbouw div. meters in mijn Z3 1996

Rob43

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik heet Rob, begin vijftig, getrouwd en in het bezit van een Z3 1.8 uit 1996, waar ik overigens zo'n 4 maanden per jaar mee toer.

Ik heb de cabrio destijds zelf uit Duitsland geimporteerd. omdat mij dit - ondanks de moeizame keuring bij de RDW (notabene van het ene naar het andere deel van verenigd Europa) - nog altijd een dikke € 1.000,-- heeft opgeleverd. Verder was voor mij de kleur (Turkish Green) doorslaggevend. Het is een kleur, die nauwelijks beschikbaar is en die door omstanders OF zeer enthousiast wordt ontvangen OF men spreekt er z'n afkeuring (foute kleur ed.) over uit.

Hoewel ik al een paar maanden "lid" van dit forum ben en zeer nauwgezet alle artikelen volg (ik heb bv. veel gehad aan de explicatie van de inbouw nwe. schijfremmen,etc.), had ik zelf niet zo de behoefte om mij meteen te presenteren. Ik kijk liever eerst de kat uit de boom.

Dit forum bevalt me echter wel en ik heb besloten om me wat aktiever op te stellen.

Vandaar maar meteen de eerste vraag;

Ik wil de z3 een beetje tunen en dat wil ik d.m.v. het inbouwen van 3 meters in de middenconsole (onder de luchtinlaat) plus het bevestigen van originele BMW (zwarte) rolbeugels. Dit laatste is echt mogelijk bij een 96-model, maar je moet wel kunnen lassen, want er ontbreken bij dit model wat essentiele onderdelen, die er vanaf eind 1997 WEL in zijn gemonteerd.

Om kort te gaan(!);

Ik heb een aantal nieuwe AutoMeters uit de VS geimporteerd, o.a. een mechanische vacuum-, electr. ampère- en een oliedrukmeter.

WIE heeft verstand van de motor. Ik ben er nog te weinig mee bekend. Ik zoek bv. een aansluiting voor het (lucht)slangetje van de vacuummeter. In het ergste geval dient er in het inlaatspruitstuk een nippeltje te worden gemonteerd (dus boren).

Er zijn echter andere (makkelijker) mogelijkheden (T-stuk aanbrengen naar één of ander slangetje, wat daar zou lopen???)

Is er iemand die mij dit kan vertellen. Plus ook WAAR de aansluiting zit (zender) van de oliedrukmeter. Waar ik dus een nieuwe in kan plaatsen voor de nwe. meter.

Wanneer het geschrevene teruglees is het een heel verhaal geworden, maar de uiteindelijke vraag is betrekkelijk kort nietwaar?

En.........jullie hebben wat te doen. :unsure:

Ik hoor het wel.

Groetjes

• Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

Welkom hier Rob :rolleyes:

Oliedrukzender vind je hier op nummer 10

iyjsdx.png

aangepast door Marvin

Op de injectorgallerij kan je vacuum gebruiken voor je metertje, nummer 13

2i9t9bl.png

aangepast door Marvin

Steunen 3 en 4 kunnen eventueel gemonteerd worden zonder laswerk.

De buitenste kokers zitten er standaard in, ook in de eerste modellen.

Rolbeugels kunnen zonder veel problemen gemonteerd worden.

1zwf669.png

aangepast door Marvin
Geplaatst:

Welkom op het forum Rob, veel plezier hier !! (toch weer een Rob, gelukkig :rolleyes:)

En pas wel op als je de kat uit de boom hebt gekeken dat 'ie niet op de softtop gaat liggen.

Geplaatst:

Kijk hier kan ik nu iets mee. Tot nu toe al een grandioze respons van jullie. Harstikke bedankt. Ik kan weer verder en.........wellicht kunnen jullie later het resultaat van de tuning bewonderen. Er worden toch geregeld festiviteiten georganiseerd?

Enne Roodkapje; waar haal je die werktekeningen vandaan? Bij mijn weten is er (nog) geen Nederlandse vraagbaak van de Z3 in de handel, maar wellicht heb je ze uit Bentley's Workshop Manual, die ik ook nog eens een keer wil gaan aanschaffen. Ze worden nog weleens aangeboden via Ebay.

Nogmaals bedankt.

Geplaatst:

Enne Roodkapje; waar haal je die werktekeningen vandaan? Bij mijn weten is er (nog) geen Nederlandse vraagbaak van de Z3 in de handel, maar wellicht heb je ze uit Bentley's Workshop Manual, die ik ook nog eens een keer wil gaan aanschaffen. Ze worden nog weleens aangeboden via Ebay.

Nogmaals bedankt.

Dat komt van www.realoem.com !!! :rolleyes:

Geplaatst:

Enne Roodkapje; waar haal je die werktekeningen vandaan? Bij mijn weten is er (nog) geen Nederlandse vraagbaak van de Z3 in de handel,

"roodkapje" is slechts een andere naam voor "nederlandse vraagbaak" :schater::schater::schater:

Geplaatst:

Welkom Rob :( Eindelijk weer eentje in "mijn" kleur erbij. :newblush:

Veel succes met alle "verbouwingen"

Geplaatst:
Eindelijk weer eentje in "mijn" kleur erbij.

Volgens mij pas de derde in deZe aparte Zomerse kleur... :wave:

Hier in Landgraaf rijd ook Zo'n kleurtje rond, altijd mooi gepoetst, mooie velgjes en bling bling.

In eerste instantie een gewaagd kleurtje maar live toch heel erg mooi.

Nog een Welcome in the Z-Lane Rob... :thumbup:

Geplaatst:
Welkom Rob :unsure: Eindelijk weer eentje in "mijn" kleur erbij. :lipssealed:

Veel succes met alle "verbouwingen"

Ja, WIJ hebben wel smaak he. En wat de verbouwingen betreft.........I do my best. Thanks.

Geplaatst:
Rob,

Heb je deze URL al gezien. Mooie voorbeelden.

z3 updates

Klik even links in het menu op updates.

Ja, het kan inderdaad nog doller, maar ik moet zeggen...wel een leuke website.

Ik kende deze site niet; echter één troost; dat heb ik wel vaker.

Bedankt voor de tip.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen