Ga naar inhoud

Electrische kap


cor-z3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem:

Ik heb achter nieuwe schijven + remblokken gemonteerd nou heb ik het volgende probleem

DE SOFTTOP WIL NIET MEER

Ik denk zelf dat het zou kunnen komen dat het rempendaal niet zo diep meer ingetrapt kan worden , en dus zou het zo kunnen zijn dat de schakelaar voor vrijgave dat de top

open kan niet bediend wordt........kan dit......en zo ja waar zit deze schakelaar

De microschakelaar in de kap heb ik reeds doorverbonden om te kijken of deze defect is...........helaas mocht niet baten persoonlijk zeg ik dat ik het moet zoeken bij het rempendaal

Ps ik weet het........post dit voor de tweede keer maar iemand moet toch weten waar bijv de schakelaar etc zit :kisstogether::thumbup:

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik heb vorige keer geschreven, dat je even naar de draden in de achterbak moet kijken ivm doorslijten. Misschien een optie.

Geplaatst:

Zover mijn kennis gaat hoef je bij de Z3 niet het rempendaal in te trappen, alleen de handrem moet omhoog staan. Maar het kan ook zijn dat ik in de war ben met mijn vorige auto, een tigra twintop. Suc 6

Geplaatst:
Zover mijn kennis gaat hoef je bij de Z3 niet het rempendaal in te trappen, alleen de handrem moet omhoog staan. Maar het kan ook zijn dat ik in de war ben met mijn vorige auto, een tigra twintop. Suc 6
En of je op het rem pedaal moet trappen, echter niet door de bodem althans ik niet :thumbsup:
Geplaatst:

Inderdaad, zeker dat je het rempedaal moet intrappen om de kap te laten werken. Maar het kan ook inderdaad minimaal. Ik doe het wel eens tijdens zacht afremmen voor een stoplicht, en dan gaat hij keurig dicht.

Lijkt me inderdaad een kapotte sensor of bekabelingsprobleem. Succes.

Geplaatst:

Je kan in ieder geval de electrische kapbediening loskoppelen. In de handleiding staat hoe dat te doen. Kun je de kap met de hand open en dicht doen en morgen van het mooie weer genieten :thumbsup: .

Geplaatst:

Ik weet dat je de motor kunt ontgrendelen , de microschakelaar in de top heb ik reeds even doorverbonden ......mocht niet baten nu eerst maar op zoek bij het rempendaal , maar waar dit zit ........

elk geval bedankt voor de reacties

Geplaatst:

Waar heb je de schakelaar van de kap doorverbonden? Er zit namelijk achter de stoel net onder het kap mechnisme een 3 polige connector.

Ik zou je adviseren daar de doorverbinding te maken tussen twee draden. Bij mij ging de kap toen weer zoals het hoort. Nieuwe schakelaar met aangegoten draden bij de dealer gehaald en probleem over.

Geplaatst: (aangepast)
Ik weet dat je de motor kunt ontgrendelen , de microschakelaar in de top heb ik reeds even doorverbonden ......mocht niet baten nu eerst maar op zoek bij het rempendaal , maar waar dit zit ........

elk geval bedankt voor de reacties

Misschien is eea verbonden via de remschakelaar Cor !? :thumbup:

Doen je remlichten het wel ??? :holiday:

epq2l3.jpg

2589pcn.jpg

Anders Ruud (Roodkapje) ff bellen ! :birthday:

aangepast door Marvin
Geplaatst:
Waar heb je de schakelaar van de kap doorverbonden? Er zit namelijk achter de stoel net onder het kap mechnisme een 3 polige connector.

Ik zou je adviseren daar de doorverbinding te maken tussen twee draden. Bij mij ging de kap toen weer zoals het hoort. Nieuwe schakelaar met aangegoten draden bij de dealer gehaald en probleem over.

Ik neem aan dat je de microschakelaar in de softtop bedoeld , zit eigenlijk schuin boven je hoofd als je in de Z zit deze heb ik inderdaad doorverbonden.......helaas :rolleyes:

Geplaatst:
Misschien is eea verbonden via de remschakelaar Cor !? :unsure:

Doen je remlichten het wel ??? :blink:

epq2l3.jpg

2589pcn.jpg

Anders Ruud (Roodkapje) ff bellen ! :rolleyes:

Heb ik ook al aan gedacht maar had eigenlijk zoiets van..............dat zullen ze toch niet op deze manier gedaan hebben ? :schater:

Geplaatst:
Misschien is eea verbonden via de remschakelaar Cor !? :unsure:

Doen je remlichten het wel ??? :blink:

epq2l3.jpg

2589pcn.jpg

Anders Ruud (Roodkapje) ff bellen ! :rolleyes:

Ps waar vind ik zijn nummer?

Geplaatst:
Je hebt Pm. ;)

M'n Remlicht werkt inderdaad NIET , was toch echt overtuigt dat dit wel zo was :rolleyes: Dus waarschijnlijk zekering of schakelaar defect

Bedankt voor een ieders hulp :unsure::blink:

:) Cor

Geplaatst:
Ik weet dat je de motor kunt ontgrendelen , de microschakelaar in de top heb ik reeds even doorverbonden ......mocht niet baten nu eerst maar op zoek bij het rempendaal , maar waar dit zit ........

Als echte techneut kan ik je vertellen dat je je rempendaal kunt vinden tussen je gas en je koppelingspendaal.... :schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater:

Hou me vast anders ga ik vallen zo lollig ben ik... :wave:

Geplaatst:
Als echte techneut kan ik je vertellen dat je je rempendaal kunt vinden tussen je gas en je koppelingspendaal.... :schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater:

Hou me vast anders ga ik vallen zo lollig ben ik... ;)

;) toch nog iets geleerd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.