Ga naar inhoud

Umweltplakette


Botty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja volgens mij wordt jij betaald om de gehele dag op dit forum rond te hangen en de Z3 QP tot op moleculair niveau te bestuderen :schater::blink:

Eigenlijk sla je de plank niet ver mis. Ik heb vroeger Autovraagbaken getikt en dan moest je een auto compleet ontleden. Daar houd je wel een deformatie aan over :kisstogether:

Maar back on Topic; de plannen van het Kabinet op een rijtje:

Zie: http://www.automotive-online.nl/

Link naar reactie

Bij mij hebben ze hun doel bereikt. Ik heb een bijtelling van 13.420 en dat gaat dus naar 15.250. Dat betekent dat ik bijna E 8.000 belasting betaal om circa 9.000 km prive te mogen rijden. !!!! Ik was al van plan om in mei 2009 te stoppen met leasen en een prive auto te gaan rijden maar nu begin ik er al in 2008 mee. Ik heb het helemaal gehad met die struikrovers uit Den Haag.

Link naar reactie

Ik denk dat iedere lease rijder de balen heeft van het Haagse fluweel :blink: , volgens mij iedere belastingbetaler trouwens :kisstogether:....dat blijkt ook wel uit de teruggelopen waardering van het Nederlandse volk voor de Haagse maffia (waardering van 5,9 terug naar een 5,1)

Maarja...."we hebben er zelf voor gekozen" toch? :m:

Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat het aantal verkeersboetes dit jaar "beduidend hoger" uit zal pakken als vorige jaren!

Maar dat is natuurlijk alleen maar om de verkeersveiligheid te vergroten......

Tijd om wakker te worden???

Link naar reactie
Bij mij hebben ze hun doel bereikt. Ik heb een bijtelling van 13.420 en dat gaat dus naar 15.250. Dat betekent dat ik bijna E 8.000 belasting betaal om circa 9.000 km prive te mogen rijden. !!!! Ik was al van plan om in mei 2009 te stoppen met leasen en een prive auto te gaan rijden maar nu begin ik er al in 2008 mee. Ik heb het helemaal gehad met die struikrovers uit Den Haag.

same here, ik kap ook met het prive gebruik van mn leasewagen. De bijtelling wordt gewoon te gortig. Probleem is wel dat je er geen km minder om gaat rijden. Sinds de ZZZ QP op het pad staat voldoet die al voor 90% van de privekm's maar ik ben het gepluk helemaal zat. Voor de rest pak ik wel het vliegtuig (behoorlijk vervuilend) of de good old ZZZ (ook niet echt brandschoon). Voor dat bedrag aan bijtelling kan je hele leuke dingen doen tegenwoordig.

Doel bereikt zou ik zeggen: uitstroom uit bijtelling = minder geld naar DH en door vervangend vervoer (luchtverkeer en oudere auto's) meer vervuiling. Of zou het kabinet het tegengestelde bedoeld hebben? NL heeft dit beleid aan zichzelf te danken, vooral links stemmen dan betaal je je blauw. Lekker nivelleren :sick: Tegen de tijd dat er weer gestemd moet worden is iedereen het duurbetaalde 2008 echter waarschijnlijk allang vergeten. Collectief geheugen is minimaal.

Link naar reactie
Bij mij hebben ze hun doel bereikt. Ik heb een bijtelling van 13.420 en dat gaat dus naar 15.250.
Dat betekent ook dat je in een auto rijdt van 60 euroruggen dus dan zal je financieel niet echt tot de minder bedeelden behoren. Mijn vrouw rijdt ook via de zaak en die heeft gekozen voor een VW (was verplicht) van € 20.000 (was niet verplicht) die we later iets gaan opleuken (deels gesponsord) en dus betalen we slechts 2,5 a 3 duizend per jaar voor 30.000 privé-km en in een nieuwe auto.

Maakt het overigens wel moeilijk om goed na te denken wanneer we ergens heen gaan, je wil graag met de Z maar de (nu) Panda en (volgende maand) VW is gratis maar saai.

PS: Qua politiek gezien heb ik geen vertrouwen dat het met welke partij dan ook beter zal worden. Pim = dood = geen mooie toekomst meer.

Link naar reactie
dus dan is jezelf scheel betalen aan belasting wel ok?
Ik betaal graag veel belasting want dat zou ook betekenen dat ik veel inkomsten heb.

Natuurlijk wordt er weer op vervelende plekken geplukt; de gezinnen met kinderen worden verwend met allemaal extraatjes terwijl vrijwillig kinderlozen zoals wij (die ook nog graag een slokje drinken en roken) alleen maar moeten inleveren maar zolang er nog zoveel zijn die het veel minder hebben vind ik dat het klagen ook overdreven kan worden.

Het dilemma of je een zakenauto ook privé moet gebruiken of dat je privé beter in je 3e auto kan rijden bij een dink-gezin vind ik minder vervelend dan de keuze tussen een winterjas of brood bij een bijstandsmoeder.

Link naar reactie
Ik betaal graag veel belasting want dat zou ook betekenen dat ik veel inkomsten heb.

Natuurlijk wordt er weer op vervelende plekken geplukt; de gezinnen met kinderen worden verwend met allemaal extraatjes terwijl vrijwillig kinderlozen zoals wij (die ook nog graag een slokje drinken en roken) alleen maar moeten inleveren maar zolang er nog zoveel zijn die het veel minder hebben vind ik dat het klagen ook overdreven kan worden.

Het dilemma of je een zakenauto ook privé moet gebruiken of dat je privé beter in je 3e auto kan rijden bij een dink-gezin vind ik minder vervelend dan de keuze tussen een winterjas of brood bij een bijstandsmoeder.

Zolang men niet aan jouw portemonee komt is het wel goed dus. Er zijn mensen zat die de kinderbijslag hard nodig hebben maar jij vindt jouw biertje en sigaretje veel belangrijker. Pak die jongens in die dure leaseauto's maar is jouw stelling. Ik vind al heel lang dat de overheid mijn kinderbijslag van een 1.200 per jaar best mag afnemen als dat rechtstreeks naar een gezin gaat dat het echt nodig heeft. Ik heb er ook geen moeite mee dat ik veel belasting betaal maar stop nu eens met het steeds maar duurder maken van de leaseauto. De lasten worden zo wel heel eenzijdig neergelegd bij de mensen die al behoorlijk bijdragen voor ondermeer die bijstandsmoeder. En tenslotte, alles is relatief. Ik zag zojuist op TV de situatie in Zimbabwe met lege winkels en een inflatie van 7500% Daar zou de NL bijstandsmoeder een koningin zijn. In Zimbabwe kun je echt geen kant op maar als je echt wil kan bijna iedereen in NL een goed leven hebben, ook zonder de Sinterklazen van de PvdA

Link naar reactie
Zolang men niet aan jouw portemonee komt is het wel goed dus. Er zijn mensen zat die de kinderbijslag hard nodig hebben maar jij vindt jouw biertje en sigaretje veel belangrijker. Pak die jongens in die dure leaseauto's maar is jouw stelling. Ik vind al heel lang dat de overheid mijn kinderbijslag van een 1.200 per jaar best mag afnemen als dat rechtstreeks naar een gezin gaat dat het echt nodig heeft. Ik heb er ook geen moeite mee dat ik veel belasting betaal maar stop nu eens met het steeds maar duurder maken van de leaseauto. De lasten worden zo wel heel eenzijdig neergelegd bij de mensen die al behoorlijk bijdragen voor ondermeer die bijstandsmoeder. En tenslotte, alles is relatief. Ik zag zojuist op TV de situatie in Zimbabwe met lege winkels en een inflatie van 7500% Daar zou de NL bijstandsmoeder een koningin zijn. In Zimbabwe kun je echt geen kant op maar als je echt wil kan bijna iedereen in NL een goed leven hebben, ook zonder de Sinterklazen van de PvdA

Respect, dat heb je erg mooi verwoord! ;)

Link naar reactie
Zolang men niet aan jouw portemonee komt is het wel goed dus.
Nee, je draait nu een eigen slag aan mijn woorden. Ik kan me er alleen niet heel erg druk om maken aangezien ik zelf een goede baan heb en mijn vrouw een nog betere waarbij we allebei in het MT werken.

Mijn mening is: "Jammer dat m'n flesje Whisky wat duurder wordt maar zoveel heb ik niet te klagen" en dat is iets heel anders als wat je mij hieronder in de mond legt.

Er zijn mensen zat die de kinderbijslag hard nodig hebben maar jij vindt jouw biertje en sigaretje veel belangrijker. Pak die jongens in die dure leaseauto's maar is jouw stelling. Ik vind al heel lang dat de overheid mijn kinderbijslag van een 1.200 per jaar best mag afnemen als dat rechtstreeks naar een gezin gaat dat het echt nodig heeft.
Ik heb er ook geen moeite mee dat ik veel belasting betaal maar stop nu eens met het steeds maar duurder maken van de leaseauto. De lasten worden zo wel heel eenzijdig neergelegd bij de mensen die al behoorlijk bijdragen voor ondermeer die bijstandsmoeder.
Juist de leaseauto vind ik wel iets wat aangepakt moet en kan worden. Dat is nl. een vorm van loon die tot enige jaren terug juichend werd ontvangen door werknemers en die imho een verkapte vorm van loonsverhoging was en die voor 90% van de gevallen onzin is.
En tenslotte, alles is relatief. Ik zag zojuist op TV de situatie in Zimbabwe met lege winkels en een inflatie van 7500% Daar zou de NL bijstandsmoeder een koningin zijn. In Zimbabwe kun je echt geen kant op maar als je echt wil kan bijna iedereen in NL een goed leven hebben, ook zonder de Sinterklazen van de PvdA
Inderdaad, maar ze is hier geen koningin en gelukkig kan ik een paar van die onvrijwillig werklozen direct of indirect helpen.

Overigens heb ik weinig op met de linkse vrienden van de PvdA of de CU en nog minder met de communistische graaiers van Halsema en Maorijnissen en ben ik een overtuigd VVD-er (onderbroken door Pim) maar probeer ik mezelf wel menselijk te houden.

PS: Hoe niet-Z-gerelateerd kan hier gepraat worden want dit begint al aardig 2vandaag te lijken?

Link naar reactie
Overigens heb ik weinig op met de linkse vrienden van de PvdA of de CU en nog minder met de communistische graaiers van Halsema en Maorijnissen en ben ik een overtuigd VVD-er (onderbroken door Pim) maar probeer ik mezelf wel menselijk te houden.

PS: Hoe niet-Z-gerelateerd kan hier gepraat worden want dit begint al aardig 2vandaag te lijken?

De VVD dat is een partij om trots op te zijn :newblush: ben ook al jaren aanhanger en lid van de VVD maar wat mij betreft gaat De Heer Rutte weer lekker terug naar zijn kleuterklasje en gaat Verdonk for President :thumbup:
Link naar reactie
De VVD dat is een partij om trots op te zijn :newblush: ben ook al jaren aanhanger en lid van de VVD maar wat mij betreft gaat De Heer Rutte weer lekker terug naar zijn kleuterklasje en gaat Verdonk for President :thumbup:

Van Umweltplakette naar Verdonk.

Toch knap. :thumbup:

aangepast door Rob
Link naar reactie
De VVD dat is een partij om trots op te zijn <_< ben ook al jaren aanhanger en lid van de VVD maar wat mij betreft gaat De Heer Rutte weer lekker terug naar zijn kleuterklasje en gaat Verdonk for President :thumbup:

Couldn't agree more ;)

:schater: die houden we er in. De opmerking bedoel ik ;)

Idd :thumbup::schater:

Link naar reactie

Ach, volgens mij hoorde ik vandaag iets over de salarisverhoging van de ministers....slechts 10% en dan te bedenken dat ze vorig jaar zichzelf 30% extra toebedeeld hebben.

Dus daar doen ze ook al aan loonmatiging...... :wave: ;) :m:

En ondertussen klagen over de graaistuctuur in het bedrijfsleven....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.