Ga naar inhoud

belabberd weggedrag aangepakt


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Ik kon niet meer tegen het belabberde weggedrag (nee, niet van mij zelf....) van mijn Z3 . Laat ik eerst het probleem duidelijk maken.

- Spoorzoekerig

- Naar één kant trekken bij het aanremmen

- Slap stuurgedrag en erg indirect (alsof er speling zit in de eerste paar millimeters van de kolom zeg maar).

Heb mij eens goed ingelezen en ben begonnen met de draagarmrubbers die Ruud mij mooi op tijd heeft weten te bezorgen (waarvoor nogmaals dank!!!). Hiermee had ik eigenlijk wat meer feeling in het stuur verwacht, maar dat viel na een klein rondje op het parkeerterrein een beetje tegen. :( Na mijn teleurstelling een stukje snelweg gepakt en ik kon mij niet voorstellen wat dit voor een invloed had op het spoorzoeken. Nagenoeg verdwenen!!! Door de jaren heen wen je er gewoon aan en valt het nauwelijks op hoeveel hij eigenlijk zoekt en trekt. Dus toch nog met een smile huiswaarts gekeerd. :)

Ik was op dreef, dus vandaag nieuwe (buitenste) fusees eronder van Meyle (via het Deutsche Ebay gekauft). Volledig uit staal (klinkt goed), langere levensduur (so I hope), en minder speling (So I hope X2). Eentje deed een beetje moelijk en wilde in eerste instantie niet los van de wielnaaf. Maar twee gekneusde vingers later had ik alsnog de strijd gewonnen.

Het effect was meteen merkbaar, dit is precies waar ik naar opzoek was. Een strakke stuurinrichting die doet wat ik wil, vanaf de eerste beweging, zonder spontane stuiptrekkingen naar een willekeurige kant.

Nu nog wellicht een veerpootbrug, want ik ben toch nog nieuwsgierig of dat nog wat extra's kan brengen.

Binnenkort een volledige write-up met meer info. --> Zie dit topic

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thx Ruud.

Heeft iemand dit al eens gezien trouwens? Deze configuratie zou alleen passen op een 1.8 (waar deze brug ook voor gemaakt is EN past), bij de afgebeelde Z3 met 1.9 blok sloot de motorkap niet meer. Ik kan mij alleen geen verschil bedenken tussen beiden blokken/constructies... :( Ziet er gewoon steviger uit dan het Wiechers design (achterlangs).

ompstrutly7.jpg

Het is een OMP brug trouwens.

Link naar reactie

Veerpootbrug moet naar achteren toe omdat idd. de motorkap niet meer dicht kan wanneer hij naar voren is gebogen.

Ik heb zelf ook nog een paar liggen van een E36 coupe 6 cyl. maar passen niet op de Z3 omdat de motorkap lager is.

Tussen de 1.8 en 1.9 zitten zelfs ook nog kleine verschillen. b.v weichers maakt hiervoor dan ook een op maat gemaakte brug.

Link naar reactie
Ruud zwijgt wijselijk... :(

Maar je weet dus ook niet precies wat deze kleine verschillen zijn? Ik heb al zoiets gehoord als het remvloeistof reservoir, maar bij deze brug moet het dan toch echt aan de hoogte of bouw van de torens liggen.

:schater::schater: Walter kwam op de koffie, ik was toen z'n veerpootbrug aan het verbouwen.

De kleine verschillen zit hem in de lengte van het inlaat spruitsuk.

De hoogte is zeker belangrijk bij de veerpoot zelf, die ligt iets schuin. waar hij het hoogste punt heeft zit maar weinig ruimte t.o.v. de motorkap.

Link naar reactie
:schater::schater: Walter kwam op de koffie, ik was toen z'n veerpootbrug aan het verbouwen.

De kleine verschillen zit hem in de lengte van het inlaat spruitsuk.

De hoogte is zeker belangrijk bij de veerpoot zelf, die ligt iets schuin. waar hij het hoogste punt heeft zit maar weinig ruimte t.o.v. de motorkap.

Ik bedoelde eigenlijk m'n skoda hoor Ruud :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.