Ga naar inhoud

wat mag het kosten


mooi groen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kan van de vorige eigenaar (in duitsland) van mijn in mei gekochte Z3 een hardtop (1996) en een set velgen met winterbanden overnemen.

De hardtop is origineel BMW (uiteraard in de kleur van de auto, donkergroen en het betreft aluvelgen BORBET Platin 7jx15 met Semperit banden 185/65 R15 waar zeer weinig mee is gereden, maar ze zijn van 1998.

Kan iemand mij vertellen wat een fatsoenlijke prijs is voor deze onderdelen.

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Hallo,

Ik kan van de vorige eigenaar (in duitsland) van mijn in mei gekochte Z3 een hardtop (1996) en een set velgen met winterbanden overnemen.

De hardtop is origineel BMW (uiteraard in de kleur van de auto, donkergroen en het betreft aluvelgen BORBET Platin 7jx15 met Semperit banden 185/65 R15 waar zeer weinig mee is gereden, maar ze zijn van 1998.

Kan iemand mij vertellen wat een fatsoenlijke prijs is voor deze onderdelen.

Reken voor een hardtop 1000 euro en voor de velgen 250 euro (even de rekenmachine pakken) is samen 1250 euro. Lijkt mij een redelijke prijs.
Geplaatst:

€ 1000 voor een hardtop zou ik direct doen want zo makkelijk kom je niet aan die krengen (en zeker niet bij een wat meer bijzondere kleur).

Die banden zou ik absoluut niet meer gebruiken vanwege de leeftijd (advies is maximaal 5-6 jaar rijden met een set banden) en dus moet je kijken of je die wielen de moeite waard vindt want 15" wielen kun je ook bijv. op Marktplaats vinden voor weinig.

Geplaatst:

Is de (hardtop) voorbereiding inbegrepen? Zoniet, dan beginnen met €850,-. Als die banden echt 9 jaar oud zijn mooi van afblijven, en 15 inch ziet ook een beetje lullig uit op zo'n klasse auto.

Geplaatst:

Ja, ik ga er vanuit dat de winterbanden nog goed zijn. Hebben een keurige eigenaar gehad. En wanneer die zegt dat ze zeer weinig zijn gebruikt, dan geloof ik dat graag. De auto heeft in de zijn 11 jarige leventje toen ik hem in mei aanschafte slechts 83000 km gedraaid.

Maar wat gebeurt er met het rubber van de banden in al die jaren. (Werden al die jaren bij een bmw dealer opgeslagen vanaf het voorjaar tot en met het najaar).

Geplaatst:
Is de (hardtop) voorbereiding inbegrepen? Zoniet, dan beginnen met €850,-. Als die banden echt 9 jaar oud zijn mooi van afblijven, en 15 inch ziet ook een beetje lullig uit op zo'n klasse auto.

De hardtop heeft er al die jaren in de winter opgezeten.

Geplaatst:
Ja, ik ga er vanuit dat de winterbanden nog goed zijn. Hebben een keurige eigenaar gehad. En wanneer die zegt dat ze zeer weinig zijn gebruikt, dan geloof ik dat graag.
Ik ben ook een heel aardige vent maar bij mij zijn banden ook na 6 jaar net zo ongeschikt als bij een kl**tzak. Dit gaat niet om de hoeveelheid profiel nl.
Geplaatst:

Rubber wordt poreus en hard uit over de jaren. Zoals Shayman al aangeeft, na 6 jaar zijn ze eigenlijk al onbruikbaar, en moet die man toch echt eens wat meer burn-outs gaan maken zodat de bandjes wat sneller aan hun einde komen. :rolleyes:

Geplaatst:

Oké ik ben overtuigd. Die banden kunnen echt niet meer. Maar wat zou dan een goede prijs zijn voor de aangeboden velgen?

En wat kosten een viertal geschikte winterrubbers?

Geplaatst:
Oké ik ben overtuigd. Die banden kunnen echt niet meer. Maar wat zou dan een goede prijs zijn voor de aangeboden velgen?

En wat kosten een viertal geschikte winterrubbers?

Die velgen moet je gewoon bij die deal inslepen want voor 200 of max 250 koop je op marktplaats ook een set 15-16 en soms zelfs 17", ligt er vooral aan hoe kieskeurig je bent. Ik ben nu op zoek naar een tussenpaus van minimaal 17 totdat ik de originele Alpinas kan betalen en voor 150 gaan mijn huidige wielen (15") gewoon weg.

Voor banden gewoon eens zoeken op bijv bandengids.nl en dat soort sites.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.