Ga naar inhoud

Velgen spuiten & repareren


eric z

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Ik heb nu de style 48 onder de z3 echt helemaal geweldig.

Ik ergerme allen zuur aan de corosie aan de binnen kant. Geen krasje te vinden op de auto maar dan dit.

Ja ik had beter moeten opleten (ze kunnen nog terug) maar ik wil ze niet meer kwijt.

Tevens is de lak wat dof .

Iemand een goedkoop adres en goede ervaring met iemand om dit te herstelen.

En iemand een kosten idee anders gaan ze terug en moet ik op zoek naar een prefecte set wat niet makelijk zal worden

Gr eric

:rolleyes:

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Jij bent de eigenaar van die unieke liefhebbersvelgen a 3800 nieuwprijs waarbij vrijwel direct "gereserveerd" stond? Mag ik onbescheiden vragen wat BRMS nog vroeg voor die wielen? (ook in het kader van alle waar is naar z'n geld)

Zou je niet gewoon eerst een offerte opvragen bij de lokale spuiter (wel met goede naam)? Misschien wel handig qua gemak; om nu voor € 100 goedkoper het halve land rond te crossen...

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb betaald 790 euro m,et voor 7 mm en achter 6,5 mm

gr eric

aangepast door Rob
Geplaatst: (aangepast)

Velgen dokter in Udden voor reparatie slijpen en spuiten en niet zo duur

:rolleyes:

aangepast door Rob
Geplaatst:
Velgen dokter in Udden voor reparatie slijpen en spuiten en niet zo duur

:thumbup:

waar ligt dat ergens? bij Nijmegen??

:rolleyes::schater: :schater:

Geplaatst:
Hij bedoeld uden achter den bosch

gr

ik kom dan wel uit Nijmegen,maar dat zter Uden bedoeld snap ik ,Eric. :schater:

toch bedankt voor de inlichting :rolleyes:

Geplaatst:
ik kom dan wel uit Nijmegen,maar dat zter Uden bedoeld snap ik ,Eric. :schater:

toch bedankt voor de inlichting :rolleyes:

Ok,

Net geweest en echt niet duur.

80 euro per velg.

gr eric

  • 6 maanden later...
Geplaatst:

Hoi Piet Dam in strijen is ook een hele goeie, heb mijn M wielen laten bijwerken ivm stoeprandschade en gelijk ook een donkere kleur

laten poedercoaten.

grt Chuck

Ok,

Net geweest en echt niet duur.

80 euro per velg.

gr eric

Geplaatst:
Hoi Piet Dam in strijen is ook een hele goeie, heb mijn M wielen laten bijwerken ivm stoeprandschade en gelijk ook een donkere kleur

laten poedercoaten.

grt Chuck

Kun je daar op wachten dan?

En kun je zonder afsrpaak langs gan?

Hans

Geplaatst:

Hoi Hans, hij heeft het meestal wel druk en het beste is even een belletje geven en mijn naam doorgeven.

Heb hier het nummer voor meer info 078 6762688. Ga volgende week even langs.

Rechter oem wiel is een tintje donkerder gemaakt dan standaard en het

linkerwiel word de nieuwe zomervelg.

img3202oi6.jpg

gr Chuck

Kun je daar op wachten dan?

En kun je zonder afsrpaak langs gan?

Hans

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hi all.

Ik heb vanmiddag mijn velgjes eens goed bekeken <_< hell corrosie aan de achterkant.

En eigenlijk wilde ik ze laten opknappen.

17 inch style 42

Want nieuwe zijn toch niet goedkoop.

Maar wat kost het om een setje velgen te laten opknappen. ;)

Geplaatst:

@ NOR

als je nog std standaard 16 " velgen hebt > gewoon nieuwe kopen.

Diverse forum leden hebben ze vast nog wel , inclusief banden.

Geplaatst:

Ik heb mijn velgen naar de BMW dealer gebracht :o Worden geheel opnieuw gespoten prijs 55 euro ex btw per velg valt dus reuze mee :thumbup: Dat is trouwens ook het enige wat ze mogen doen :schater:

Geplaatst:
als je nog std standaard 16 " velgen hebt > gewoon nieuwe kopen.

Hij heeft 17" style42. Nieuw niet echt goedkope jongens. :o

Een van de, zo niet de, mooiste velgen onder de ZzZ :thumbup:

Geplaatst:
Hi all.

Ik heb vanmiddag mijn velgjes eens goed bekeken :thumbup: hell corrosie aan de achterkant.

En eigenlijk wilde ik ze laten opknappen.

17 inch style 42

Want nieuwe zijn toch niet goedkoop.

Maar wat kost het om een setje velgen te laten opknappen. :o

Als ik het verhaal zo lees: 4x80 euro's bij de Velgendokter Uden.

En Maik heeft gelijk: supermooie velgen......maar dat wist je zelf ook al.

Geplaatst:
Hij heeft 17" style42. Nieuw niet echt goedkope jongens. :)

Een van de, zo niet de, mooiste velgen onder de ZzZ :unsure:

Vooral de Bolted versie natuurlijk, want die heb ik ! ! ! :newblush::)

Geplaatst:

Helaas niet de bolted serie.

Maar ook weer niet getreurd ze zijn gemakkelijker schoon te maken dan de bolted serie.

Geplaatst:

Krijg net deze info terug van Wheeltrim Nijkerk.

Velgranden opnieuw polijsten en blank lakken kost EUR 178,50/stuk incl.

>> btw.

>> Geen garantie op de blanke lak (hechtprimer ontbreekt, bestaat niet in

>> transparante uitvoering).

>>

>> Alternatief: de velgen geheel ontlakken, stralen, randen bijwerken/strak

>> maken, velgen geheel rondom 2x poeder coaten (1x zilver + 1x blank voor

>> de glans). Prijs EUR 608,00/4 stuks incl. btw.

>> Deze lak blijft gegarandeerd wel goed.

>>

>> Svp. velgen zonder banden aanleveren, ze worden dan direkt bij ontvangst

>> in uw bijzijn gecontroleerd op afwijkingen.

>>

>> mvg

>> HB van Eeken

>> Wheeltrim BV

>>

André

Geplaatst:

Zo dat is een pittig prijsje. :birthday:

Ik had meer iets in gedachten voor 300 pleuro's klaar te zijn.

Tja ik denk dat ik er nog een jaartje mee rijd.

En dan kijken of er wat meer corrosie er op zit.

Nu is het nog niet zichtbaar gelukkig achterkant (binnenkant) velg.

Of zelf even met de kwast aan de slag.

Of is BMW afkorting van Blijf Maar Werken.

Geplaatst:

Ja ik dacht even informeren, de meeste setjes replicavelgen zijn al even duur als het opknappen hier, echter die 178 EUR p/wiel is alleen polijsten en randen repareren zonder garantie!

André

Geplaatst:

Ik heb vorige week mijn style 108 opgehaald bij de dealer :guitar: Ik moest er zijn voor een andere auto en had de velgen in de voyager liggen. Ik was net naar Heerde geweest om ze te laten restylen. Echter wou dit gespecialiseerde bedrijf het niet doen omdat de velgen uit 2 delen bestaan. Dus voor jan lul die kant op gestuurd. Maar goed volgens de BMW verkoper konden zij dit ook. Ontdoen van de oxidatie en opnieuw spuiten. Ik had zoiets van yeh right zal wel 200 euri per velg kosten. Maar goed uit fatsoen toch maar even naar de prijs gevraagt zegt de beste man 75 euro per velg ex btw :drank: Positief verrast heb ik ze achtergelaten. Ik hoefde er niet mee te sjouwen ik had mijn huichelaars pak aan en dat kon alleen maar vies worden :schater: Afgelopen vrijdag een telefoontje van de dealer hij had ze weer terug. Ik moet zeggen mijn complimenten naar de dealer (Oolbekkink in Zwollle) velgen zien er als nieuw uit ik zal van de week even een foto schieten. Mag ook best eens wat positiefs over een dealer vermeld worden op het forum :lol: Maar het stickertje achterop mijn Z4 heb ik geweigerd :birthday:

Geplaatst:

Waarom doe je het niet gewoon zelf. Twee spuitbussen zilver en twee spuitbussen blanke lak + wat fijn schuurpapier. Heb het ook gedaan. Twee avondjes werk en het resultaat is prima!

  • 1 maand later...
Geplaatst:

vorige week stoeprandschade met 40 km/u opgelopen met linkervelg. Flinke beschadiging op de rand.

Maandag j.l. gebracht bij Piet Dam velgenreparatie in Cillaarshoek(gem. Strijen) www.velgenreparatie.nl

Andy Dam is de eigenaar. Aardige vent.

Vandaag velg weer opgehaald.

Velg is gerepareerd, opnieuw gericht, rand gepoedercoat, en daarna epoxy blanke lak. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Prijs €80,-

zie foto's voor en na.

voor

velgschade002gz1.jpg

velgschade006ig3.jpg

velgschade007kw9.jpg

Na

velgschade010xr6.jpg

velgschade011jk2.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.