Ga naar inhoud

///M Roadster (Z4)


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Hé Frank, gaaf man het voorspel is soms leuker dan de daad :m: Zegt de man van de vluggertje's :schater: Ben benieuwd wat het wordt Roadster of QPe of zit je in een dermate ernstige middlife crises dat je ze allebei aanschaft :m::m:

Inderdaad Roger. Het wordt zeker geen QP ook al vind ik die prachtig. Kies toch voor het open rijden. En twee vind ik een beetje overdreven, ook al is de crisis er groot genoeg voor :schater: . Je hebt van die patsers die dat wel doen maar gelukkig niet hier op het forum :mellow::m: :D

Overigens begin ik wel te twijfelen. Een Porsche Boxer S is ook leuk maar ja dan mag ik hier niet meer komen en het komt ook bij je klanten niet lekker over. We zien het allemaal wel. De proefrit is bij mij in de buurt dus ik hoef niet helemaal naar DLD

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nog niets te lezen hier dus er zal wel geen reet aan geweest zijn :schater:

Is het kwijl al een beetje opgedroogd Frank?

Het was super. Kom er vandaag of morgen op terug. Moet nu naar een klant want die gaat hem uiteindelijk betalen :schater::kisstogether:

Link naar reactie

Ja eindelijk was het zover. Zaterdag 1 december 2007 zou ik dan (voor 1 uur en 15 minuten) gaan toetreden tot het keurkorps van de///M rijders. Een kwartiertje later dan gepland (moest de hond uitlaten want anders zou “zij” die dag alles moeten doen) :banaan: kwam ik dan aan bij de dealer. Een mooie zilvergrijze (Z4) ///M Roadster stond op mij te wachten. Individual Amarone bekleding (heel donkerrood) en een navigatiesysteem waren zo te zien de opties. Standaard is echter 343 pk, in 5 seconden van 0 tot 100 en een begrensde top van 250km per uur. En hier gaat het natuurlijk om! :birthday:

Wat direct opvalt bij deze auto is het stuur. Wat ligt dat heerlijk in de hand. Verder stevige stoelen die volledig elektrisch verstelbaar zijn en diepliggende klokken. Mooi die weergave met leds van het maximale toerental, dat toeneemt naarmate de motor warm wordt. Goed, naar buiten met dat ding. Zoals het hoort de motor langzaam laten opwarmen maar ook dan merk je al dat het om een beest van een auto gaat. Na enige kilometers snelweg wat tussensprintjes in z’n 5 en ook dan spuit ie al weg. Geweldig geluid maar zou nog wat harder mogen (Doe er maar een Eisenmann bij) Ik ben echt wel wat gewend maar je raakt het gas nauwelijks aan en je rijdt 180. Nog niet eerder in zo’n bruut gereden. Ook in scherpe bochten helt de auto niet of nauwelijks over terwijl de vering toch niet echt stug is (als je een verlaagde Z3 gewend bent) Wat een wegligging en wat stuurt die //M Roadster super.

Even naar huis. Vrouw maakt een rondje (commentaar:”wat rijdt ie lekker en wat een mooi geluid, koop deze toch”) dus dat zit wel goed. Zij had nooit iets met auto’s maar sinds de Z3 en de 325 is zij superenthousiast over met name BMW. Vervolgens met zoon op pad die als Lamborghini fan ook hiermee wel kan leven. Kap open, de rijwind valt tot 160km per uur erg mee, dit is beter dan de Z3 want bij de ZZZ is harder dan 120km niet prettig. Wat bochtige weggetjes uitgekozen en daarna nog een stukje snelweg. Natuurlijk even uit stilstand accelereren (fasten your seatbelts) en dan weet je het zeker. Het gaat een ///M Roadster worden. Ik moest lang aan het model wennen en De Z3 is toch wat speelser. Omdat mijn vrouw de Z3 altijd “je vriendin” noemt blijf ik maar even in deze terminologie.

Resume

Een Z3 ///M Roadster is een sloerie waaraan je direct ziet dat het een geweldige nacht gaat worden. De Z4 ///M Roadster is meer het type secretaresse in een strak mantelpakje. Je ziet niet direct dat in haar een beest schuilt. Ook met haar is het echter geweldig (waarschijnlijk beter) maar heel anders. Gelukkig val ik op beide types maar ik ga voor de Z4 ///M. Ik ben op zoek en zodra ik haar gevonden heb zijn jullie de eersten die het horen.

Nb Bijvoorbaat excuses aan alle secretaresses. Het is slechts beeldspraak, dat begrijpen jullie toch wel. :guitar:

Link naar reactie

Een Z3 ///M Roadster is een sloerie waaraan je direct ziet dat het een geweldige nacht gaat worden. De Z4 ///M Roadster is meer het type secretaresse in een strak mantelpakje. Je ziet niet direct dat in haar een beest schuilt. Ook met haar is het echter geweldig (waarschijnlijk beter) maar heel anders. Gelukkig val ik op beide types maar ik ga voor de Z4 ///M. Ik ben op zoek en zodra ik haar gevonden heb zijn jullie de eersten die het horen.

Nb Bijvoorbaat excuses aan alle secretaresses. Het is slechts beeldspraak, dat begrijpen jullie toch wel.

Smullen, dit soort proza!!!!!! :birthday: Je staat al te trappelen voor de eerste Duitslandrit in 2008, denk ik.

Moeten we je zondag dan maar even zoek rijden want dat wordt denk ik de laatste kans. :guitar:

Link naar reactie
Een Z3 ///M Roadster is een sloerie waaraan je direct ziet dat het een geweldige nacht gaat worden.
Daarom hou ik van sloerie's erbij, heb inmiddels al een heel bordeel :schater: Ik zou er overigens nooit mee trouwen :guitar::birthday: Ik hoor het morgen wel verder Frank mijn uurtarief is 165 euri dus lekker blijven praten :banaan:
Link naar reactie

Hoi Frank,

Net op discovery / 5e versnelling gekeken. Daar werd toevallig de Z4M getest in de bergen. Of was dit een herhaling.

Ik had het idee dat ze hem beter vonden dan de Porsche boxster. Bij de Porsche gaat het rijden gladjes maar voor de Z4M moet je respect hebben.

Dus goede keus zo lijkt me.

Groet

Bob

Link naar reactie

Goede keuze Frank, :newblush:

Vind het te nette uiterlijk van de Z4 persoonlijk voor een funauto een gemis en voor mij persoonlijk nog een probleem dat de Z4M computers niet te kraken zijn en ik dus mijn airboxje met Alpha n niet kan overzetten.

Verder is de auto Euro 4 weer tammer dan de Euro 3 S54 van de Z3. Voor mij zou de funfaktor er dus overall flink op achteruitgaan.

Speelt voor jou echter niet omdat je uit een 2.2 litertje komt.

Kan me verder voor jou wel voorstellen dat dat mantelpakje het bij de klanten goed doet :newblush:

Link naar reactie

wow Frank.. volgens heb ik je 2x door de Wijkertunnel horen knallen afgelopen zaterdag ;) was tot in Haarlem te horen die brul. Goed te horen dat het eindelijk gelukt is met de ZZZZ :newblush: te rijden. Erg benieuwd waar je over een tijdje mee komt aanzetten (een nieuwe 'vriendin' of toch een :newblush: of beide ;) ).

Link naar reactie
Verder is de auto Euro 4 weer tammer dan de Euro 3 S54 van de Z3. Voor mij zou de funfaktor er dus overall flink op achteruitgaan.

:newblush: Euro 3 Euro 4? Dat heeft toch met emissie te maken?

Volgens mij heeft de 4Roadster meer vermogen 343 vs 325 pk, meer koppel 365 vs 350nm en een lagere Cw waarde dan de 3Roadster. Gelopen koers lijkt mij of zie ik iets over het hoofd? Als dat zo is dan moet er nog iets aan mijn auto gebeuren want ik kan het natuurlijk niet hebben dat een zeker iemand (lang, slaat wartaal uit en woont het Noordoosten) mij voorbij gaat.

Link naar reactie
:blink: Euro 3 Euro 4? Dat heeft toch met emissie te maken?

Als dat zo is dan moet er nog iets aan mijn auto gebeuren want ik kan het natuurlijk niet hebben dat een zeker iemand (lang, slaat wartaal uit en woont het Noordoosten) mij voorbij gaat.

Wat je ook aanschaft Frank jij zal altijd mijn achterkant zien <_< Al moet ik deze

408pkhi7.jpg

daarvoor aanschaffen met zijn 408 pk :rolleyes::schater:

Link naar reactie

Frank,

Is idd de milieunorm, het is bekend dat de Euro 4 norm die later ingevoerd is bij de S54 motoren voor een mindere bite zorgt tov dezelfde motor in Euro 3.

Ja en voordeel van de Z3 S54 is dat je hem kunt voorzien van een CSL airbox met alpha n dan ben je het verschilletje van 325 naar 343pk kwijt en komt op het vermogen uit van de CSL. Ziet er dan als volgt uit:

z3m_s54_leistung.jpg

Maar wees niet getreurd in de bochten is de Z4 heer en meester met zijn modernere onderstel. :rolleyes:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
Wat je ook aanschaft Frank jij zal altijd mijn achterkant zien

Vandaar dat je vanmorgen door de telefoon zo teleurgesteld was dat ik niet bij je langskwam. Jij bent er zo eentje die zijn achterkant aan andere mannen laat zien. :rolleyes::blink: Nee Roger dat is niet mijn ding maar zoek rustig verder. Ook op dit forum zullen er wel liefhebbers voor zijn. Vandaar ook een ///M. Kun je hard wegrijden van die obscure parkeerplaatsen :schater::schater:

Link naar reactie
Vandaar dat je vanmorgen door de telefoon zo teleurgesteld was dat ik niet bij je langskwam. Jij bent er zo eentje die zijn achterkant aan andere mannen laat zien. :rolleyes::blink: Nee Roger dat is niet mijn ding maar zoek rustig verder. Ook op dit forum zullen er wel liefhebbers voor zijn. Vandaar ook een ///M. Kun je hard wegrijden van die obscure parkeerplaatsen :schater::schater:

stelletje kappers zijn jullie, daar verandert die <_< op je kont niks aan. ;)

Link naar reactie
Frank,

Is idd de milieunorm, het is bekend dat de Euro 4 norm die later ingevoerd is bij de S54 motoren voor een mindere bite zorgt tov dezelfde motor in Euro 3.

Ja en voordeel van de Z3 S54 is dat je hem kunt voorzien van een CSL airbox met alpha n dan ben je het verschilletje van 325 naar 343pk kwijt en komt op het vermogen uit van de CSL. Ziet er dan als volgt uit: <plaatje verwijderd>

Maar wees niet getreurd in de bochten is de Z4 heer en meester met zijn modernere onderstel. :rolleyes:

Begrijp ik het nu verkeerd, maar zijn we nu niet appels met peren aan het vergelijken?

Link naar reactie
:rolleyes: Euro 3 Euro 4? Dat heeft toch met emissie te maken?

Volgens mij heeft de 4Roadster meer vermogen 343 vs 325 pk, meer koppel 365 vs 350nm en een lagere Cw waarde dan de 3Roadster. Gelopen koers lijkt mij of zie ik iets over het hoofd? Als dat zo is dan moet er nog iets aan mijn auto gebeuren want ik kan het natuurlijk niet hebben dat een zeker iemand (lang, slaat wartaal uit en woont het Noordoosten) mij voorbij gaat.

Laat je niet gek maken frank, ik heb er ook mee gereden.

En ik kan je nu al zeggen dat ik weet wie naar wiens kont moet kijken. :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.