Ga naar inhoud

Uitlaat stuk??


LuckyBen

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een Z3 1.9 Orinoco special edition. Werkelijk kicken om in deze wagen te rijden. Gekocht bij BRMS, uitstekende zaak, je betaald misschien iets meer maar krijgt wel waar voor je geld. Een plaatje...Alleen even een technisch vraagje.. De auto heeft een APK en ANWB keuring gehad, een grote beurt etc etc, Cum Laude geslaagd..Echter als de motor koud is dan geeft hij voor 20 sec ofzo een geluid alsof de uitlaat lek is ( deze is echter prima in orde ). Zit er ergens een klep of zo die iets regeld??? Wie kan mij aan deze info helpen voordat ik de wagen onnodig naar de garage breng. :lipssealed:

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom op 't forum!

Vanaf hier is 't moeilijk te beoordelen wat voor geluid de auto maakt, maar ik heb laatst gehoord dat veel ZzZ's gedurende de opwarmfase en licht ratelend geluid maken en dat dit gewoon normaal is. Het fijne weet ik er niet van, daar waag ik mij ook maar niet aan :lipssealed: ,maar dat zal hier waarschijnlijk snel worden opgehelderd.

Licht ratelend geluid komt van de nokkenas verstelling op de iuitlaatkant, ook geen zorgen maken dat doen ze bijna allemaal, vooral in de opwarmfase

plaats eens wat fototjes van je Z in de membersgallery, kunnen wij er ook van meegenieten... :unsure:

Link naar reactie

Het lijkt mij dat je een auto binnen de garantie periode NOOIT onnodig naar de garage kan brengen.

Ik kan me echter voorstellen dat de uitlaat iets rammelt wanneer die koud is.

Alle schotten, koppelingen en beugels zijn dan koud en hebben een minimale speling.

Wanneer het binnen 20 sec. ophoudt, zou het dicht bij de motor moeten zijn.

Dat zijn de delen die het eerst opwarmen.

Link naar reactie
Begrijp ik het verkeerd of snap ik je niet. Waarom zou ik niet naar een garage kunnen gaan in de garantieperiode als ik vermoed dat iets niet correct is?

met "nooit onnodig" wordt denk ik bedoeld : altijd doen als je twijfelt. Oftewel bij twijfel altijd nodig ... ergo nooit onnodig :unsure:

Link naar reactie

Heb deze middag 2 afzondelijke BMW dealers gebeld en het probleem voor gelegd, kreeg van beide het zelfde antwoordt dat dit geluid normaal is. Er zou bij een koude motor een of andere klep open gaan om extra lucht naar binnen komt om een betere verbranding te krijgen. Dit moet inderdaad na +/- 20 sec weer dicht gaan. Het schijn niet bij alle modellen voor te komen. Beide vroegen naar het jaartal en wisten na het voorleggen van het probleem meteen dat het om een 4 cilinder gaat. Misschien dat 1 van jullie een nog uitvoerige uitleg heeft. :unsure:

Link naar reactie
Nou....niet helemaal. Litotes is een opzettelijke dubbele ontkenning van een woord om er extra nadruk op te leggen.

Maar laten we het maar weer over auto´s hebben :rolleyes:

Och, zolang er popconcerten en voetbalwedstrijden worden ingebracht... wat maakt het nog uit waar het over gaat??

Link naar reactie
Och, zolang er popconcerten en voetbalwedstrijden worden ingebracht... wat maakt het nog uit waar het over gaat??

:schater: :schater: ik was al bang dat er geen gespreksstof meer was over de zzz(z)-tjes.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.