Ga naar inhoud

Dubbele uitlaat


Eryen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag mensen,

Ik ben van plan om een aantal verbouwingen te doen aan mijn Z3tje, onderandere extra uitlaten eronder.

Voorbeeld:

site%202.8.%20b.jpg

In mijn ogen ziet het er erg gaaf uit alleen ik weet niet of het erg veel werk is om zoiets te installeren en de kosten ervan. Is het verstandig om dit te doen?

Jullie advies graag :thumbup:

Bedankt!

Groetjes,

Erjen

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Allereerst; ik heb geen verstand van auto's :thumbup: .

Maar... van horen zeggen...

Je reservewiel hangt geloof ik op de plek waar de rechter uitlaatpijpjes moeten, dus daar moet je iets voor bedenken.

Je bumper zul je moeten aanpassen of er moet een andere bumper op.

Maar, volgens mij heeft Sledgehammer van zijn "gewone" Z een M gemaakt, dus die zal neem ik aan ook de uitlaat vervangen hebben. Misschien hem even een PB sturen :D ...

Geplaatst: (aangepast)

De uitlaat van Sledge is zelfs te koop en past zonder problemen.

aangepast door Huub
Geplaatst:

Ik heb ook een dubbele uitlaat eronder, zelf gemaakt door de vorige eigenaar, zeer netjes gedaan :thumbup: . Laatste de uitlaat eronderheen gehad ivm wiellager maar was echt super netjes gedaan, kan evt foto's plaatsen, maar denk niet dat je zelf een uitlaat wil gaan maken?

Geplaatst:

nee, ik probeer alles origineel van BMW te houden, ook al zal dat heel lastig worden. Als het te duur wordt dan laat ik het maar schieten :thumbup:

Geplaatst:

Lees even meer in het eisenmann inkoopaktie in de te koop lounge.Staat een boel over te lezen.

Geplaatst:
Lees even meer in het eisenmann inkoopaktie in de te koop lounge.Staat een boel over te lezen.

Bedankt Huub,

Jammer dat de reserveband eruit moet, het is toch wel makkelijk om die onder de auto te hebben, je weet maar nooit als je ineens met pech op de A16 staat :thumbup: Het ziet er wel super strak uit op Slegde's z3

Geplaatst:
nee, ik probeer alles origineel van BMW te houden, ook al zal dat heel lastig worden. Als het te duur wordt dan laat ik het maar schieten :D

Dan is een dubbele uitlaat ONMOGELIJK.

Wanneer je voor origineel gaat, koop je tenslotte een originele M-uitlaat (dit is de enige met 4 pijpen) Hiervoor moet niet alleen je reservewiel eronderuit, maar moet je ook de hele accubak onder de auto vandaan slijpen, het gat weer opvullen en de accu een andere plek geven.

Succes. :thumbup:

Geplaatst:

Poeh, das wel een rotklus.

Ik heb al ff zitten kijken naar zo'n Eisenmann uitlaat.

Zo'n Hartge motorkap zie ik ook wel zitten :D

Ach, ik heb de tijd :thumbup: Beetje bij beetje, dingetjes gaan verbouwen

Geplaatst:
nee, ik probeer alles origineel van BMW te houden, ook al zal dat heel lastig worden. Als het te duur wordt dan laat ik het maar schieten :thumbup:
Zo'n Hartge motorkap zie ik ook wel zitten :thumbup:

ikke nie snappe :D

nee zonder gekheid, kan het me voorstellen ... aan de ene kant is 'origineel houden' een goed streven, daarentegen een stukje personal touch aan de ZZZ en daarbij gewoon het lekker bezig zijn, zijn gewoon hartstikke leuk!

suc6 met de plastische chirurgie :thumbup:

Geplaatst:
daarentegen een stukje personal touch aan de ZZZ en daarbij gewoon het lekker bezig zijn, zijn gewoon hartstikke leuk!

Precies! :thumbup:

Dat origineel BMW houden hou ik maar voor gezien, wat ik allemaal wil verbouwen dat heeft BMW denk ik niet.

Geplaatst:

Een dubbele uitlaat op een niet- :D plaatsen, is inderdaad niet meer het origineel houden van de Zzz. Maar als jij het mooi vindt en het niet erg vindt dat de Zzz niet meer origineel is: DOEN :thumbup:

Maak de auto naar je smaak; jij moet er in rijden en als jij het mooi vindt, vooral niet nalaten om het te doen.

Maar ons wel op de hoogte houden hè :thumbup:

Geplaatst:

Een heleboel correcte info heb je al. Mijn ervaring: eissenman heeft een mooi geluid, niet te overdreven. Symmetrie in de 4 pijpen is ook top, met de (fake) demper look helemaal. Minder vind ik de constructie van de pijpjes die toch duidelijk zichtbaar naar elkaar toegebogen zitten. De nieuwe versie heeft rechte pijpjes. Ik vind het teveel moeite en geld om te wisselen, maar het is veeel mooier.

Geplaatst:

ziet er super uit sledge, ik heb je YouTube video gezien, klonk erg goed :thumbup:

Hoe heb jij trouwens dat stuk uit de bumper gehaald? Flink passen en meten denk ik zo

Geplaatst:

Extra (opzet)spoiler met twee uitsparingen, vraag mij niet waar hij vandaan komt, ooit eens gekocht op ebay namelijk. :thumbup: Voor het rechter gat zul je een mal moeten maken van het linker gat, en vervolgens met een schrobzaag uitzagen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Het is dat ik het nooit zelf heb hoeven te doen, maar mij leek het handig om een touw met aan het uiteinde een stift te nemen, het andere eind op het midden van de bumper zetten, en links naar rechts kopiëren door telkens puntjes te zetten.

Geplaatst:
Goedendag mensen,

Ik ben van plan om een aantal verbouwingen te doen aan mijn Z3tje, onderandere extra uitlaten eronder.

Voorbeeld:

site%202.8.%20b.jpg

In mijn ogen ziet het er erg gaaf uit alleen ik weet niet of het erg veel werk is om zoiets te installeren en de kosten ervan. Is het verstandig om dit te doen?

Jullie advies graag :o

Bedankt!

Groetjes,

Erjen

DE ZZZ op de foto is toch ook geen echte M gezien de facelift uitvoering??? :P

Geplaatst:

Roger heeft een M met 8 uitlaten!!! Marvin..... komop met die foto!

Geplaatst:
Voorruit maar dan !

M Roadster

Woon je in een VINEX-wijk zonder bestrating o.i.d.?

Geplaatst:
Woon je in een VINEX-wijk zonder bestrating o.i.d.?

Heb je in ieder geval geen last van drempels.... :P

Geplaatst:
Extra (opzet)spoiler met twee uitsparingen, vraag mij niet waar hij vandaan komt, ooit eens gekocht op ebay namelijk. :wave: Voor het rechter gat zul je een mal moeten maken van het linker gat, en vervolgens met een schrobzaag uitzagen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Het is dat ik het nooit zelf heb hoeven te doen, maar mij leek het handig om een touw met aan het uiteinde een stift te nemen, het andere eind op het midden van de bumper zetten, en links naar rechts kopiëren door telkens puntjes te zetten.

Zoiets zou je normaal inderdaad doen. Tot mijn schrik zetten de 'experts' van het bedrijf waar we toen ik duitsland geweest zijn, in een keer met de hand een lijntje en toen de slijptol in de bumper. :o In een vloeiende beweging uit de losse pols een prachtige uitsparing waar ik geen verschil zag tussen links en rechts. :P Deden ze zeker vaker...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.