Ga naar inhoud

navigatiesysteem


Kouzy

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, nu ik geen nieuwe versnellingsbak neem, ga ik navigatie in de auto bouwen. Ik ben van plan een Becker INDIANAPOLIS PRO 7950 te kopen. Ik heb echter twee vragen.

Er zit een losse GPS antenne bij, welke niet belemmerd mag worden volgens de montagehandleiding. Ze zeggen, achter de voorruit plakken. Het mooie van deze radio is echter dat er geen kabels of andere zooi zichtbaar is. Is het ook mogelijk de antenne weg te werken achter bijvoorbeeld een plastic onderdeel? (bumper?).

Ook moet de radio aangesloten worden op de snelheidsmeter van de auto. Heeft de Z3 een electronische snelheidsmeter of een mechanische, en weet iemand waar die zit en hoe deze aangesloten kan worden (heeft iemand hier ervaring mee?).

Alvast bedankt...

Kaj-jan

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

O ja, in de montagehandleiding staat het volgende over de snelheidsmeter:

Signaalkabel van de kilometerteller verwijderen, verlengen en met kamer A pin 1 verbinden.

De kabel van het GAL-signaal ligt naargelang de uitvoering van de wagen in de ISO-stekker van de autoradio. De bezetting van de DIN/ISO-stekkers kan afhankelijk van het type wagen verschillen.

Geplaatst:
Heeft de Z3 een electronische snelheidsmeter of een mechanische, en weet iemand waar die zit en hoe deze aangesloten kan worden (heeft iemand hier ervaring mee?).

Electrische... sensor zit op het diff.

Geplaatst:
Electrische... sensor zit op het diff.

dus de signaalkabel zit achter in de kilometerteller...toch?

Geplaatst:

s ontvanger kun je onzichtbaar plaatsen tussen luchttoevoer en dashboard, hiervoor moet je de uchtroosters verwijderen. Als het goed is zit de GAL-aansluiting in de BMW-stekker. Kabel om achteruitrijsignaal op aan te sluiten zit in de kabellboom achter de voetsteun (is niet persé nodig).

Voor verdere details zie de diverse goed gedocumenteerde onderwerpen op het forum over de inbouw van navigatie. Ik heb zelf een BMW Traffic Pro ingebouwd, was vrij gemakkelijk, was meer tijd kwijt om de mogelijkheden van de TP uit te zoeken

Geplaatst:

Hallo,

Becker indianapolis is een absolute aanrader.

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand, werkt perfect.

Enige nadeel is het telefoonboek, dat onthoud geen namen, alleen de nummers.

Antenne voor gps zit gewoon onder het dashboard bij de voorruit, is dus onzichtbaar en werkt prima.

Van de inbouw heb ik geen verstand, heb ik laten doen, in 45 minuten was alles ingebouwd.

Kwestie van onderhandelen bij aankoop en inbouw bij de prijs bedingen.

dsc02899vy3.th.jpg

Past ook erg mooi in het dashboard van de z3,

Groeten Maarten :D

Geplaatst:
Hallo,

Becker indianapolis is een absolute aanrader.

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand, werkt perfect.

Enige nadeel is het telefoonboek, dat onthoud geen namen, alleen de nummers.

Antenne voor gps zit gewoon onder het dashboard bij de voorruit, is dus onzichtbaar en werkt prima.

Van de inbouw heb ik geen verstand, heb ik laten doen, in 45 minuten was alles ingebouwd.

Kwestie van onderhandelen bij aankoop en inbouw bij de prijs bedingen.

dsc02899vy3.th.jpg

Past ook erg mooi in het dashboard van de z3,

Groeten Maarten :thumbup:

Nou ik heb m'n Becker Indianapolis...Nu alleen nog aansluiten, 't meeste is duidelijk en ligt voor de hand. Daar moet ik wel uitkomen. Alleen waar plaats je de GPS antenne precies, ik wil 'm namelijk in of onder het dashboard hebben (uit het zicht)...

heeft iemand hier ervaring mee?

tanx Kaj-jan

Geplaatst:

Luchtrooster in het midden demonteren en daar de antenne plaatsen en het rooster weer terug plaatsen.

Geplaatst:
Luchtrooster in het midden demonteren en daar de antenne plaatsen en het rooster weer terug plaatsen.

Dat is idd. het mooiste en makkelijkste plekkie, rooster trek je er zo uit.

Tacho singaal vind je op de radio stekker nl. de zwart/witte draad.

Succes.

Geplaatst:
Dat is idd. het mooiste en makkelijkste plekkie, rooster trek je er zo uit.

Tacho singaal vind je op de radio stekker nl. de zwart/witte draad.

Succes.

Jah dat zeg ik :thumbup:

Geplaatst:

Nou, m'n navigatie is ingebouwd...dank voor de tips e.d. die hier op het forum te vinden zijn.

De radio zelf is een absolute aanrader, wat een werelds apparaat! :angry:

Alles in één en geen meuk op aan of bij het dashboard....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.