Ga naar inhoud

handmatig naar automaat


Kouzy

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal, ik heb nu al een tijdje m'n Z, echter m'n vriendin weigert erin te rijden omdat hij handgeschakeld is...Nu ben ik al zo ver heen dat ik serieus overweeg om er een automatische bak in te hangen. Ik heb er een op marktplaats gevonden voor 400 E, voor exact het type dat ik heb. Ook heb ik de beschikking over een garage waar ik de boel kan verwisselen. Ik heb alleen het gevoel dat ik iets over het hoofd zie. Volgens mij moet de aandrijfas namelijk ook vervangen worden, want de automaat is langer...

zie ik nog meer wijzigingen over het hoofd?

wie heeft hier ervaring mee en kan wat tips geven?

alvast bedankt...

Kaj-jan

  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Je hebt nodig:

01 RMFD AUTOMATIC TRANSMISSION EH A4S 310R - RN 1 02/1997 24001422646 $2,834.64

02 TORQUE CONVERTER A4S 310R 1 24401423243 $1,255.50

03 GASKET SET A4S 270R/310R 1 24271218856 $164.05 See SI 240190209

04 SET, BLIND PLUGS 1 24101423982 $6.92

01 TORX BOLT M12X50 2 23001222891 $1.12

03 TORX BOLT M12X75 2 23001222893 $1.12

04 TORX BOLT M8X50 3 23001222887 $1.12

06 HEX BOLT M6X12-8.8-ZNS3 1 07119904094 $0.11

07 TORX BOLT M10X65-8.8-ZNS3 2 07129904681 $1.40

01 CROSS MEMBER 1 24701136499 $57.75

02 RUBBER MOUNTING 2 23711133487 $16.96

03 FLAT WASHER A8,4 2 07119900052 $0.12

04 HEX NUT M8-ZNS 2 07119922856 $0.39

05 HEX NUT WITH PLATE M8 2 23711130253 $0.56

06 HEX BOLT WITH WASHER M8 4 22311091785 $0.65

07 HEX BOLT M12X1,5X70 1 07119903156 $1.40

08 FLAT WASHER A13 1 07119931021 $0.22

09 VIBRATION ABSORBER 1 24701142019 $68.08

01 RMFD CONTROL UNIT EGS PROGRAMMED GS8.34 1 09/1996 24601423071 +core

Geplaatst: (aangepast)

1.9 van 1996. Zie profiel...

EDIT: Martin, nou moet je niet je vraag gaan weghalen...

aangepast door Rob
Geplaatst:

met dank aan: www.realoem.com

Geplaatst:

Volgens mij kun je beter je ZZZ inruilen voor een ZZZ met automaat. Of je moet.................. :rolleyes:

Geplaatst:
Volgens mij kun je beter je ZZZ inruilen voor een ZZZ met automaat. Of je moet.................. :wave:

X2

Nog beter, Z verkopen en Z met aut. terug kopen :D

Geplaatst:

Ik zou me al die ellende ook niet op de hals halen. Plaats een advertentie op marktplaats waarin je een ruil aanbied van een schakel voor een automaat. Wellicht zijn er mensen die bij nader inzien toch liever voor het sportieve gaan van een schakelbak :wave:

Geplaatst:

Op de Autoscout.de staan er al 52 Automaatjes te koop. Op Autotrader.nl 16 stuks.Markplaats.nl 9 stuks.........Keus genoeg.

Geplaatst:

Bovendien moet je officieel je auto laten omkeuren... op je kentekenbewijs staat tenslotte de wijze van schakelen.

Geplaatst:

dank jullie wel, ik ben overtuigd...ik bouw 'm niet om...het is goedkoper om m'n vriendin een paar rijlessen te geven om weer een beetje vertrouwder met schakelen te worden...

tanx

Geplaatst:

Kan me voorstellen dat ze het best spannend vindt, je zit laag en het voelt allemaal vreemd, ik zou zeggen, ga gewoon op een zaterdag of zondag vroeg rijden met zijn tweeen, laat haar gewoon even wennen. Je moet eerder wennen aan het rijgedrag en de lange neus dan dat het echt anders rijdt dan een 'gewone auto' met het schakelen, daar zit het verschil niet echt in. Op zich rijdt een automaat wel iets relaxter dan een geschakelde auto (wij hebben ook een Z met automaat gehad - althans Edwin maar ik reed er ook graag in).

Het rijden in een Z is gewoon wennen, je moet er de tijd voor nemen en het is handig om het regelmatig te doen zodat je je er echt vertrouwd in gaat voelen. Gewoon je tijd voor nemen om eraan te wennen. Vaak ritjes maken, dan voelt het al snel heel vertrouwd. Mocht ze echt niet kunnen wennen, dan kun je inderaad altijd nog kijken naar een automaat, maar als ze gewoon goed kan rijden in een 'gewone' auto dan pakt ze dit ook vast wel snel op! Ohja en wat ik zelf in het begin niet prettig vond in de vorige Z was het grote stuur (ik ben klein en als je dan de stoel hoger zet om over het stuur heen te kijken, dan zat het weer niet lekker omdat je de stoel in je knieholtes voelt), dus je kunt ook een M stuur aanschaffen als je dat nog niet hebt, dan is de auto voor je gevoel beter hanteerbaar. Nou, succes ermee allebei! Ik hoop dat ze de stap durft te zetten (pardon: Z-en :thumbup: ) want voor je het weet mag je er zelf niet eens meer in rijden!

Geplaatst:

Heb zelf toendertijd ook erg moeten wennen om van een luie dieselaar over te stappen op de koppeling van een benzine auto. Maar geef het gewoon wat tijd en je hebt hem binnen notime (weer) onder de knie. :thumbup:

Geplaatst:
Staat al in zijn eigen post :D

So sorry. Heb mijn post met link verwijderd.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb maar een tip, koop je vriendin een Suzi Alto automaat en laat haar in godsnaam uit die BMW :schater:

aangepast door pierrez101
Geplaatst:

Dank voor jullie reacties...Nadia ik laat je tekst vanavond nog aan haar lezen.

Geplaatst:
Of een andere vriendin is ook een mogelijkheid.... :schater::schater:

het mooie is dat ze meestal ook nog zo veranderlijk als wat zijn :) dus vóór je veel knaken uit gaat geven, even pas op de plaats. Mijn lieverd :wave: heeft een al een tijdje anti-QP ziekte (met dank aan Roger en Saskia :schater: ) ... maar inmiddels haar mening heeft herzien, helemaal na de Lotte-crash dus nu toch maar gewoon een dakkie accepteert 'want ja stel je voor' oftewel.. lekker doen wat je zelf tof vindt Kouzy.

Geplaatst:
Dank voor jullie reacties...Nadia ik laat je tekst vanavond nog aan haar lezen.

en? is ze om?

Geplaatst:

Ik had net het omgekeerde voor.

Mijn vrouwtje wou niet met de Z3 automaat rijden.... :D

Na een avondje uit met vrienden MOEST ze wel, ik had teveel gedronken (volgens mij toch)....

Nu wil ze niets anders meer. De passat Variant staat er bijna werkloos bij, en ik heb haar een oldie BMW 320 automatic gekocht... :thumbup:

De Z is protected property of Blackadder... :schater::thumbup:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.