Ga naar inhoud

wegligging ?


Marten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

Nou ja ,soms helpt het je bandenspanning te controleren.Ook de breedte is daarbij zeer van invloed.De mijne staat op 225/45/17 met een bandenspanning van 2.2 in de regel.Heeft wel een veerpoot brug maar ben er niet zeker op dat dat nou daarop helpt.De carrosserie is wel een tikje BMW verlaagd (M)Dat scheelt wel in het zwalken denk ik.Mijn wegligging ben ik erg tevreden over.

Greetz wout

Geplaatst:
Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten
Ik rij een <_< heb een veerpootbrug laten monteren bij El Doktor Ruud is wel beter geworden maar heb nog wel last. Ligt dus ook aan de banden die je hebt (breedte)
Geplaatst:
Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

Veerpootburg helpt zeer zeker, maar ook de draagarmrubbers voor vervangen door de M exemplaren helpt en wellicht opnieuw laten uitlijnen? Hoe breder de banden hoe meer last van spoorvorming, vooral de voorbanden. En zorg ervoor dat links en rechts dezelfde merk/type banden op zitten.

Windgevoeligheid is me niet zo veel van bekend. Ik heb er zelf nooit last van gehad.

Geplaatst:

Last van spoorvorming kan meerdere oorzaken hebben. Het beste startpunt is eerst eens je bandenspanning controleren en eventueel verhogen. Hoe is de staat van je banden: ongelijkmatige slijtage maakt ze ook gevoeliger voor spoorvorming. Daarna kun je je eens gaan bezighouden met uitlijning/camber, etc. Ik heb nu ook een veerpootbrug gemonteerd, maar merk toch geen verschil met daarvoor.

Geplaatst:

aller eerst welkom op 't forum. :blink:

ik heb er ook een veerpootbrug op laten zetten bij Dr. phill (roodkapje) en ik vind dat 't wel veel scheeld/t.

achter ligt er 255 onder , de zzz ligt als een blok op de weg en geen last van dat ie gaat zoeken.

Geplaatst:

Had eerst achter 235/40R17 op 7.5 j velgen en had er ook last van. Heb toen spoorververbreders achter gemonteerd 20 mm per kant met dezelfde velgen en bandenmaat en het was verbeterd. Nu heb ik achter gemonteerd 245/40R17 op 8.5 J velgen zonder spoorverbreders en het probleem is zo goed als verholpen. Voor liggen 225/45R17 7.5 J en rondom Michelin Pilot Sport met 2.0 bandenspanning. Volgens mij helpt een veerpootbrug alleen maar in bochtenwerk.

Geplaatst:

Mijn 1e ZZZ (1996) had rondom 225/17 en erg trekkerig in spoorvorming en oneffenheid (kuilen) , mijn huidige ZZZ (2002) heeft voor 225/17 en achter 245/17, en net zo trekkerig. Irritant probleem en volgens mij niet echt te verhelpen. :rolleyes:

Geplaatst:
Mijn 1e ZZZ (1996) had rondom 225/17 en erg trekkerig in spoorvorming en oneffenheid (kuilen) , mijn huidige ZZZ (2002) heeft voor 225/17 en achter 245/17, en net zo trekkerig. Irritant probleem en volgens mij niet echt te verhelpen. :wave:

Ik heb de zelfde maten en geen enkel irritant probleem !!!??!!! :rolleyes:

Dus het kan wel goed !!! :P

Geplaatst:

Ik zelf had na velgenwissel erg veel last van spoorvorming, zo erg zelfs dat ik ze er na 500/1000 km al weer onderuit heb gehaald. Velgen waren wel erg breed, dus dit heeft er erg veel invloed op.

Verder kwam ik via de search veel mogelijke opties (draagarm rubbers vervangen, wiellagers vervangen...) tegen die spoorvorming kunnen veroorzaken of verminderen.

gezien het karakter van de Z (sportauto) zal deze volgens mij altijd gevoeliger voor spoorvorming en aquaplanning blijven dan een normale 'luxe' auto

Geplaatst: (aangepast)

Heb brede velgen (en banden) en geen last van slecht sporen.

Ben van 225-245 naar 235-265 en nu 235-285 gegaan

aangepast door ChrisXL
Geplaatst:
Heb brede velgen (en banden) en geen last van slecht sporen.

Maar wel onder een :m: deze heeft standaad al bredere velgen en is er volgens mij beter op 'berekend' dan een 2.0 waarbij m'n velgen zo'n 2cm. buiten de achterschermen kwamen.

Weet niet of het klopt, maar lijkt me logisch dat hier bij een :m: toch wel rekening mee is gehouden

Geplaatst:

Ik heb 225 - 245 .... en op sommige wegen stuur ik bijna de sloot in.

Geplaatst:
Ik heb 225 - 245 .... en op sommige wegen stuur ik bijna de sloot in.

deze QP-boys nemen dat letterlijk! als je 'sloot' vervangt met 'vangrail' mag je 'bijna' verwijderen :schater:

Ik heb 225 - 245 .... en op sommige wegen stuur ik bijna de sloot vangrail in.

spoorvorming 20-30% minder geworden na: verbreding (10mm per kant voor, 20mm per kant achter), verlaging (35mm rondom) en veerpootbrug, maar het blijft een onrustig beestje. Moeilijk vast te stellen wat (niet) heeft geholpen, sorry. Voet op het gas betekent: beide handjes aan het stuur.

Geplaatst:
Volgens mij helpt een veerpootbrug alleen maar in bochtenwerk.

zonder veerpootbrug was 't net of ik opsteeg als ik 140/150 reed.net of de neus omhoog kwam.

Gast france bleue
Geplaatst:

Hmmmm....zou het dan toch waar zijn dat een roadster stukken beter spoort dan een QP :schater::schater::schater:

[/quote

Denk van niet maar sommige mensen varen liever. :schater:

kristafred

Geplaatst:
Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

Tot zover bedankt voor al jullie reactie's.

Vorige maand heb ik nieuwe M5 velgen met nieuwe pirelly p zero rosso banden laten monteren in de hoop dat dit verbetering zou betekenen, voordien lag er een breedset (alpine) met dunlop banden op. Hij rijd nu gewoon een stuk lekkerder maar de last van sporen in de weg is nauwelijks minder geworden.

De M5 velgen waren nietleverbaar in een breedset maar dit heb ik (op advies van de leverancier)opgelost door achter m5 die bestemd zijn voor een 5 serie te monteren. Dit oogt gelijk aan een breedset. de bandenmaat is nu rondom 225 x45 x 17 .

Geplaatst:
Ik heb de zelfde maten en geen enkel irritant probleem !!!??!!! :thumbup:

Dus het kan wel goed !!! :huh:

He Marvin,wat voor merk banden heb jij, ik had op m'n 1e zzz bridgestone turanza en nu bridgestone potenza (geen rft) <_<

Geplaatst:
He Marvin,wat voor merk banden heb jij, ik had op m'n 1e zzz bridgestone turanza en nu bridgestone potenza (geen rft) :m:

Zie voor info van mijn ZZZ HIER ! :rolleyes:

:wave:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.