Ga naar inhoud

Knipperlicht standaard 3 keer


Timan

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hiervoor een paar jaar in een Volvo gereden, met daarin de mooie functie dat als je je knipperlicht-handvat een tikje geeft hij drie keer knippert. Ideaal voor het inhalen bijvoorbeeld. Ik weet helaas te weinig van auto's om te weten of dit makkelijk in een Z3 in te bouwen is. Heeft iemand dit wel eens gedaan of ervaring met dergelijke schakelingen?

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ik heb hiervoor een paar jaar in een Volvo gereden, met daarin de mooie functie dat als je je knipperlicht-handvat een tikje geeft hij drie keer knippert. Ideaal voor het inhalen bijvoorbeeld. Ik weet helaas te weinig van auto's om te weten of dit makkelijk in een Z3 in te bouwen is. Heeft iemand dit wel eens gedaan of ervaring met dergelijke schakelingen?

Ik vind het ook wel een nuttige toevoeging. Ik had het in een passat en golf ook, en dat beviel wel. Er zal vast wel eens iemand zijn geweest die zo'n universele module inelkaar gesoldeerd heeft. Zal eens kijken.

Geplaatst:
Ik vind het ook wel een nuttige toevoeging. Ik had het in een passat en golf ook, en dat beviel wel. Er zal vast wel eens iemand zijn geweest die zo'n universele module inelkaar gesoldeerd heeft. Zal eens kijken.

Gevonden: bij Conrad:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._max_results=10

Link werkt niet altijd, maar je kan op http://www.conrad.nl zoeken naar artikel Topblink knipperrelais, Bestnr.: 852470 - 89

Standaard voor de duurdere auto's, nu ook voor het zelfbouwen. Eenvoudig het knipperlicht rechts of links kort gebruiken en hetTopblink zorgt ervoor dat de knipperlichten automatisch 3 tot 6 keer oplichten. Zo voldoet u ook aan de wettelijke eis om minimaal 2x uw knipperlicht te gebruiken bij het verwisselen van de rijbaan.

Technische specificaties:

Voedingsspanning 12 V=

Voor knipperlichten met +12 V of met masse-pulsen. (geen idee of we dit ook hebben.)

852470_BB_00_FB.EPS.jpg

Geplaatst:

zat standaard op mijn 116i, tot mijn stomme verbazing niet op de zzzz.

Mis het behoorlijk, tik nog steeds eenmaal aan wanneer ik van rijbaan verander :m:

rob

Geplaatst:
zat standaard op mijn 116i, tot mijn stomme verbazing niet op de zzzz.

Mis het behoorlijk, tik nog steeds eenmaal aan wanneer ik van rijbaan verander :m:

rob

Dat probleem klinkt me bekend ja na een week rijden in de 1-serie. Het went wel erg snel en als je dan weer in de ZZZ stapt ....

Geplaatst:
Mis het behoorlijk, tik nog steeds eenmaal aan wanneer ik van rijbaan verander :thumbup:

Ja idd!

Die unit van Conrad is op de ZZZ gewoon te gebruiken? Ga ik hem maar eens bestellen, mis het echt enorm :holiday:

Geplaatst:

Ik mis het ook echt op de Z3....

Zelfs op een VW caddy bestelbusje zit dit standaard....

Geplaatst:
Ja idd!

Die unit van Conrad is op de ZZZ gewoon te gebruiken? Ga ik hem maar eens bestellen, mis het echt enorm :thumbup:

Dat weet ik dus net niet zeker. Misschien dat Ruud of Danny daar iets over kan zeggen. Of we moeten er eens eentje bestellen, kijken of alles werkt en dan een inkoopactie opzetten.

Geplaatst:
Dat weet ik dus net niet zeker. Misschien dat Ruud of Danny daar iets over kan zeggen. Of we moeten er eens eentje bestellen, kijken of alles werkt en dan een inkoopactie opzetten.

Lijkt mij een goed idee!! :thumbup:

Geplaatst:
Gevonden: bij Conrad:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._max_results=10

Link werkt niet altijd, maar je kan op http://www.conrad.nl zoeken naar artikel Topblink knipperrelais, Bestnr.: 852470 - 89

Standaard voor de duurdere auto's, nu ook voor het zelfbouwen. Eenvoudig het knipperlicht rechts of links kort gebruiken en hetTopblink zorgt ervoor dat de knipperlichten automatisch 3 tot 6 keer oplichten. Zo voldoet u ook aan de wettelijke eis om minimaal 2x uw knipperlicht te gebruiken bij het verwisselen van de rijbaan.

Technische specificaties:

Voedingsspanning 12 V=

Voor knipperlichten met +12 V of met masse-pulsen. (geen idee of we dit ook hebben.)

852470_BB_00_FB.EPS.jpg

Wij hebben allemaal knipperlichten voor +12 V.

Met massa puls is de carosserie +12V ipv massa. Komt veelal bij oudere engelse auto's voor.

Geplaatst:

Volgens de handleiding op de zelfde pagina moet je aardig knippen in de draden. lijkt mij niet zo goed idee met een auto welke nog garantie heeft . dus no go voor de zzzz

Geplaatst:

Ik ga er maar 1 bestellen. Als ik ooit de knipperlichtkabels heb gevonden en de unit heb geinstalleerd zal ik foto's en uitleg posten :thumbup:

Geplaatst:

Ben benieuwd of het inbouwen makkelijk gaat, dus een mooie :thumbup: reeks...is zeker welkom!

Geplaatst:
Ik ga er maar 1 bestellen. Als ik ooit de knipperlichtkabels heb gevonden en de unit heb geinstalleerd zal ik foto's en uitleg posten :thumbup:

Dat zou zeker mooi zijn!!

Geplaatst:
Ik ga er maar 1 bestellen. Als ik ooit de knipperlichtkabels heb gevonden en de unit heb geinstalleerd zal ik foto's en uitleg posten :thumbup:

Ik wacht met spanning af

Geplaatst:

Ik heb dit weekend ook een xsenon-set gekocht, dus heb aardig wat in te bouwen :thumbup:

Zal van beide klussen genoeg foto's maken, als ik er binnenkort een keer tijd voor heb!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.