Ga naar inhoud

reinigen stoelbekleding


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week tijdens een van de vele stortbuien heeft de linkeraansluiting op de A-stijl toch een lichte lekkage gehad.

Gevolg druppelen op de dorpel en al spetterend de bekleding stoelzitting nat gemaakt.

Ik ben een van de weinigen met stoffen stoelbekleding. Na het opdrogen ontstaat er toch vlek waar je kunt zien tot hoever de zitting nat is geweest.

Ik heb de zitting al met een soort bekledingsreiniger (schuim)ingespoten en geborsteld maar na opdroging komt de vlek weer terug.

Iemand een andere oplossing?

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ivo, ik gebruik bij mijn bijna ex zzz eerst een soort schuim om bekleding te reinigen (ooit gekocht in pound shop in Ireland) vroeger had je dit ook in NL als Kek droogschuim.

Neem aan dat Halfords ook wel zo iets zal hebben. Laten drogen en indien nodig een 2e keer.

Wat ik ook verder deed, was stomen met een stomer die ik ooit by Lidl heb gekocht. Je ziet dat ik voor de koopjes ga. (zal geen smiley gebruiken, krijgen andere members weer een frustratie).

Stoelen zien er vlekkeloos uit. Ik rijd voor 99% opene, dus heb al vele buitjes gehad.

gr rob

Geplaatst: (aangepast)

Een paar weken geleden ook al aan de orde gesteld. Hier.

aangepast door Rob
  • 2 weken later...
Geplaatst:

ben net terug van de vakantie. Ga de aanbevelingen proberen .

Geplaatst:
ben net terug van de vakantie. Ga de aanbevelingen proberen .

mocht het niet lukken, ben je altijd welkom bij mij op het bedrijf. wij hebben een stoomapparaat, en daar gaat het super mee!!!! ;)

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Anders gaat je stuur zo plakken bedoel je??? :rolleyes:

Geplaatst:

Dit was even een flauw grapje... Sorry, ik kon het niet laten.

Maar ne weer serieus...

Ik heb voor mijn vakantie het hele interieur weer eens lekker gereinigd.

Al het leer gereinigd en in de conditioner gezet. (Hadden we nog over van onze vorige BMW 525i)

Daarna alles nog met een doekje dunnetjes in de schoensmeer gezet en goed uitgewreven.

Glimmen dat alles nu weer doet !!!! :sadder:

Het enige nadeel van een :rolleyes: is wel dat er zoveel leer in verwerkt is.

Maar voor een ieder met lederen bekleding.... Gewoon behandelen als een paar schoenen... Knapt het verschrikkelijk van op.

Geplaatst:
Daarna alles nog met een doekje dunnetjes in de schoensmeer gezet en goed uitgewreven.

:rolleyes: :sadder: Ehhh... schoensmeer op kleur? Nee toch? Pas of voor je kleding. Kan gruwelijk afgeven!

Oh ja... glij je nu niet niet alle kanten op in de stoel?

Geplaatst:

Ik heb het ook DUN in de schoensmeer gezet een heel goed uitgewerven.

Met zwarte bekleding is de kleur makkelijk te krijgen dus dat was geen probleem.

Neen ik glijd niet alle kanten op...!!

Geplaatst:
Neen ik glijd niet alle kanten op...!!

Dat komt omdat hij alles weer opruimt met de tissues.

(Sorry, kon het niet laten :newblush: )

Geplaatst:

Neen dat is alleen op het stuur.

(tegen het plakken)

Geplaatst:
Ik heb het ook DUN in de schoensmeer gezet een heel goed uitgewerven.

Met zwarte bekleding is de kleur makkelijk te krijgen dus dat was geen probleem.

Neen ik glijd niet alle kanten op...!!

Goed idee Egbert, ga ik eens op de zwarte gedeeltes proberen ! :newblush:

Geplaatst:
mocht het niet lukken, ben je altijd welkom bij mij op het bedrijf. wij hebben een stoomapparaat, en daar gaat het super mee!!!! :newblush:
Lees deze reactie nu pas maar een goed stoomapparaat is inderdaad het antwoord (dus niet die lullige tellsell-zooi).

Andere (soms zelfs betere) oplossing is Tapispotex van Johnson Div. Ik weet niet of dat ook particulier verkrijgbaar is maar wordt veel gebruikt in de industriele schoonmaak.

Eerst stomen is sowieso aanbevolen want dan zie je snel genoeg of het slechts watervlekken zijn of dat er kleur is "uitgevreten". Is dat het geval dan is het sowieso Schluss, gaat het wel goed weg maar blijf je wat zien dan die Tapispotex gebruiken.

(info komt van m'n vrouw die accountmanager is bij een groot schoonmaakbedrijf)

Geplaatst:
mocht het niet lukken, ben je altijd welkom bij mij op het bedrijf. wij hebben een stoomapparaat, en daar gaat het super mee!!!! :newblush:

bedankt voor je aanbod maar is me ietste ver uitde buurt. Mocht ik toc een keer diekant op komen waai ik aan

Geplaatst:

Humor van de bovenste plank, die twee laatste posts... :newblush:

Geplaatst:

Het lijkt mij dat een stoomreiniger alleen bij 'stoffen' bekleding werkt, en niet bij leer.

Zij er trouwens Z3-en met stoffen bekleding ???

@Marvin...,

Vooral de lederen delen in de deurpanelen en het middenconsole knappen er enorm van op.

Bij de stoelen poets je de 'slijtplekken' er weer keurig mee weg.

Geplaatst:
Het lijkt mij dat een stoomreiniger alleen bij 'stoffen' bekleding werkt, en niet bij leer.

Zij er trouwens Z3-en met stoffen bekleding ???

ja, had mijn ex zzz ook. Rijden er meer van rond. Zag van de week bij de stealer een nwe zzzz 2.0 met stoffen bekleding, dus het bestaat nog steeds.

Volgens z4 prijslijst is stof standaard, de rest een optie, zoals alles bij duitse auto's . je boft wanneer je de motor en de wielen er standaard bij krijgt :schater:

Geplaatst:

In dat geval zal je de bekleding waaaschijnlijk in zijn geheel moeten reinigen....

Het grote nadeel van de standaard (stoffen) bekleding !!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.