Ga naar inhoud

Druppels olie onder het differentieel


spaties

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een aantal druppels olie gevonden onder het differentieel.

Lijkt vanaf het midden te komen bij een plug?

Moet ik me daar zorgen om maken?

Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Ik heb een aantal druppels olie gevonden onder het differentieel.

Lijkt vanaf het midden te komen bij een plug?

Moet ik me daar zorgen om maken?

Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Daar zou ik wel even naar kijken of naar laten kijken. Daar horen beslist geen druppels met dikke olie uit te komen.

Geplaatst:
Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Ehhh ja, als je maar lang genoeg wacht.

Dus even naar laten kijken en gelijk de diff.olie laten vervangen. Scheelt wellicht bijgeluiden (heb ik gehad).

Geplaatst:

Zeker niet te lang wachten, ik vervang deze olie ieder jaar (inderdaad bijgeluiden zijn weg als je die hebt) tevens nu een aantal keer al opgemerkt dat deze olie die officieel niet vervangen (longlife)dient te worden meestal een gedeelte onder pijl zit.

Als de olie vervangen is nieuwe koperen ring tussen de plug, als de lekkage dan nog niet weg is kun je de beide steekasringen nog laten vervangen.

Groet,

André

Geplaatst:
Hallo,

Ik heb een aantal druppels olie gevonden onder het differentieel.

Lijkt vanaf het midden te komen bij een plug?

Moet ik me daar zorgen om maken?

Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Hoort inderdaad niet te "druppelen", een beetje nat worden oudere Diffs natuurlijk wel... het is tenslotte allemaal niet meer nieuw.

Vervang die olie lekker, haal bij de dealer (weet je zeker dat je de goede hebt) de afdichtringentjes voor de vulplug en aftapplug.

Vervolgens giet je er: 1 ltr castrol 75W140 cardan met sper olie in (als je een sper hebt... wel een optie bij een 1.9, dan staat je accu voorin)

Geplaatst:
Hoort inderdaad niet te "druppelen", een beetje nat worden oudere Diffs natuurlijk wel... het is tenslotte allemaal niet meer nieuw.

Vervang die olie lekker, haal bij de dealer (weet je zeker dat je de goede hebt) de afdichtringentjes voor de vulplug en aftapplug.

Vervolgens giet je er: 1 ltr castrol 75W140 cardan met sper olie in (als je een sper hebt... wel een optie bij een 1.9, dan staat je accu voorin)

volgens mij heeft de 1.9 140 pk altijd de accu vorin toch ???

gr

Geplaatst:
volgens mij heeft de 1.9 140 pk altijd de accu vorin toch ???

gr

Nee hoor. Is medio '96 verhuisd naar de achterzijde.

Het is wel nieuw voor me dat dit niet zo is als de auto een sper heeft.

Geplaatst:
Nee hoor. Is medio '96 verhuisd naar de achterzijde.

Het is wel nieuw voor me dat dit niet zo is als de auto een sper heeft.

de mijne is uit mei 96 en heeft de accu voorin wel of geen sper ???

gr

Geplaatst:
de mijne is uit mei 96 en heeft de accu voorin wel of geen sper ???

gr

Volgens Martin heb je dus een sper:

(als je een sper hebt... wel een optie bij een 1.9, dan staat je accu voorin)
Geplaatst:

Maar om toch even terug te komen op de accu lokatie.... Is het zeker dat een 1.9 met sper de accu voorin heeft zitten?

http://www.mz3.net/articles/142.html

Eric z, mei 1996 is dat de datum 1e toelating? Als dat zo is is de auto natuurlijk al enige tijd eerder gebouwd. Voorbeeldje, mijn auto is op papier van 2/2001 maar is geproduceerd in 11/2000. Kan je (o.a.) terug vinden op realoem.com als je het VIN nummer ingeeft.

Realiseer me nu... begint best off-topic te worden.

Geplaatst:

Ga even naar de dealer, geef je chassisnummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke op jouw auto aanwezig zijn(af fabriek).

Staat er geen Sper op, dan heb je geen sper :thumbup: Staat er Sper 25% op, dan heb je hem wel! :) ;)

Geplaatst:
Ga even naar de dealer, geef je chassisnummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke op jouw auto aanwezig zijn(af fabriek).

Staat er geen Sper op, dan heb je geen sper :thumbup: Staat er Sper 25% op, dan heb je hem wel! :wave::wave:

Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :rolleyes: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :rolleyes::rolleyes:

Geplaatst:
Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :thumbup: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :wave::wave:

Hoezo :rolleyes: ervaring mee :schater: sorry :rolleyes:
Geplaatst:

Wat ben ik blij dat ik dat achterlijke gerace in Duitsland heb afgezegd als ik zo'n reactie lees.

Jij gaat het spul naar hun hoogtepunt leiden?? :thumbup:

Geplaatst:
Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :thumbup: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :wave::wave:

Rob, ik ben zojuist even geweest. Ik blijk inderdaad Malloot te zijn, ze beweerden echter dat dit 75% zou zijn! Begrijp jij dat?

Geplaatst:
Wat ben ik blij dat ik dat achterlijke gerace in Duitsland heb afgezegd als ik zo'n reactie lees.

Jij gaat het spul naar hun hoogtepunt leiden?? :wave:

Yep, iedereen krijgt een doos tissues mee :thumbup:
Geplaatst:
Rob, ik ben zojuist even geweest. Ik blijk inderdaad Malloot te zijn, ze beweerden echter dat dit 75% zou zijn! Begrijp jij dat?

Och, je bent het, of je bent het niet. 50/50, dus.

Wat een gelul, zeg... :thumbup:

Geplaatst:
Och, je bent het, of je bent het niet. 50/50, dus.

Wat een gelul, zeg... :thumbup:

Rob, je weet dat ik van je hou..... maar jij bent begonnen! Ik deed alleen maar uitleg-voor-dummy's... en jij haakte erop in!

Geplaatst:
Rob, je weet dat ik van je hou..... maar jij bent begonnen! Ik deed alleen maar uitleg-voor-dummy's... en jij haakte erop in!

Uiteraard, ik haak er op in. Maar wie trapt er in? :thumbup:

Geplaatst:

Mijn probleem is verholpen, het bleek een lekke keerring te zijn waar de cardanas het diffentieel ingaat.

Uitlaat met hitteschild moest eraf en de cardanas los.

Kosten vielen me mee bij een kleine garage; nog geen 200 euro.

Ik kan weer rijden!

  • 2 weken later...
Geplaatst:
... ze beweerden echter dat dit 75% zou zijn! Begrijp jij dat?

Martin.... Volgens mij ben je dan een :rolleyes: -malloot!!! :sadder:

(Sorry Rob, maar ik kon het niet laten....)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.