Ga naar inhoud

instrumenten doen het niet als de auto koud is


z3mapi

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wij hebben met onze Z3 2.8 uit 1997 het volgende probleem:

als de auto koud is dan geven de temperatuurmeter, bezinemeter, kilometerteller (behalve de dagteller) en de toerenteller niets aan.

als de auto warm is dan doen ze het allemaal wel

niet dramatisch maar wel lastig

en met warme auto bedoel ik als de auto in de zon heeft gestaan, dus niet de motor!!

wie (her)kent dit probleem??

groeten,

Z3mapi

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Allereerst welkom hier op het forum ;)

Ik ben dan wel niet een technisch wonder maar ik zou denken aan een draadbreuk of iets dergelijks ! Kan zijn dat hier vochtvorming plaats vindt die verdwijnt als de auto opwarmt :rolleyes: , lijkt mij trouwens dat je dit dan ook zou moeten hebben tijdens regenval :unsure:

Wellicht zit ik er compleet naast..

Je kan hem natuurlijk ook gewoon is laten uitlezen... :blink:

Als je het leuk vind kan je je in de members gallery voorstellen en een aantal foto's van je ZZZ plaatsen aangezien iedereen daar altijd erg benieuwd naar is !

Succes !

Geplaatst:

Klinkt als draadbreuk. Dat is lastig, omdat moeilijk vast te stellen valt waar het zich precies bevindt. Kan in het paneel zitten, maar ook in je kabelboom. Persoonlijk denk ik dat het in je paneel zit, omdat er meedere instrumenten tegelijk uitgevallen zijn en ze ook weer allemaal opkomen. En dan denk ik zelfs aan een gedeelde massadraad. Ik zou zeggen stuur Roodkapje even een pm, die kan je waarschijnlijk verder helpen. Maar als je nog iemand kent met een Z3 en die bereidt is zijn paneel te verwijderen dan kun je even wisselen.. Maar dan moet je niet bij mij zijn hoor..

:rolleyes:

Geplaatst:

ik zou 't niet weten maar welkom op 't forum :rolleyes:

Geplaatst:

Als alles uitvalt, en tegelijkertijd weer terug komt zou ik het eerder aan de massa kant zoeken

Geplaatst:

ik zou je tellerunit los halen en vooral met verhoogde aandacht de connector van de kabelboom naar diezelfde unit controleren. Zou me nix verbazen als die slecht contact maakt. Draadbreuk zou ook kunnen, maar dan i.d.d. om een draad die gemeenschappelijk gebruikt wordt en dat kan alleen de massa zijn ...

gaat ook de verlichting in de unit uit?

Geplaatst:

hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties en de verwelkoming op het forum.

het is wel een actieve groep van Z3 liefhebbers zo te zien

we zullen proberen om een foto van onze Z3 op de site te zetten

we hebben de auto afgelopen weekend weer eens lekker gepoetst

groeten

Z3mapi

Geplaatst:
hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties en de verwelkoming op het forum.

het is wel een actieve groep van Z3 liefhebbers zo te zien

we zullen proberen om een foto van onze Z3 op de site te zetten

we hebben de auto afgelopen weekend weer eens lekker gepoetst

groeten

Z3mapi

Zo willen we het graag horen !!! :angry::angry:

Geplaatst:

even een aparte massa aansluiten en zien of het probleem verdwenen is? Ergen moet toch wel massa vandaan te halen zijn?

rob

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.