Ga naar inhoud

Stationaire loop Z3 1.8


FamGeus

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte Z3 fan

Mijn Z3 ( 1.8 uit 1999 75.000 km) loopt stationair onregelmatig. Dit verschijnsel is plotseling opgetreden. Is dit een ernstig probleem? De motor loopt verder prima.

Graag suggesties.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

vr.gr.

Jan de Geus

  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Geachte Z3 fan

Mijn Z3 ( 1.8 uit 1999 75.000 km) loopt stationair onregelmatig. Dit verschijnsel is plotseling opgetreden. Is dit een ernstig probleem? De motor loopt verder prima.

Graag suggesties.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

vr.gr.

Jan de Geus

Jan rechts boven even de zoek optie gebruiken, kom je om tegen https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...stationair+loop

rob

Geplaatst:
Geachte Z3 fan

Mijn Z3 ( 1.8 uit 1999 75.000 km) loopt stationair onregelmatig. Dit verschijnsel is plotseling opgetreden. Is dit een ernstig probleem? De motor loopt verder prima.

Graag suggesties.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

vr.gr.

Jan de Geus

Ik had hetzelfde probleem met mijn 1.8 uit 96. Na injectiecleaner en 2 x loodvrij 98 tanken

is het bij mij een stuk minder geworden. Voorheen loodvrij 95 getankt bij de witte pomp.

Niet meer doen dus.

Geplaatst:
Geachte Z3 fan

Mijn Z3 ( 1.8 uit 1999 75.000 km) loopt stationair onregelmatig.

Kun je het iets beter omschrijven? Ik had helemaal aan het begin van mijn zzz tijdperk ook even het idee dat 'ie onregelmatig liep, maar dat bleek het in/uitschakelen van de blower bij de raditor te zijn. Als die inschakelt heb je even een 'dip' in je toeren bij stationair draaien (vergelijkbaar met in/uitschakelen airco). Misschien is dat wat je voelt/hoort en dan is er dus niks aan 't handje.

Geplaatst:

Heren,

Dank voor jullie reactie. Ik had het "draadje" over de stationaire loop via de zoekfunctie wel gelezen maar kennelijk niet goed genoeg. Na enig klikken heb ik gelezen dat waarschijnlijk de stationaire omloop vervuild is.

Ik zal de "idle regulating valve" schoonmaken en inspuiten met WD-40. Dit heb ik nog niet gedaan maar aangegeven is dat dit een vrij eenvoudige reparatie is. Slechts het stekkertje losmaken en de twee inbusboutjes losschroeven. Ik zag wel in mijn Z3 dat op de boutjes een soort zegel op zit in de vorm van zwarte lak.

Kortom ik heb dit nog niet gedaan maar zal dit spoedig ter hand nemen.

De verschijnselen zijn een stabiele toerenteller maar de auto staat voor het stoplicht wel te schudden bij een warme motor. Kortom dit is niet echt lekker.

vriendelijke groeten,

Jan de Geus

  • 5 jaren later...
Geplaatst: (aangepast)

Hi FamGeus,

Ongeveer een half uurtje geleden was ik op internet aan het bladeren naar wat plaatjes van een BMW Z3, toen ik toevallig ineens een rode BMW Z3 zag met een bijna identitiek kenteken. Kenteken DB-BB bedoel ik dan ;) Ook mijn Z3 is rood en heeft dezelfde velgen. Door die foto kwam ik toevallig op uw website terecht waar meerdere foto's van de rode BMW staan en ja, dit is het account van die website geloof ik :thumbup:

Best grappig om te zien!

Mvg.

Guido

aangepast door Guido

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.