Ga naar inhoud

trekhaak z3


Gast Erik en marieke

Aanbevolen berichten

Gast Erik en marieke
Geplaatst:

Hallo BMW fans,

Even een vraag van deze kant.

Wij zijn in het bezit van een Z3 bouwjr, 2002 voorzien van een afneembare trekhaak.

Het maximaal toegestane trekgewicht staat niet op het kentekenbewijs.

De RDW kan of wil het ook niet bijschrijven want er schijnt niets bij hun bekend te zijn...(echte ambtenaren want ze hebben alles weer retour gezonden met andere woorden zoek het zelf maar uit)

Nu onze vraag aan jullie of er iemand is die weet wat een Z3 maximaal mag trekken aan gewicht....er schijnen er meer rond te rijden met een trekhaak. (voor een bootje of zelfs een caravan)

groeten Erik en Marieke

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Hallo BMW fans,

Even een vraag van deze kant.

Wij zijn in het bezit van een Z3 bouwjr, 2002 voorzien van een afneembare trekhaak.

Het maximaal toegestane trekgewicht staat niet op het kentekenbewijs.

De RDW kan of wil het ook niet bijschrijven want er schijnt niets bij hun bekend te zijn...(echte ambtenaren want ze hebben alles weer retour gezonden met andere woorden zoek het zelf maar uit)

Nu onze vraag aan jullie of er iemand is die weet wat een Z3 maximaal mag trekken aan gewicht....er schijnen er meer rond te rijden met een trekhaak. (voor een bootje of zelfs een caravan)

groeten Erik en Marieke

PM Wilko even.

Geplaatst:

Heb er ook wel eens één gehad die had een inlegvel erbij, 750 kg.

Het hangt er vanaf welke trekhaak je hebt dat bepaald het te trekken gewicht.

Verdere informatie kan je opvragen bij de leveransier van jouw merk trekhaak.

Geplaatst:
PM Wilko even.

als dit niet op het kenteken bewijs vermeld staat is het ook niet toegestaan.

Ingevoerde z3 mischien ???

gr

Geplaatst:

Als de aanhager geremd is mag hij 1200kg trekken volgens de site van auto week.

Gtoejes Michel

Geplaatst:

Op mijn kenteken staat dat ik geen trekhaak mag hebben (misschien te laag?)

Geplaatst:

De ex-Wilko QP heeft op het kenteken een geremd aanhangergewicht van 1200kg staan. Ongeremd 750kg.

Om dit op het kenteken te krijgen heb je een bouwtekening van de leverancier nodig. Vroeger was het voldoende om die tekening als inlegvel bij het kenteken te hebben.

Als dit een tekening is met daarop een typegoedkeuring kun er zo mee naar de RDW. Zij passen dan het kenteken aan.

Mocht die tekening niet te krijgen zijn, dan is het voordeliger een nieuwe trekhaak te kopen. Er is dan nl. een volledige goekeuringsprocedure nodig met berekeningen of een verklaring van de constructeur dat de constructie sterk genoeg is. Die tekening en verklaring moet dan aan de rdw worden gestuurd waarna een goed af afkeur plaatsvind. Bij goedkeur van de papieren volgt dan nog een daadwerkrlijke keuring van de auto met gemonteerde trekhaak.

Bij onze camper was het laatste geval aan de orde. Zo'n keuring kost met tekenwerk etc +/- 1000 euro.

Wilko

Geplaatst:

Dat is geen geintje ^_^

Geplaatst:
De ex-Wilko QP heeft op het kenteken een geremd aanhangergewicht van 1200kg staan. Ongeremd 750kg.

Om dit op het kenteken te krijgen heb je een bouwtekening van de leverancier nodig. Vroeger was het voldoende om die tekening als inlegvel bij het kenteken te hebben.

Als dit een tekening is met daarop een typegoedkeuring kun er zo mee naar de RDW. Zij passen dan het kenteken aan.

Mocht die tekening niet te krijgen zijn, dan is het voordeliger een nieuwe trekhaak te kopen. Er is dan nl. een volledige goekeuringsprocedure nodig met berekeningen of een verklaring van de constructeur dat de constructie sterk genoeg is. Die tekening en verklaring moet dan aan de rdw worden gestuurd waarna een goed af afkeur plaatsvind. Bij goedkeur van de papieren volgt dan nog een daadwerkrlijke keuring van de auto met gemonteerde trekhaak.

Bij onze camper was het laatste geval aan de orde. Zo'n keuring kost met tekenwerk etc +/- 1000 euro.

Wilko

Typisch, ondanks dat mijn (oude) Z3 geen trekhaak had, stond op kenteken wel de geremde en ongeremde trekgewichten... Strange.

Misschien anders als het een originele NL auto is?

Geplaatst:

ik heb ook veel moeite bij de RDW moeten doen. Ik heb een originele afneembare haak van BMW. BMW Nederland was eerst ook niet ter wille. Uiteindelijk een mailtje naar BMW duitsland gestuurd. En van BMW nederland antwoord gekregen. Met deze gegevens ging het RDW akkoord. op mijn kenteken staat nu het maximale gewicht van 1200 kg geremd.

Ik heb nog een kopie van de gegevens die ik naar de RDW heb gestuurd. Ik weet niet of zij akkoord gaan met een kopie.

Groetjes,

Leo

Geplaatst:
jullie zijn daar dus heel serieus mee bezig hé, een trekhaak onder een Z3 ?? :blink:

Hé, we blijven Hollanders hè :schater:

Geplaatst: (aangepast)
Hé, we blijven Hollanders hè :schater:

:mellow: Hier wil ik niets mee te maken hebben.

Zowel Veerle als ik zijn niet 100% Nederlands en dat spijt me niets. :blink:

aangepast door Rob
Geplaatst:
:mellow: Hier wil ik niets mee te maken hebben.

Zowel Veerle als ik zijn niet 100% Nederlands en dat spijt me niets. :blink:

dan zijn jullie toch prima ingeburgerd :P

Geplaatst:
:mellow: Hier wil ik niets mee te maken hebben.

Zowel Veerle als ik zijn niet 100% Nederlands en dat spijt me niets. :blink:

Hé Rob, volgende keer praten we Vlaams... :P

Geplaatst:
ik heb ook veel moeite bij de RDW moeten doen. Ik heb een originele afneembare haak van BMW. BMW Nederland was eerst ook niet ter wille. Uiteindelijk een mailtje naar BMW duitsland gestuurd. En van BMW nederland antwoord gekregen. Met deze gegevens ging het RDW akkoord. op mijn kenteken staat nu het maximale gewicht van 1200 kg geremd.

Ik heb nog een kopie van de gegevens die ik naar de RDW heb gestuurd. Ik weet niet of zij akkoord gaan met een kopie.

Groetjes,

Leo

hallo Leo,

Zou jij de kopie van die gegevens willen mailen? misschien hebben we er wat aan, ik zal de rdw es bellen, maar niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar...

groeten marieke

Geplaatst:
hallo Leo,

Zou jij de kopie van die gegevens willen mailen? misschien hebben we er wat aan, ik zal de rdw es bellen, maar niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar...

groeten marieke

Ik kan dit formulier niet scannen en dan mailen. Kopie naar je huis adres wil ik wel doen. ?

Groetjes,

Leo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.