Ga naar inhoud

Plek voor de radardetector


Gast Hans

Aanbevolen berichten

Aangezien vandaag bekend is geworden dat het verbod op radardetectoren per 01-01-04 toch zijn doorgang kan vinden ben ik op zoek naar een goede plek voor mijn detector.

Ben in het bezit van een Target 966 (zo'n ingebouwde) maar zoek nu dus in mijn M coupe een plek waar de detector niet in het zicht zit en ik hem eventueel snel en makkelijk uit kan zetten.

Omdat er bijzonder weinig opbergplekken zijn in de auto vraag ik me af of iemand van jullie een goeie tip voor me heeft.

Alvast bedankt voor jullie input.

Hans

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hans,

Zelf geen radardetector, maar ik zou heb in de armsteun (als je die hebt) verbergen B) .

Of in de asbak (als je een Raucherpakket hebt) ^_^ .

Verder is er ruimte in de zekeringkst onder het stuur, maar als je ook je lampjes wil zien ..... :huh:

Let wel op je snelheid met dit natte weer .... :blush:

Link naar reactie

@Ivo,

bedankt voor het meedenken.

Helaas heb ik geen armsteun, dus dat gaat niet lukken. Naar de asbak heb ik al gekeken (gebruik ik toch niet), maar dat past net niet mooi.

Wellicht maar eens kijken naar de zekeringenkast :blush:

Het is jammer dat de coupe zo weinig mogelijke plekken biedt want ik vind de detector bij tijd en wijlen best een handig instrument B)

Overigens, hoe bevalt je M coupe?

Groet,

Hans

Link naar reactie

Hans,

Als je wat meer werk wil doen, kun je proberen hem in de deur te krijgen (kaartenbak). Maar ik snap dat dat niet erg makkelijk is B)

M Coupe bevalt uitstekend, helaas heeft vriendin ondervonden dat vorst, achterwielaandrijving, bijna illegaal badenprofiel en een stoplichtsprintje zobder tractiecontrole niet samengaat. Gelukking niets ernstigs .... :blush:

Link naar reactie
Shiiit Ivo,

Heeft je vriendin er niets aan over gehouden?

Veel schade aan de auto?

Veel succes iig.

Hans

Hans,

Vriendin heeft er gelukkig nix aan overgehouden (alleen flinke deuk in haar ego en een enorm schuldgevoel). :blush:

Auto wat blikschade, wordt momenteel gerepareerd, gelukkig niets wat gericht moet worden ... B)

Thanks!

Link naar reactie

FF OT;

Hans,

Ik ben op zoek naar nieuwe achterbanden, heb jij nog een goede tip. Ik denk eraan om naar 255 of 265 te gaan, heb jij ervaring?

Thanks

Ivo

Link naar reactie

Ivo,

Heb gewoon bij de dealer de "nomale" banden om laten leggen toen ze aan vervanging toe waren.

Dus ik kan je er niet mee verder helpen, maar 265 lijkt me wel wat veel van het goede :blush:

Ik zit me gelijk af te vragen of die maat sowiezo wel past.

Als je besluit tot die maat ben ik wel errug benieuwd naar een foto om te zien hoe dat "smoelt" B)

Hans

PS: zonde van je auto aangezien je hem nog maar zo kort hebt, maar gelukkig heeft je vriendin niets. (Auto is alleen maar blik, mensen zijn veel belangrijker!)

Link naar reactie
Ivo,

Heb gewoon bij de dealer de "nomale" banden om laten leggen toen ze aan vervanging toe waren.

Dus ik kan je er niet mee verder helpen, maar 265 lijkt me wel wat veel van het goede :blush:

Ik zit me gelijk af te vragen of die maat sowiezo wel past.

Als je besluit tot die maat ben ik wel errug benieuwd naar een foto om te zien hoe dat "smoelt" B)

Hans

PS: zonde van je auto aangezien je hem nog maar zo kort hebt, maar gelukkig heeft je vriendin niets. (Auto is alleen maar blik, mensen zijn veel belangrijker!)

Hans,

275 past zelfs nog net op een 9J velg, zelfs met de "standaard" ophanging van de M Coupe :huh:

245 vind ik net iets te krap voor het oog, band "kruipt naar binnen", dus het wordt in ieder geval 255. 265 is net wat duurder, maar wel vet denk ik ^_^

Link naar reactie
Ivo,

Ben benieuwd naar een foto wanneer je ze eronder hebt.

Wellicht moet ik er de volgende keer ook maar eens over na gaan denken B)

Foto volgt na het installeren, vanzelfsprekend :huh:

Prijs was trouwens erg scherp: EUR 159,- per stuk ... zo'n 100 Euro goedkoper dan de dealer ... :blush:

Link naar reactie

Het kastje met de signaalgevers (ledjes/zoemer) zou ik wegbouwen onder het dashboard. Het zoemerjes zou ik van de print los solderen en verlengen met een kabeltje, zodat de zoemer goed hoorbaar is. Een goede plaats voor de zoemer is in de nabijheid van de versnellingspook.

Link naar reactie

Bedankt voor het meedenken.

Afgelopen weekend even mee bezig geweest.

Detectorkastje zit nu weggestopt achter het dashboard, volume iets hoger gezet, voedingskabel onderbroken middels een schakelaar die zit weggewerkt in de asbak (er word toch niet gerookt in de auto).

Zo kan ik hem altijd horen en wanneer nodig uitschakelen.

@ Ivo, je nieuwe banden zien er mooi uit :lol:

Net iets "voller" dan standaard. Wellicht ga ik daar ook eens naar kijken als ik aan vervanging toe ben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.