Ga naar inhoud

Specs. 2.8 "doppelvanos" (pre-facelift)


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Morgen ga ik in Duitsland een Z3 2.8 roadster (van 08/98) bekijken en misschien kopen; het gaat om een 142 kw / 280 Nm uitvoering,

dus in "Doppel-Vanos" uitvoering. Het vermogen en koppel zijn enigzins hoger dan de enkele vanos maar hoe zit het met de prestaties?

Ik lees dat ie vooral onderin wat meer trekkracht heeft maar kan nergens cijfers terugvinden. Wel die van de 2.8 van na de facelift: 225 km top; 6,9 sec. 0-100.

(2.8 enkele vanos: 218 km/h; 7,1 sec. 0-100 beide handgeschakeld).

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Maakt op zich niet zo veel uit, persoonlijk heb ik liever een enkel vanos, betere reactie op het gaspedaal, geen gekloot met het electrische gasklephuis daarbij komt het nog al eens voor dat de dubbel vanos op de uitlaatkant bijgeluid geeft, en liever 2 lambasonde's en één katalisator dan 4 lambasonde's en twee katalisatoren zoals in de dubbel vanos. enkelvanos heeft bovendien een wat betere uitlaatspruitstuk dan de wat geknepen dubbelvanos. kwa prestatie's merk ik geen verschil. top doen ze alletwee 230.

Veel plezier morgen :rolleyes:

Geplaatst:

Zoals Ruud al zei, maakt geen reet uit, behalve dan dat je een iets nieuwere auto hebt.

Geplaatst:
Zoals Ruud al zei, maakt geen reet uit, behalve dan dat je een iets nieuwere auto hebt.

En maar liefst één PK meer...! :schater:

Geplaatst:

In het verleden heb ik een E36 Coupe 2.8 enkel vanos gehad ('95) en nu rijd ik een ZZZ 2.8 doppel vanos en moet zeggen dat ik toch wel verschil merk met de E36. Mischien zit het hem in gewichtsverschil maar de ZZZ is toch sneller en heeft een beter koppel dan de E36 naar mijn idee :thumbup: .

Geplaatst:

Dank voor jullie antwoorden.

Bleek trouwens toch een 141 kw te zijn (van 08/1998 dus een van laatsten); hoe dan ook: ik heb hem gekocht.

Cosmoszwarz metallic met chrome exterieur (o.a.); Vooral die raamomlijsting staat erg goed!

Geplaatst:

Leuk en gefeliciteerd. :party: Denk dat de z3 schaars gaat worden in duitsland, met al die export naar nederland :rolleyes:

Geplaatst:
Dank voor jullie antwoorden.

Bleek trouwens toch een 141 kw te zijn (van 08/1998 dus een van laatsten); hoe dan ook: ik heb hem gekocht.

Cosmoszwarz metallic met chrome exterieur (o.a.); Vooral die raamomlijsting staat erg goed!

Gefelizzziteerd !! En wanneer komen de :rolleyes::party: ?

Geplaatst:
Gefelizzziteerd !! En wanneer komen de :rolleyes::party: ?

Hier staan een paar foto's:

http://picasaweb.google.com/haraldenellen/Z32802

Nadat deze foto's zijn genomen is ie nog naar de spuiter geweest; voor- en achterbumper en achterscherm links zijn

inmiddels gespoten i.v.m. krassen en steenslag. Gisteren afgesproken dat ook de motorkap opnieuw wordt

gespoten (ook i.v.m. steenslag). Heb hem dus gekocht bij een (Duitse) BWM-dealer incl. 12 mnd garantie ("Nür über Deutsche BMW-Häuser",

maar ik woon zo ongeveer op de grens; Dichtsbijzijnde Duitse dealer zit dichterbij dan de Nederlandse...) en "Inspektion II" :foto:

Geplaatst:
Hier staan een paar foto's:

http://picasaweb.google.com/haraldenellen/Z32802

Nadat deze foto's zijn genomen is ie nog naar de spuiter geweest; voor- en achterbumper en achterscherm links zijn

inmiddels gespoten i.v.m. krassen en steenslag. Gisteren afgesproken dat ook de motorkap opnieuw wordt

gespoten (ook i.v.m. steenslag). Heb hem dus gekocht bij een (Duitse) BWM-dealer incl. 12 mnd garantie ("Nür über Deutsche BMW-Häuser",

maar ik woon zo ongeveer op de grens; Dichtsbijzijnde Duitse dealer zit dichterbij dan de Nederlandse...) en "Inspektion II" :party:

Nice !!! :rolleyes:

Geplaatst:

gefeliciteerd met je aanwinst en veel plezier ermee.

Geplaatst:

Ja da's mooi!

En het pre-faceliftmodel heeft de M-carrosserie en die oogt mijns insziens toch nog net wat wreder. :rolleyes:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.